خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی مسجد النبی قزوین شامل پلان و نمابرش و پرسپکتیو

   تعدادبرگ: 17 اسلاید شامل پلان نما برش پرسپکتیو و تصاویر   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 1619 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت بررسی مسجد النبی قزوین  شامل پلان و  نمابرش و پرسپکتیو
 
پلان مسجد النبی قزوین 
نما و برش مسجد النبی قزوین 
پرسپکتیو مسجد النبی قزوین 
تصاویر مسجد النبی قزوین 
 
 
این مسجد با 14 هزار متر مربع مساحت، از نظر گستردگی صحن و شبستانها و شیوه معماری در نوع خود منحصر به فرد است.
 
مسجد النبی (ص) قزوین براساس منابع معتبر در زمان قاجار به فرمان فتحعلی شاه در محوطه وزیر یا چال وزیر که از موقوفات آقا جمال وزیر بوده بنا شده است.
 
مسجد دارای سه ورودی شمالی، غربی و شرقی است که هر یک به تناسب اهمیت، واجد سردر و ورودی اصلی بنا که در ضلع شمالی استقرار یافته دارای سردر باشکوهی است که پیش خان منتهی به خیابان امام را پس از گذشت از هشتی به صحن مسجد مرتبط می سازد.
 
سر در شمالی مسجد بسیار محتشم، مجلل و رفیع است و سرتا سر آن با کاشی های مینایی و اسلوبی بدیع تزیین شده و دارای کتیبه ای از کاشی لاجوردی به خط نستعلیق ممتاز به تاریخ 1202 هجری قمری است و به ایوانی می پیوندد که سطح زمین آن به شکل کثیرالاضلاع مخمس به مساحت 82 متر بنا شده و بر بالای آن ماذنه بزرگی ساخته اند.
 
هنرمندان مسلمان سردر شمالی را چنان دلربا و استادانه با تزیینات کاشیکاری های لاجوردی، مقرنس و خطوط ممتاز نستعلیق و ثلث آراسته اند که هر بیننده ای را از این همه هنر و زیبایی به تحسین و شگفتی وا می دارد.
 
صحن وسیع مسجد ابعادی در حدود 87 در 89 متر، حوض سنگی بزرگی را در وسط خود جای داده که این صحن از سمت شمال و جنوب به شبستان و از سمت شرق و غرب به رواق محدود می شود.
 
چهار ایوان مسجد النبی (ص) با دو گوشواره در هر طرف به رواق های هشتگانه مسجد پیوسته و هر کدام با تزیینات کاشی مینایی و کتیبه های نفیس با خط ثلث، جلوه ای خاص به مسجد بخشیده اند.
 
کتیبه های ایوانهای شرقی و غربی مزین به سوره مبارکهˈعم یتسائلون عن النبا العظیمˈ و کتیبه دو ایوان شمالی و جنوبی سوره مبارکهˈهل اتی علی الانسان حین من الدهرˈ را چون نقشی جاویدان در خود نگه داشته است.
 
هر یک از رواق های شمالی و جنوبی دارای چهار طاق نما و رواق های شرقی و غربی دارای 9 طاق نما هستند که هر شبستان با 28 طاق کوچک با وسعت هر کدام 16 متر مربع است و به فاصله شش متر از همدیگر، روی 18 ستون استوار شده اند و هر یک از طاق نماها دارای ارسی سه چشمه که مشرف به حیاط وسیع مسجد است.
 
برفراز مقصوره جنوبی، گنبد عظیم، زیبا و رفیعی با تزیینات کاشی هندسی و خطی، با قطر دهانه 15 متر قرار دارد که این گنبد به صورت دو پوسته پیوسته ساخته شده و ارتفاع تیزه داخلی آن تا کف بنا 20 متر و ارتفاع راس خارجی آن تا کف حدود 23 متر است.
 
در جهت شمالی مقصوره مدخل ایوان است و در دیوار جنوبی محرابی است که ازاره اش از سنگ مرمر و با کاشی های مینایی رنگارنگ تزیبن شده است.
 
در وسط هر یک از دیوارهای شرقی و غربی یک ارسی سه چشمه کار گذاشته شده و طرفین ارسی دو راهروی عریض احداث شده است که درهای آن مقصوره را به رواق های شبستانهای طرفین اتصال می دهد.
 
طول مقصوره 150 متر و عرض آن 14 و مساحت آن 210 متر مربع است.
 
مسجدالنبی (ص) نیز همانند مسجد جامع عتیق دارای شبستانی زیرزمینی است که اینک به عنوان کتابخانه از آن استفاده می شود.
 
این بنای تاریخی که در ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره) قزوین واقع شده، علاوه براینکه هر آدینه نمازگزاران جمعه را پذیرا می باشد، هرساله میزبان بازدید هزاران گردشگر و بویژه مسافران نوروزی است. /س
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت بررسی مسجد النبی قزوین شامل پلان و نمابرش و پرسپکتیو , ,پلان مسجد النبی قزوین ,نما و برش مسجد النبی قزوین ,پرسپکتیو مسجد النبی قزوین ,تصاویر مسجد النبی قزوین , , ,این مسجد با 14 هزار متر مربع مساحت، از نظر گستردگی صحن و شبستانها و شیوه معماری در نوع خود منحصر به فرد است. , ,م,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مسجد وکیل شیراز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد رحیم خان اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد آریا مهر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آرامگاه تاج محل هند
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع ساری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد آقانور اصفهان نورالدین محمد اصفهانی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد السهله در شمال غربی مسجد جامع کوفه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد عالی قاپو اردبیل
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای صخره‌ای کارانلیک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد و مدرسه رکن الملک اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد عمادالدوله کرمانشاه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد و مدرسه خازن الملک تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانقاه ها در خاورمیانه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد عتیق تربت جام
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع عتیق دماوند
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
پاورپوینت تحلیل مبانی معماری مساجد ایرانی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع یزد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد