خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی نقش و اهمیت بازار در طراحی شهری

   تعدادبرگ: 42 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
زمینه های سوم و چهارم ـ بازار ( اقتصادی ) و نظم دهنده ( دولت) در واقع دو روی یک سکه هستند.همانطور که اغلب ما در اقتصاد مبتنی بر بازار زندگی می کنیم ، اغلب فعالیت های طراحی شهری هم در زمینه ای که بر پایه عرضه و تقاضا شکل گرفته انجام می گیرد.ضرورت دستیابی به منفعت ( یا حداقل جبران هزینه تولید) محدودیت هایی را در ارتباط با بودجه تحمیل می کند. افزون بر آن ، در یک اقتصاد بازاری ، غالب تصمیماتی که پی آمدهای اجتماعی دارند توسط بخش خصوصی ساخته می شوند. زمینه تصمیم سازی در بخش خصوصی  به طور معمول ، با سیاستگذاری و با چارچوب های قانونگذاری  بوجود می آید و نیز کنترل هایی که برای جبران هزینه یا حداقل ، قدرت حفظ تعادل طراحی شده تا تولید درآمد بهتری داشته باشد. لذا کارهای طراحی شهری نوعاً در صرفه جویی های بازاری رخ می دهند که برای اندازه های بزرگ یا کوچک تنظیم شده اند.
برای ایفای نقش موثر ، طراحان شهری نیاز به درک فرایندهای مالی و اقتصادی و نیز درک جایگاه و توسعه های ناشی از آنها دارند . اقتصاد بازاری با جستجو برای منفعت و با پیش بینی کاهش سود ناشی از خطرات احتمالی به حرکت ادامه می دهد. اغلب بوسیله راهبردها و روش های حکومتی برای انباشت سرمایه مشخص می شوند. از آنجا که توسعه محیط مصنوع سبب ایجاد سود می شود ، طراحی شهری و تولید محیط مصنوع از مولفه های اصلی چنین راهبردهایی هستند( هاروی، 1989). در مورد معماران ، ناکس (1984، ص.115) بیان می کند که ، با کمک به افزایش مصرف و چرخش دایمی سرمایه ، طراحان نقش مفیدی در فرایند توسعه دارند . بطور مثال در کنکاش دایمی برای تازگی و نو آوری .
از آنجا که طراحان شهری فرایندهایی که توسعه را به جریان می اندازند را به رسمیت شناخته و درک  می نمایند ، دو تصویر غلط اما رایج می بایست مد نظر قرار گیرد :  افرادی که متخصص محیط مصنوع هستند ، عوامل اصلی شکل گیری فضاهای شهری اند ؛ و دوم این که تصمیمات اصلی را سرمایه گذاران می گیرند ، وطراحان شهری برای تصمیمات آنها فقط لباس قشنگ می دوزند(مدنی پور ، 1996 ، ص.119).
اولاً در مورد نقش طراحان غلو میشود و آنها در جنبه هایی از توسعه که خارج از کنترل آنهاست در معرض انتقاد هستند ؛ ثانیاً در مورد نقش آنها در شکل گیری محیط شهری غلو می شود. به مبالغه نقش معماران و در واقع نقش کلیه حرف مرتبط با فرایند توسعه اصطلاحاً " طلسم کردن طراحی"(  (fetishising of design  گفته می شود (دیکنز، 1980) ( یعنی تمرکز روی ساختمان ها و معماران بیش از تمرکز روی  فرایندها و روابط اجتماعی پیرامون و معنای محیط شهری ).
توسعه شهری به صورت پایدار ، محدود به کنترل دسترسی به منابع شده ، به این دلیل که ایجاد ساختمان ها و سایر توسعه های شهری غالباً پر هزینه اند و تأمین اعتبار آنها تا آنجا انجام می گیرد که اهداف سرمایه گذاران که معمولاً مرتبط با سوددهی مالی است برآورده شود. همان طور که بنتلی (1998.ص31) بیان می کند ، سرمایه گذاران بزرگ علاقه ای به« هنر بخاطر هنر» ندارند و چنانچه سوددهی مقبول حاصل نشود ، در جای دیگری سرمایه گذاری می کنند. بنا بر این قدرت اقتصادی در دست کسانی است که برای آغاز توسعه قدرت و منابع رادر اختیار دارند . همان طور که کوان (2000،ص.24) ادعا می کند ، « بازارها هستند که موجب سرمایه گذاری می شوند ، نه طراحی» . طراحی شهری خود به خود محدود می شود : در حالیکه ابتکارات و فعالیت های طراحی شهری می تواند به روشها و تمایلات ایستا کمک کند و  ، تلاشها برای ایجاد ارتباط میان فعالیت بازار و سایر فعالیتهایی که می خواهند باشند ، موفقیت آمیز نبوده است . کدمن و کرو (1991،ص19) عنوان کرده اند : « هیچ اندازه ای از طراحی دقیق و پیشرفته نمی تواند در نهایت بر شرایط نامساعدی فایق آید که ناشی ازموقعیت مکانی ضعیف یا کمبود  تقاضای تسهیلات زندگی با یک ارزش اقتصادی معین صرفنظر از موقعیت آن است.
در صورت توجهات مناسب به ارزش ، هزینه ، ریسک ، سود و عدم قطعیت ، توسعه می بایست قبل از آن که بر عهده گرفته شود ، دوام اقتصادی داشته باشد . سودها و خطرات بالقوه که در هر توسعه ای وجود دارند ، هم پیچیدگی فرایند را نشان می دهند و هم زمینه وسیع اقتصادی را که توسعه در درون آن اتفاق می افتد . در کلیه مراحل ،  پروژه خطرات داخلی و خارجی یک پروژه را تهدید می کند (شکل 3.6) . در بخش خصوصی دوام برحسب تعادل میان سود و ریسک لحاظ می شود که در آن  بر حسب منفعت دیده می شود.در بخش عمومی ، دوام هم بر حسب ارزش برای عموم ( یا مالیات پردازان) و هم بر حسب هدف دستیابی به و پشتیبانی از اقتصاد سالم سنجیده می شود.
 
عملکرد بازارها :   
یک بازار زمانی بوجود می آید که خریدار بخواهد پول را به کالا یا خدمات تبدیل کند و در مفابل فروشنده ، کالا یا خدمات را به پول تبدیل کند. عموماً دو امتیاز عمده از ساز و کار بازار قابل حصول است:
1 ـ رقابت تولید کننده ها و فروشنده ها که به معنای تخصیص موثر کالاها و خدمات است. قیمت ها (تا حدود زیادی) بر اساس قانون عرضه و تقاضا تعیین می شوند ، با رقابت در زمینه کیفیت و/ یا قیمت ، منفعت مصرف کنندگان با فراهم آوردن کالاها و خدمات بوسیله رقابت بی خطر افزایش میابد ، تا آنجا که تضمینی برای همه تولید کنندگان وجود داشته باشد که سعی در ارایه بهتر کالاها و خدمات داشته باشند ، در نتیجه تولید کنندگان یا باید رقابت کنند و یا از این شغل خارج شوند. همچنین رقابت باعث ترغیب کارفرمایان برای نوآوری و بکارگیری تکنولوژی جهت کسب امتیاز بیشتر می شود
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
نقش و اهمیت بازار ,طراحی شهری ,زمینه های سوم و چهارم ,بازار ( اقتصادی ) و نظم دهنده ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت فضای سبز یک ضرورت طراحی شهری
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی طرح جامع هانگژو Archi-Tectonics NYC و !Melk
پاورپوینت بررسی نظریات میریلیا بونس
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری بر فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی طراحی مبلمان شهری با هویت شهری
پاورپوینت بررسی میدان های شهری
پاورپوینت بررسی اصول شهر اسلامی
پاورپوینت بررسی تاریخی و کالبدی محله به عنوان یکی از عناصر شهرهای ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی طراحي محوطه و فضاي سبز محيطي در فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی باغ تایگر گلن باغ مورگان در موزه جانسون
پاورپوینت بررسی پارک عمومی میفیلد در مرکز شهر منچستر، انگلستان
پاورپوینت بررسی محله های تاریخی شهر یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل پارک فدک شهرک غرب تهران
پاورپوینت بررسی زیبا سازی و فضاهای سبز شهری
پاورپوینت بررسی زلزله مدیریت بحران اسکان سریع در اردوگاه
پاورپوینت بررسی تئوری و پراکسیس آدورنو و مارکس
پاورپوینت بررسی تونل عشق در روستای کلوان رمانتیک ترین مکان اوکراین
پاورپوینت بررسی فضای شهری هاوانا کوبا در قالب یک سفر
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد