خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری خانه عمارت تاریخی حاج‌آقا علی رفسنجان ، بزرگ‌ترین خانه‌ی خشتی جهان

   تعدادبرگ: 43 اسلاید بهمراه پلان   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 1389 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی معماری خانه عمارت تاریخی حاج‌آقا علی رفسنجان ، بزرگ‌ترین خانه‌ی خشتی جهان

خانهٔ حاج‌آقا علی با زیربنایی بالغ‌بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبا و ایرانی بزرگ‌ترین و زیباترین خانه‌ خشتی و سنتی جهان به لقب گرفته است که توسط حاج‌آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگ‌ترین تاجر ایرانی آن دوره) در سال 1136 هجری خورشیدی در روستای قاسم‌آباد حاجی در ۶‌ کیلومتری شهرستان رفسنجان بنا گردیده است.تالار حوض‌خانه : وسیع‌ترین فضای سرپوشیده خانه است سقف آن در ارتفاع طبقه دوم با گنبدی عظیم پوشانده شده است. در زمین مستطیل کاربندی شده و در مرکز آن کلاه فرنگی قرارگرفته است که نور فضای حوض‌خانه را تأمین می‌نماید.در وسط حوض‌خانه حوض مستطیل شکلی قرار دارد که درگذشته با حوض‌های حیات‌های جانبی در ارتباط بوده است و آب آن از طریق قنات تأمین می‌شده است حوض‌خانه در دوطبقه ساخته‌شده که در طبقه بالای آن تعدادی اتاق و دو تالار در ضلع شمالی و جنوبی قرارگرفته است.نمای داخلی حوض‌خانه با اندود گچ و گچ‌بری‌های برجسته با طرح‌های اسلیمی تزیین گردیده است.

تالار شاه‌نشین یا بهاره : در مرکز ضلع جنوبی ایوانی نسبتاً رفیع قرار دارد که در طرفین آن با حفظ تقارن دو راهرو دسترسی ایجاد گردیده است. تالارهای پاییزی و زمستانی در اضلاع غربی و شمالی بنا قرارگرفته‌اند و نسبت به تالار شاه نشین و حوض‌خانه کمی ساده‌تر اجرا گردیده‌اند.
حاج‌آقا علی مالک عمده رفسنجان بود و در تجارت نیز با ممالک شرق مثل هند و چین ارتباط داشت و هنوز بشقاب‌ها و کاسه‌های چینی که در داخل آن فرمایش ١١٠ (علی) نوشته است در دسترس مردم آن زمان باقی است.

روایتی هست در میان مردم آن زمان که مابین راه بندر عباس و رفسنجان هر ٣٠ یا ۴٠ کیلومتر قریب ٢٠ منزل و مال‌التجاره حاج‌آقا علی افتاده بود. که بارگیری و حمل می‌کردند که قافله از منزلی به منزل دیگر قطع نمی‌شد و تمامی شترها و قاطر و اسب‌ها مال خود حاج‌آقا علی بود؛ یعنی حدود ۴٠ کیلومتر طول قافله ایشان بود که مرکب و بارش مال حاج‌آقا علی بود. گله‌های گوسفند چند هزارتایی و منازل زیادی در گوشه و کنار ایران و مقدار زیادی طلا و نقره و اشرفی که وقتی از املاک او رفع توقیف شد معلوم نشد که این‌همه کالا کجا رفت و چه شد!!!
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی معماری خانه عمارت تاریخی حاج‌آقا علی رفسنجان ، بزرگ‌ترین خانه‌ی خشتی جهان , ,خانهٔ حاج‌آقا علی با زیربنایی بالغ‌بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبا و ایرانی بزرگ‌ترین و زیباترین خانه‌ خشتی و سنتی جهان به لقب گرفته است که توسط حاج‌آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگ‌ترین تاجر,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری سه خانه تاریخی دزفول با معماری آجری
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری خانه های تاریخی دزفول
پاورپوینت بررسی روند شکل گیری باغ فردوس تهران تا تبدیل شدن به موزه سینما
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت حاج آقا علی رفسنجان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مصورالملکی اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی حاج کاظم عرب
پاورپوینت بررسی معماری سه خانه تاریخی کاشان خانه بروجردی ، طباطبایی و عباسیان
پاورپوینت بررسی معماری خانه داوودی مشهد
پاورپوینت بررسی معماری خانه مرعشی شوشتر
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماري خانه گرامی یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مستوفی شوشتر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی بهنام تبریز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت خانه رسولیان یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه کریمی در اصفهان
پاورپوینت بررسی گچبري خانه هاي كاشان در دوره قاجار
پاورپوینت بررسی سبك معماري در مجموعه سراي گلشن و تيمچه پوستي
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مدنی در اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی باكوچي کاشان
پاورپوینت تحلیل معماری خانه مهربان گودرز مستر وایز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت دهدشتی اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد