خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی کلیسای وانک اصفهان

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 2808 kb  تعدادمشاهده  2


 
فهرست مطالب

 
    معرفی جلفای اصفهان
    تاریخچه جلفای اصفهان
    جمعیت
    کلیسای وانک
    نقاشی های کلیسا
    محراب کلیسا
    ساختمان نمازخانه کلیسا
    برج ناقوس
    قسمت های مختلف کلیسا

 


بخشی از مطلب: 
 
جلفای اصفهان یکی از مناطق مدیریت شهر اصفهان است که بنای آن از زمان شاه عباس بوده (۱۶۰۶ میلادی) و  در جنوب شهر واقع شده است. از نخستین روزهای تکوین این شهرک ارمنی‌نشین،پنج محله به نامهای میدان بزرگ، میدان کوچک، هاکوپ‌جان یا یعقوب‌جان و یا محله‌ی حصیربافها، چهارسوق  قارا کل تشکیل دهنده‌ی این شهرک نوبنیاد عصر شاه عباس بوده است و ساکنین آنها را جلفاییان آذربایجان تشکیل می‌دادند. 
 
در جلفا ایجاد خیابان نظر با جهت شرقی و غربی در سال ۱۳۱۴ ش و خیابان حکیم‌نظامی با جهت شمالی و جنوبی، جلفا را تقریبا” به چهار واحد جداگانه تقسیم کرد و پلهای مارنان، فلزی و آذر ارتباط این بخش شهری را با قسمت شمالی شهر برقرار کرد. 
 
کلیسای وانک (دیر یا صومعه ی آمنا پرگیج = ناجی همگان) مرکز تربیت کشیش و خلیفه بوده است و به اصطلاح حوزه علمیه ی نصاری است ساختمان فعلی آن از ۱۰۱۴ هجری تا ۱۰۶۶ هجری طول کشید و در محوطه ی کلیسا هنوز هم تغییراتی رخ می دهد. 
 
نماز خانه اصلی کلیسا که به شکل متوازی الاضلاع است شامل دو قسمت چهارگوش است که قسمت اول شبستان بنا و قسمت دوم که زیر گنبد خانه است محل اجرای مراسم و سرودهای مذهبی است. ازاره های دیوارهای نماز خانه را کاشی های خشتی چند رنگ فرا گرفته است. 
 
  
 
اشیائی که در سالن های آن به معرض تماشای بازدید کنندگان گذاشته شده اند شامل تابلوهای نقاشی کار نقاشان اروپائی است که به کلیسا اهداء کرده اند. تعدادی کتب خطی نفیس نیز در این موزه نگهداری می شوند. 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مقاله — کلیسای وانک اصفهان,پروژه — کلیسای وانک اصفهان, معماري کلیسای وانک اصفهان, سمینار, دانلود طرح کلیسای وانک اصفهان, پاورپوينت سبک کلیسای وانک اصفهان, دانلود اصول — کلیسای وانک اصفهان,جزییات کلیسای وانک اصفهان, ایده کلیسای وانک اصفهان, تحقيق, مقاله,ويژگيهاي, اصول, تاريخچه, مباني کلیسای,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسي معماری مسجد جامع عتیق اصفهان ، مسجد جامع اصفهان
دانلود, پاورپوینت بررسی معماری تزئينات در مساجد,pptx
بررسي تاريخچه مسجد جامع كبير يزد
دانلود بررسی روند ساخت مسجد در ایران,پاورپوینت
دانلود مقاله بررسی مسجد احمد ابن طولون/فرمت word
دانلود مقاله معماری مساجد مختلف در شهر یزد/فرمت word
دانلود مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر/فرمت word
جامع ترین مقاله ساخت و شکل گیری مسجد جامع اصفهان
دانلود مقاله مسجد جامع اصفهان
مسجد جامع تبريز
دانلود پاورپوینت مسجد عتیق شیراز
مقاله معماری سنتی
دانلود مقاله و پلان مسجد عتیق شیراز
پروژه آشنایی با معماری اسلامی – مقاله کامل درباره ی مسجد جامع یزد ۷۱ اسلاید
پاورپوینت معماری میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام اصفهان
دانلود پاورپوینت معماری کلیسای سورپ سرکیس
مسجد جامع تبريز
پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی – مقایسه حیاط در مساجد ۴۱ اسلاید
مسجد جامع ساوه
مقاله مسجد کبود تبریز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد