خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی شهر صنعتي و شهر پسا صنعتي

   تعدادبرگ: 32 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 30000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی شهر صنعتي و شهر پسا صنعتي 
 
بخشی از مطلب
شهر صنعتي :
قبل از ظهور كامل اقتصادهاي سرمايه داري در قرن هجدهم و ظهور انقلاب صنعتي در قرن نوزدهم ، شهرها تنها سكونتگاهاي كوچكي بودند . در طول اواخر قرن هجدهم و قرن نوزدهم ابتدا در انگلستان و بعدها در بقيه كشورها ، تغييرات اصلي اقتصادي و اجتماعي رخ داد . به محض رشد سريع جمعيت ، تغيير در روش كشاورزي مازادي از نيروي كار را در مناطق كشاورزي حاصل کرد . در همان زمان ، شهرهاي پر رونق رو به ازدياد و شهرهاي محدوده هاي معدني و كشاورزي ، نمودي از اشتغال و استاندارد بالاتري براي زندگي ارائه داد . يك مهاجرت كلي جمعيت به سمت شهرها روي داد .
آشنا سازي با نيروي بخار، يك سيستم كارخانه اي را ايجاد كرد كه ملزم به تمركز بيشتر نيروي كار بود . اگر چه رشد سريع شهرها منجر به ازدحام و شلوغي زيادي شده به خاطر نبود حمل و نقل عمومي جمعي ، كارگران مجبور به زندگي در فواصل نزديك كارخانجات شدند ، و توسعه نسبتاً يكسره اي از كارخانجات در طول مناطق مسكوني كارگران با طراحي و ساخت سطح پايين وجود داشت كه مسبب ايجاد شرايط ناسالم غير بهداشتي شد . مسئولان شهري نيز به طرز نامناسبي آن را سازماندهي و رفع كردند ..
با ااين حال هنوز رشد جمعيت شهري يك پديده غير عادي نبود در سال 1801 جمعيت شهري انگلستان و ولز سه ميليون نفر بود - در حدود يك سوم كل جمعيت در سال 1911 -، جمعيت شهري 36 ميليون نفر بود - تقريباً 80 درصد كل جمعيت -  . بنابراين شهر مدرن يا صنعتي محصول انقلاب صنعتي بود . در اوايل قرن نوزدهم اثر گذارترين عقايد و تعريف در مورد ساختار و شكل شهر از واحد جامعه شناسي شهري دانشگاه شيكاگو سر در آورد و آنچه را كه به عنوان  « مكتب شيكاگو » شناخته شد بنياد نهاد . 
شيكاگو در آن زمان يك شهر جديد بود . به سرعت رشد كرد و خيلي از آن را به صنعت گرايي اختصاص داد . مدل هاي مختلفي از ساختار شهر – معروف ترينشان مدل هسته های متحدالمركز برگس – بر تحقيقات در آنجا پايه ريزي شد و ناچاراً در ساختار شهر و نيروهاي خالق آن را منعكس نمود.
يك شهر نوعي رشد يافته ي صنعتي ، مركز شهر شاخص عمدتاً تجاري يا محدوده ي تجاري مركزي (CBD) داشت . اطراف مركز يك حلقه ي مركزي بود كه نيازي به نيروي كار عظيمي براي ساكن شدن در آن حوالي داشت و منجر به توسعه ي يك حلقه ي ديگر از محدوده ي مسكوني طبقه كارگران می شد . اطراف اين حلقه ، حلقه ساكنين طبقه متوسط در حومه شهر جاي داشت . ساختار شهر برCBD به عنوان در دسترس ترين نقطه و قطب فعاليتي شبكه ي حمل و نقل و سيستم جاده تأكيد مي كرد . زمين بازي و توانايي بعضي كاربري ها براي پيشنهاد بيشتر قيمت به ديگران كه به معني ارزش زمين است ، در بالاترين سطح خود در مركز شهر جاي داشت . ارزش زمين و تراكم توسعه در آنجا آرام آرام با فاصله از مركز شهر كاهش می يافت .
شكل شهر پسا صنعتي :
از دهه ي 1960 ، شكلهاي جديد شهري ظهور پيدا كردند كه بطرز شاخصي با شكل شهرهاي صنعتي / مدرن، الگوي ارزش هاي زمين و جغرافي اجتماعي آنها متفاوت است و به دنبال شهر گرايي ناگهانی بوسيله انقلاب صنعتي روي داد، زماني كه وسايل اصلي حمل و نقل بوسيله اسب يا پياده بود، آشنا شدن با سيستم هاي حمل و نقل جمعي ضرورت ارتباط فضايي نزديك بين مكان كار و زندگي را از بين برد . در حالي كه شهرهاي صنعتي در ابتدا با تراكم رشد مي كردند ، بعد از سال 1870 با توسعه سيستم هاي راه آهن حومه اي شروع به رشد در مناطق نيز كردند . در اوایل دهه 1900 ، توسعه براساس حركت با اسب بود ، سپس براساس موتور ، تراموا و اتوبوس صورت گرفت و ( در سالهاي قبل و بعد از جنگ جهاني ) براساس راه آهنهاي زير زميني (مترو) در بزرگترين شهرها صورت گرفت.چنان توسعه هایي ، تمركز زدايي از كاربريهاي مسكوني را مجاز نمود.هنگامي كه انگيزه اصلي براي زندگي در حومه ها، فرار از شهر صنعتي و آلودگي ، بيماري و جنايت هاي آن بود، همچنين جذابیت هايي براي تهيه مسكن با كيفيت بالاتر ، يك باغچه يا باغ ، شرايط زندگي سالم تر و وضعيت اجتماعي اي كه چنان مكانهايي اعطاء مي نمودند ، وجود داشت . در دهه 1930، اشتغال طبقه متوسط در حال رشد با حقوق ثابت ، بانكها را قادر به وام دادن پول به عنوان رهن يا گرويي نمود . اين توسعه انديشمند تقويت شده ، همراه با گسترش سيستم هاي حمل و نقل و در بيشتر كشورها، سيستم هاي برنامه ريزي غير موثر ، به حومه گرايي بيشتري منجر شد . تحرك فردي كه بوسيله افزايش ثابت مالكيت ايجاد شد در دوران بعد از جنگ جهاني دوم گسترش بيشتري را ايجاد كرد كه باعث انتشار و پخش فعاليتهاي يكپارچه اي از خانه ، كار ، تجارت و فراغت شد .
از زمان جنگ جهاني دوم و قبل از آن در آمريكا تمركز زدايي سريع شهري ، آينده اي براي بيشتر كشورهاي غربي شد . برهني (21 صفحه 1997) ملاحظه مي كند كه چگونه طبيعت اين تمركز زدايي متفاوت است . 
در آمريكاي شمالي ، ژاپن و استراليا ، اين مسئله تمايل به حومه گرايي پراكنده و كلان دارد . در كشورهاي اروپايي ، برعكس اين تمركز زدايي كه هم شامل حومه گرايي شهرهاي بزگتر و شهركها، و هم شامل رشد شهرهاي كوچكتر و روستاها است، تا حدي بعنوان نتيجه ي قرار دادن كمربند سبز به دور شهرهاي بزرگتر مي باشد .
مسافرت از حومه به شهر براي جمعيت حومه جهت كار در مركز شهر مشكلات دسترسي و شلوغي را ايجاد كرده اند كه از منافع دسترسي CBD مي كاهد . در دهه 1950 و 1960 ، برنامه هاي جاده سازي نشان از نياز روبه افزايش براي دسترسي از حومه مراكز شهر مي داد و بوسيله جاده هاي حلقه اي ، گذرگاهها و راههاي اتصالي به سيستم هاي راههاي موتوري بين المللي تكميل شد . در همان زمان ، الگوي حمل و نقل از يك حالت توپي و ميله چرخ  – جاييكه مركز فعاليت مركز شهر در دسترس ترين نقطه بود – به  شبكه ها – جاهاييكه در دسترس ترين مكان تقاطع ها در شبكه بود– تغيير شكل داد. اين تغيير شكل فرمها الگوي دسترسی در مناطق شهري را عوض كرده و پتانسيل رشد پراكنده را بوجود آورده و لزوم نزديك بودن به مركز را رفع كرده كه شكل شهر را فشرده و الگوهاي رشد را در طول قرن نوزدهم بصورت متحدالمركز حفظ كرده بود . (Southworth&oweus,1993) .
از زماني كه تمركز جديد توسعه هاي مسكوني ، اشتغال و توسعه جزئي در پيرامون شهر سر در آوردند، انبوه مشاغل و ساكنين حومه شهري ، اكنون ممكن است دورتر از CBD ظاهر شوند. براي شرح روشهاي اخير ، ژول گارئو (1991) واژه « شهر كناره » را ابداع نمود.
شهر مركزي تنزل پيدا كرد و از بين رفتن شهرهاي تك هسته اي زماني كه محدوده تجاری مرکزی اصلی CBD منافع خود را از نظر در دسترس بودن از دست داد ، اجتناب ناپذير شد، كه در خيلي از موارد حل و فسخي به عنوان صرفه جويي سياسي ، مكان سمبليك و اجتماعي به جاي مي گذارد – يك فرآيند كه به اصطلاح خالي كردن شهرها ناميده مي شود. فیشيمن (17 صفحه و 1987 ) مي گويد : كه خلق شهرهاي پيراموني كه از نظر عملكردي مستقل از هسته شهري هستند ، يك پديده است كه در آمريكا بسيار شاخص و برجسته مي باشد . 
در اروپا معمولاً هنوز يك هسته پر تحرك (اگر چه اغلب باز زنده سازي و دوباره ساخته شده) كه بوسيله حوزه شكافته شده (حوزه خرد شده) احاطه شده و سپس حومه شهري ، همراه با توسعه هاي مسكوني موفق تر و مخلوطي از بقيه توسعه ها – فروشگاههاي خرده فروشي مجموعه هاي استراحت گاهي ، توقف گاههاي داد و ستد و مراكز اشتغال آن را دربر گرفته اند . بخش اصلي گسترده اي از كار كه توسط محققين دركاليفرنيا بنيان نهاده شده، لس انجلس را بعنوان شهر «پست مدرن » يا پسا صنعتي تعريف مي كند . مكتب لوس انجلس مي گويد كه شهرهاي پسا صنعتي به طور روبه افزايشي از نظر شكلي قطعه قطعه و از نظر ساختاري بي نظم مي باشند و به نسبت شهرهاي اوليه بوسيله ي فرآيندهاي مختلف شهر سازي ايجاد شده اند . يك موضوع كليدي ، قطعه قطعه شدن چه در مورد شكل شهر و چه در مورد اقتصاد وابسته به آن و جغرافيايي اجتماعي ست . 
(گراهام و ماروين « 115 صفحه و 2001 » شرح مي دهند كه چگونه : 
وصله دوزي هاي پيچيده ي رشد و زوال ، تمركز گرايي و تمركز زدايي ، فقر و ثروت زياد پهلوي هم گذاشته مي شوند . ضمن اينكه مراكز اصلي شهر ممكن است نفوذ خود را از بعضي كاربري هاي سطح بالا، ادارات پشتيبان ، ميادين بازارهاي صنفي ، پرديس هاي دانشگاه و تحقيق و توسعه ، تفرجگاهها ، فرودگاهها و محدوده هاي تداركاتي و خرده فروشي ها ، فضاهاي تفريحي و مسكوني حفظ كنند كه دورتر و دورتر در اطراف هسته شهر اصلي پراكنده مي شوند ) .
سهم عمده اين الگوي رشد ، ماشين بوده است . شهرنشينان بازارگاه شوارتزر ماشين را بعنوان داروي زندگي بخش شهر (اكسير شهر ) مي بينند كه قابليت سكونت كار و خريد را جهت از بين بردن وابستگي شان به مراكز خط آهن و راههاي سر پوشيده ، ايجاد مي كنند .
( شهرهاي لبه اي بر آن سوي فشار و گرفتاري هاي شهر داخلي از جهات هيئت قانون گذاري براي زمين ، قوانين منطقه بندي و نرخ ماليات بالا ، بالغ مي شوند ، آنها از ترس ناشي از جنايت در محدوده ي محروم و از طلب آسايش و راحتي از طريق دسترسي همواره و محدوده ي اقليمي بهره برداري مي كنند « استفاده مي كنند»‍‍‌ ( شوارتزر، 2000، 131 صفحه) ) 
با اين وجود ، از زماني كه ماشين ها ، شهرها و فعاليت هايشان را گسترش دادند ، جهت عملكرد موثر در چنين شهرهايي ، ماشين ها به يك ضرورت در آمدند 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
شهر صنعتي ,شهر پسا صنعتي ,پاورپوینت بررسی ,شهر صنعتي : ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تاریخچه شهرنشینی در ایران
پاورپوینت بررسی اقلیمی سایت میدان کوثر در مشهد محدوده کارخانه کوکاکولا
پاورپوینت بررسی تعريف مفاهيم، واژه ها و اصطلاحات شهرسازی و طراحی شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد