خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مدرسه ابراهیم خان کرمان بهمراه پلانها نما مقطع پرسپکتیو و تصاویر

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2705 kb  تعدادمشاهده  16


 
 بخش از مطلب
مدرسه ابراهیم خان در شهر کرمان، خیابان دکتر شریعتی، خیابان چهلستون، بازار کفاش ها قرار گرفته است. این مدرسه یکی از زیباترین بناهای عصر قاجاریه در شهر کرمان می باشد.
 
کتیبه کاشی کاری پیرامون صحن مدرسه شامل قصیده ای از صبای کاشانی است که بیت آخر آن متضمن ماده تاریخ بنای مدرسه می باشد: "زد صبا از پی تاریخ این و آن رقم*** سلسبیل از جود ابراهیم در جنت سبیل" مجموع حروف این ماده تاریخ سال 1232 را نشان می دهد. بانی مدرسه ظهیرالدوله ابراهیم خان بوده که از سال 1218 تا 1240 حکمرانی کرمان را داشته است. وی داماد فتحعلی شاه قاجار، همچنین پسرعمو و پدر زن او و در عین حال پسرخوانده و پدر دو داماد فتحعلی شاه بود.
 
محمدابراهیم باستانی پاریزی، مولف کتاب "گنجعلی خان" سال اتمام مجموعه ابراهیم خان را 1299 ذکر کرده است و در کتاب "جغرافیای کرمان" آمده که ابراهیم خان مدرسه را در سال 1230 به اتمام رسانیده است. مجموعه ابراهیم خان شامل مدرسه، بازار، حمام و آب انبار است که ظاهرا به یکباره ساخته شده است. خانه مدرس (خلوت) بعدا توسط فرزاندان ظهیر الدوله به مجموعه اضافه شده و در سال 1298 اتمام یافته است. مدرسه ابراهیم خان امروزه نیز دایر و محل سکونت طلاب و مکان درس و بحث می باشد. پلان این مدرسه مستطیل شکل بوده و حجره های آن در اطراف و چهار ضلع آن واقع شده است.
 
عناصر فضایی-کارکردی مدرسه عبارت از: حجره مدرسه، کتابخانه، مسجد، اتاق های خادم، چراغدار، آبکش و سرویسهای بهداشتی است. ساختمان آن را شاه نشین، محراب، ایوانچه و غرفه های اطراف تشکیل می دهند. در انتهای ایوان قبله، محراب زیبایی از کاشی هفت رنگ وجود دارد. همچنین در تمامی بخش های مدرسه عناصر تزیینی مانند گچبری، کشته بری، مقرنس کاری و کاربندی دیده می شود.
 
سر در ورودی در ضلع غربی قیصریه ابراهیم خان واقع شده و دارای طاق بندی، تزیینات کاشی و حجاری بر سنگ یکپارچه است. بر بام سردر، جایگاه ساعت قرار دارد که در سال های بعد به مجموعه افزوده شده است. ایوان شرقی و برج ساعت این مدرسه کاشیکاری و چشم اندازی زیبا دارد. در ضلع جنوبی مدرسه خانه مدرس قرار گرفته است. این فضا دارای درهای ارسی با شیشه رنگی می باشد و تمام نماهای آن کاشیکاری شده است.
 
نکته جالب توجه دیگر این است که، بلندترین بادگیرهای کرمان به ارتفاع 16 متر در این مدرسه ساخته شده است. این مدرسه با الهام از معماری عصر صفویه بنا شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی مدرسه ابراهیم خان , کرمان ,نقشه مدرسه ابراهیم خان ,پلان مدرسه ابراهیم خان ,پلانها نما مقطع پرسپکتیو و تصاویر ,بناهای تاریخی کرمان ,مدارس تاریخی ,برش مدرسه ابراهیم خان ,معماری مدرسه ابراهیم خان ,دانلود ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجموعه ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه علمیه امام خمینی یزد
پاورپوینت بررسی مسجد و مدرسه خازن الملک تهران
پاورپوینت بررسی مدرسه علمیه مروی تهران
پاورپوینت بررسی مدرسه محمودیه کرمان
پاورپوینت بررسی مدرسه معصومیه کرمان
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه علیای تون فردوس
پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد مدرسه سپهسالار تهران
دانلود مدرسه خان شیراز,پاورپوینت
دانلود مدارس علوم دینی و بررسی دو مدرسه جدید و قدیم جده بزرگ اصفهان,پاورپوینت
بررسی مدرسه خان شیراز - معماری اسلامی,
دانلود پاورپوینت, مسجد مدرسه ,آقا بزرگ کاشان
دانلود پاورپوینت, مسجد مدرسه ,غیاثیه
دانلود پاورپوینت,مسجد آقا بزرگ کاشان, معماری اسلامی
دانلود پاورپوینت, مسجد و مدرسه ,امام كاشان سلطانیه
پاوپوینت بررسی مدرسه عمادیه
دانلود نقشه های،اتوکد،مجموعه گنجعلی خان،کرمان،همراه با،پاورپوینت،معرفی حمام گنجعلی خان
دانلود پاورپوینت مدرسه عباسقلی خان مشهد
دانلود پاورپوینت مسجد- مدرسه خازن الملک - بازار کوچه سید ولی بدون توضیح

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد