خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی منظرسازی سخت و نرم در طراحی شهری

   تعدادبرگ: 32 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی منظرسازی سخت و نرم در طراحی شهری
 
بخشی از مطلب
منظرسازی غالباً مقوله ای است که پس از انجام کار بدان اندیشیده می شود. به عنوان قسمتی از طرح که اگر بودجه اجازه دهد و یا یک تصمیم عمده و مهم گرفته شود برای پنهان کردن کیفیت ضعیف معماری و یا به عنوان راهی برای پر کردن فضاهای باقیمانده.
همان گونه که منظرسازیِ خوب و طراحی قوی آن به کیفیت و جذابیت بصری می افزاید، طراحی ضعیف آن از یک توسعه خوب می کاهد. منظرسازی فقط شامل جنبه های بصری نیست بلکه به طور اساسی بر بوم شناسی، آب شناسی و زمین شناسی تأکید دارد. هر چند در اینجا بحث نشده است، ولی بسیار مهم است که طراحان شهری به فرآیندهای اصولی و طبیعی حساس باشند به همان میزان که نسبت به مشکلات و فرصت های یک سایت خاص حساسند.
فضای سبز بر هدف پایداری شهر تأکید می کند. درخت ها و سایر فضاهای سبز می توانند در کاهش دی اکسید کربن، تولید اکسیژن، کم کردن سرعت باد در فضاهای شهری، عمل کردن به عنوان یک کمربند یا نوار محافظ و فیلتر کردن غبار هوا و آلودگی مؤثر باشند.
بنابراین راهکارهای طراحی منظر باید قبل یا به موازات فرآیند طراحی ساختمان ها، به عنوان جزئی از چارچوب طراحی شهری مورد توجه قرار گیرد.
 
طراحی کف – کفسازی :
کفسازی، یک جزء مهم از یک کل هماهنگ و یکپارچه است. 2 گونه مهم کفسازی در محدوده های شهری وجود دارد. کف و سنگفرش سخت یا نرم. کفسازی اصولاً به وسیله اتخاذ مصالح تبیین می شود و راهی که از آنها استفاده می شود و نحوه اتصال و ارتباط آنها با سایر عناصر منظر شهری. جزئیات لبه در اتصال بصری با نماهایی که فضا را تعریف می کنند و کمک می کنند به انتقال از سطح افقی به عمودی بسیار مهم اند. این انتقال، شاخص کیفیت طراحیِ کفسازی است. الگوهای کفسازی فضاهای شهری هم چنین ممکن است تأثیرات زیبایی شناسانه داشته باشد یا تلاشی باشد برای سازماندهی کردن فضا از بعد زیبایی شناسانه.
عملکرد اولیه و اصلی که از هر کفسازی انتظار می رود، ارائۀ یک کفِ سخت، خشک و بدون شیب است که بتواند باری از حمل و نقل را دربر گیرد. نحوه های رفت و آمد می تواند در کفسازی انعکاس یابد. سنگفرش آسفالت معمولاً برای نشان دادن جایی که ماشین ها می توانند حرکت کنند و آجر یا سنگ برای محدوده های پیاده به کار می روند. متداول ترین لبه برای پیاده روها و محل رفت و آمد خودروها گرانیت معمولی یا جدول بتنی است با یک پلّه کم ارتفاع از پیاده رو به جاده.
تغییر مصالح کف می تواند بیانگر تغییر مالکیت هم باشد. یا نشان دهندۀ هشدار یا خطر بالقوه.
کفسازی می تواند فقط برای افزودن جنبه زیبایی شناسانه فضا استفاده شود. برای مثال: معرفی مقیاس تغییر نوسان دادن فضا به وسیله سازماندهی کردن آن در مجموعه ای از عناصر سلسله مراتبی، تقویت شخصیت موجود یا سازماندهی و یکی کردن آن به لحاظ بصری. از مقیاس مصالح می توان برای القای حس مقیاس به کفسازی استفاده کرد. قطعات سنگی در کف به فضای شهری مقیاس انسانی می دهند. الگوهای کفسازی غالباً نقش زیبایی شناسانه مهمی در درهم شکستن سطوح بزرگ و سخت و تبدیل آن به ویژگی ها و جزئیات انسانی تر ایفا می کنند.
کفسازی نیز مانند نما می تواند با تکرار، یا نقش های انعکاس دار یا تغییرات مؤکد مصالح یا به نمایش درآوردن لبۀ یک محدوده غنی شود. به عنوان مثال در پیاتزای سن مارکو، مقیاس، مدوله و انسانی شده به وسیله شبکه ای ساده از گرانیت های سفید و بازالت سیاه.
الگوهای کفسازی، هم چنین می توانند برای تغییر سایز فضا استفاده شوند. افزودن جزئیات و مدولاسیون فضای بزرگ را کوچکتر به نظر می رساند. الگوهای کفسازی، می توانند جنبۀ خطی خیابان را تقویت کنند در حالی که بر شخصیت آن به عنوان یک مسیر با ارائه یک حس هدایتی و الگوی حرکتیِ بصری تأکید می کنند. هم چنین می توانند فضا را تقویت کنند به وسیله تأکید کردن بر شخصیت آن به عنوان یک مکان یا به وسیله ایجاد یک حس آسودگی یا ایستاییِ بصری.
خطوط موازی در طول خیابان، حس حرکت را تقویت می کنند. در حالی که سنگفرش، بدون عنصر خطی گام های بصری را آهسته می کند و کیفیت های ایستادن و درنگ کردن در مکان را تقویت می کند. کنش بین الگوهای کف میان حرکت و استراحت متناوب است و کیفیت هایی از ریتم و مقیاس را برای منظر شهری پدید می آورد.
کفسازی هایی که برای القای حسِ آرمیدن و آسودگی طراحی می شوند در محدوده هایی که مردم می ایستند یا استراحت می کنند به کار می روند. کفسازی در میادین هم می تواند تعدادی عملکرد داشته باشد، حس مقیاس ارادئه دهد، فضاها را به وسیله یک شکل هندسی ساده و قوی یکی کند و مرکز و لبه ها را به هم وصل کند و ساختاری بیاورد برای گروه نامتجانسی از ساختمان ها.طراحی میکل آنژ برای کامیدولیوی رُم به همۀ این عملکردها دست یافته است.
 
مبلمان خیابان :
مبلمان خیابان شامل عناصر سخت می شود: پایه های تلگراف، عناصر روشنایی باکس های تلفن، نیمکت ها، گیاهان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنما، دوربین های CCTV ، کیوسک های پلیس، میله های عمودی، ریل ها، فواره ها، ایستگاه های اتوبوس، مجسمه ها، تندیس ها و... . هنر عمومی (Public Art) هم، فرمی از مبلمان خیابان است. اولیه ترین شاخص برای ایجاد کیفیت در فضای شهری، کیفیت و نحوه سازماندهی مبلمان خیابان است. درهم ریختگی مبلمان شهری و دیگر منضمات آن از کیفیت طراحی شهری م
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
منظرسازی سخت و نرم ,در طراحی شهری ,پاورپوینت بررسی ,منظرسازی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
بررسی منظرسازی بررسی کیفیت های منظر شهری
دانلود,پاورپوینت نقش اقلیم در طراحی شهری ,pptx
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی کیفیت فضاي معماري و ادراک محيط در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی مبحث خوانایی در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد