خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مدرسه مصلی یزد بهمراه پلانها و تصاویر

   تعدادبرگ: 26 اسلاید بهمراه پلانها و تصاویر   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 6911 kb  تعدادمشاهده  21



فهرست مطالب
مقدمه
کتیبه سردر شمالی بنا،
تواریخ یزد
تصاویر مدرسه مصلی یزد
تصویر هوایی مدرسه مصلی یزد
نقشه شهری مدرسه مصلی یزد
تصویر سه بعدی مدرسه مصلی یزد
پلانهای مدرسه مصلی یزد
برشهای مدرسه مصلی یزد
ایدئوگرام مدرسه مصلی یزد
نمای گودال باغچه
پلان گودال باغچه
مقطع طولی مدرسه مصلی یزد
ویژگی مدارس علمیه یزد
 

بخشی از مطلب
 
 
مدرسه مصلی یزد در خیابان قیام، کوچه گلچینیان قرار گرفته است. این اثر در تاریخ 30 خرداد 1315 با شماره ثبت 262 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
 
کتیبه سردر شمالی بنا دارای تاریخ 958 است. در چوبی بزرگ و منبت کاری بنا کتیبه ای مورخ 1035 دارد و بر بالای این در، لوحی سنگی نصب شده که ماده تاریخی 1035 را نشان می دهد.
 
بانی اولیه بنا، خواجه شمس الدین محمد تازیکو معرفی شده است. البته در جایی دیگر هم عنوان شده که شاه مظفر پدر شاه یحیی، در نیمه دوم قرن هشتم این محل را ساخته و بعد امیرزاده اسکندر بن عمر شیخ آن را مرمت و نوسازی نموده است.
 
کتیبه سردر شمالی بنا، حاکی از تمام کاشی کاری سردر توسط میرک بیک شربتدار شاهی در نیمه قرن دهم است. مدرسه واقع در طبقه تحتانی بنا از سوی میرزا اسحق بیک حقیقت خانی یزدی در دوره شاه عباس اول صفوی احداث شده و در بزرگ منبت کاری نیز توسط وی وقف گردیده است. بانی عمارت چهارطاقی میانه صحن مصلی در کتب تاریخ یزد، مولانا مجدالدین حسن قاضی متوفی به سال 787 معرفی شده است. این بنا در کتب تاریخ یزد با عنوان مصلی جدید آمده است. این نام در قبال مصلی عتیق به این بنا داده شده است.
 
همچنین بر کتیبه چوبی در شمالی و در وقفنامه آن از این محل با نام مصلی میرک خان یاد شده است. آندره گدار چهارطاقی وسط صحن را نشانه ای از دوره ساسانی دانسته و با اشاره به عبارت "معبد" در کتیبه های مصلی نتیجه می گیرد که پیش از اسلام در این مکان آتشکده ای قرار داشته است. این استدلال از استحکام چندانی برخوردار نیست زیرا لفظ "معبد" برای مسجد و نظایر آن در بقاع و عمارات دیگر نیز مکرراً بکار رفته است.
 
بر اساس تواریخ یزد، در دوره امرای آل مظفر در این محل میدانی برای اسب دوانی، تیراندازی و چوگان بازی ساخته شده بود که در همین زمان یا پس از آن به مصلی و عیدگاه تبدیل گردیده است. چهارطاقی موجود در میانه صحن مصلی از آثار قرن هشتم است که در طول زمان به ضرورت مرمت گردیده است. بنای مصلی در سال 846 مرمت و بازسازی شده و دردوره صفوی تغییرات زیادی در آن صورت گرفته است. از جمله مهمترین این اقدامات می توان به احداث مدرسه ای در گودال باغچه میانه صحن مصلی اشاره کرد. علاوه بر این در طبقه همکف نیز ایوان ها، حجرات و طاق نماهایی پیرامون صحن ساخته شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی مدرسه ,مصلی یزد بهمراه ,پلانها و تصاوی ,کتیبه سردر شمالی بنا، ,تواریخ یزد ,تصاویر مدرسه مصلی یزد ,تصویر هوایی مدرسه مصلی یزد ,نقشه شهری مدرسه مصلی یزد ,تصویر سه بعدی مدرسه مصلی یزد ,پلانهای مدرسه مصلی یزد ,برشهای مدرسه مصلی یزد ,ایدئوگرام مدرسه مصلی یزد ,نمای گودال باغچه ,پل,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری مسجد مدرسه شهید مطهری تهران مدرسه سپهسالار
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه فخریه ی مروی تهران
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه خان شیراز
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه جهانگيرخان قم
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان نمازی شیراز
پاورپوینت بررسی معماری مسجد و مدرسه معیر الممالک بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت مسجد و مدرسه حکیم باشی تهران ، مسجد مدرسه آقا محمود تهران
پاورپوینت بررسی معماری مسجد مدرسه سردار قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدارس تاریخی قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه تاریخی التفاتیه قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه تاریخی امیرکبیر قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مسجد و مدرسه سردار در محله دیمج قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه حیدریه قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه پیغمبریه قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه چهار باغ اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه علمیه صدر اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه علميه اماميه بابا قاسم اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه ایرانشهر یزد
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه صدر اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد