خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی خانه چرمی اصفهان بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر

   تعدادبرگ: 29 اسلاید   قیمت: 12500 تومان   حجم فایل: 5765 kb  تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
 
اين بنا از خانه هاي اشرافي دوره قاجار محسوب مي شود و داراي فضاهاي متنوع و تز ئينات فراوان مي باشد.حياط مستطيل شكل خانه در سه جبهه شمالي ، شرقي و غربي خود با فضاهاي متعددي احاطه شده كه در اين ميان جبهه شمالي با ارتفاعي نزديك به سه طبقه مهمترين بخش خانه را تشكيل مي دهد.اين جبهه شامل تالاري در ميانه و چهار اتاق سه دري  در دو طبقه طرفين آن است.هر يك از اتاقهاي سه دري در طبقه اول با سه در چوبي  ودر طبقه دوم به وسيله پنجره ارسي  به فضاي تالار گشوده مي شوند كه در صورت باز بودن درها مجموعه اين فضاها به يكديگر پيوند خورده ،فضايي وسيع و يكپارچه را در طبقه دوم پديد مي آورند.
تالار در انتهاي خود يك فضاي شاه نشين با دو ستون پر تزئين دارد و از ضلع مقابل با ارسي عريض نه دهانه اي به حياط مشرف مي شود.
ديوارها و سقف تالار پوشيده از تزئينات نقاشي،گچبري و آينه كاري ست و ارسي آن با ارتفاعي معادل دو طبقه داراي گره چيني چوبي و شيشه هاي رنگي زيبايي مي باشد.
در زيرزمين اين جبهه يك تالار و دو اتاق سه دري يك متر پايين تر از كف حياط واقع شده اند.اين فضاها ازاره هاي بلند كاشي فيروزه اي دارند و به وسيله پنجره هاي بزرگي از حياط نور مي گيرند.
حوضخانه مرتفع خانه در گوشه شمال شرقي آن نشسته ،در طبقات اول و دوم غرفه هايي پيرامون خود دارد.در طبقه اول ضلع شمالي حوضخانه يك اتاق پنج دري مشرف به آن قرار دارد.رديف نورگيرهايي به ارتفاع يك طبقه بر فراز حوضخانه اين فضارا روشن مي كنند.اين نورگيرها با شيشه هاي رنگي متعدد خود در حوض هشت گوش وسط حوضخانه تلالويي از نور و رنگ ايجاد كرده  و به اين طريق فضايي دلنشين پديد مي آورند.ديوارهاي حوضخانه داراي تزيينات گچبري و نقاشي به سبك اروپايي مي باشد.بام حوضخانه با شيب چهار طرفه خود حجم شاخصي در مجموعه بنا بوجود آورده است.
در جبهه شرقي خانه ،تالاري وسيع و طويل در ميانه و دو اتاق سه دري در دو سوي آن قرار دارد.
شاه نشين اين تالار به صورت اتاقي مجزا در آمده با دو اتاق ديگر در طرفين خودارتباط كامل يافته است.اين دو اتاق نيز به نوبه خود با سه دري هاي اين جبهه مرتبطند.
يك ديوار ستون دار فضاهاي اين جبهه را با حياط پيوند مي دهد.
جبهه غربي حياط نيز نمايي مشابه جبهه شرقي دارد.ايوان هاي شرقي و غربي حياط در ميانه نما عقب نشسته و به اين ترتيب بر محور فرعي حياط تاكيد كرده اند.
جبهه غربي شامل چهار اتاق است وبر خلاف معمول راهرويي در ميانه آن قرار گرفته است.با توجه به فضاهاي جبهه شرقي به نظر مي رسد جبهه غربي نيز تالاري در ميانه خود داشته و بعدها اين تالار به دو اتاق و راهروي بين آن ها تبديل شده است.
بخش عمده جبهه جنوبي ديواري ست كه مشابه جبهه مقابل خود نماسازي شده و تنها دو اتاق سه دري به نام اتاق عكس  و اتاق اينه در دو انتهاي اين جبهه قرار گرفته اند.
اتاق اينه داراي تزئينات فراوان آينه كاري ،گچبري و نقاشي مي باشد؛ولي اتاق عكس آسيب ديده واز تزئينات آن چيزي بر جاي نمانده است.
آشپزخانه در گوشه جنوب غربي قرار دارد و از سه بخش شربت خانه ،فضاي پخت و پز و انبار تشكيل شده است.
حياط خانه با حوضي وسيع و صليبي شكل در وسط و چهار باغچه اطراف آن صورتي مركز گرا به خود گرفته است.
جداره هاي حياط داراي ازاره هاي سنگي حجاري شده مي باشند و قطعات كاشي و چوب هاي تزئيني به كار رفته در نماهاي مختلف آن موجب ايجاد هماهنگي در كل حياط شده است.
ورودي خانه در گوشه شمال غربي واقع شده و داراي سردر مجللي است كه قوس نيم دايره اي بر فراز آن جلوه گري مي كند.وجود اين قوس موجب تمايز سردر اين خانه از ساير خانه ها شده است.
مجموعه ورودي شامل هشتي و دالان هايي ست كه يكي از آن ها به گوشه حياط راه مي يابد و ديگري به فضاي اصطبل در شمال خانه منتهي مي شود


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت بررسی خانه چرمی اصفهان بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر ,پلان ,نما مقاطع ,پرسپکتیو ,خانه چرمی اصفهان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خانه قدسیه در اصفهان
دانلود پاورپوینت بررسی خانه قدسیه در اصفهان بهمراه پلان ها و نمامقاطع و پرسپکتیو و تصاویر
خانه سمائیان اصفهان، نقشه ها، برداشت تزئینات و جزئیات، تصاویر
پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری - خانه میرحسینی
پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه بروجردی ها
پاورپوینت شناخت تحلیل و بررسی خانه طباطبایی ها
دانلود پاورپوینت بررسی خانه رسولیان یزد بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد