خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی خانه کریمی در اصفهان بهمراه پلان ها و نمامقاطع و پرسپکتیو و تصاویر

   تعدادبرگ: 24 اسلاید - دارای نقشه و تصاویر .   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 2041 kb  تعدادمشاهده  8


خانه کریمی مربوط به دوره قاجار است و در ابرکوه، محله درب قلعه، کوچه شهید میربقائی، پ ۶ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۷۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.[۱]
خانه کریمی در خیابان ولی عصر، محله احمدآباد، کوچه نظام الملک، کوچه دارالبطیخ شهر اصفهان قرار گرفته است.

این خانه از یک حیاط مستطیل شکل و فضاهایی در جبهه های شمالی و شرقی آن تشکیل شده است که مجموعه فضایی مهمتر خانه در جبهه شمالی آن واقع است. این مجموعه شامل تالاری صلیبی شکل در میانه و دو اتاق سه دری در طرفین است. این اتاق ها علاوه بر حیاط اصلی خانه از ضلع دیگر خود به فضاهای دیگری مشرف اند، به طوری که اتاق سه دری شرق تالار با یک حیاط کوچک هشت ضلعی و اتاق غربی تالار با یک حوضخانه ارتباط دارد. علاوه بر این دو، یک اتاق سه دری دیگر در انتهای تالار، بین دو فضای حوضخانه و حیاط هشت ضلعی نشسته است. بدین ترتیب مجموعه ای از فضاهای باز و بسته به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به هنگام باز بودن درهای مابین آنها فضایی وسیع و متنوع به وجود می آید. تالار میانه این مجموعه با یک در ارسی به حیاط اصلی مرتبط می شود و دارای سقف گنبدی و تزیینات مختصر گچبری است.

جبهه شمالی حیاط خانه کریمی اصفهان

حوضخانه در گوشه شمال غربی تالار واقع شده و صلیبی شکل می باشد. این فضا حوضی هشت ضلعی در میانه و نورگیری با پنجره های مشبک و شیشه های رنگی در سقف خود دارد که انعکاس زیبایی از بازی نور و رنگ بر روی سطح آب به وجود می آورد. بادگیری بر فراز این فضا هوای خنک حوضخانه را به سمت اتاق های مجاور می راند. حیاط هشت ضلعی از دیگر فضاهای زیبای خانه در این جبهه است که حوض تزیینی هشت گوشه ای در میانه آن جای گرفته است. چنانکه آمد این حیاط در اضلاع غربی و جنوبی خود با اتاق های سه دری این جبهه ارتباط دارد. یک اتاق سه دری دیگر در ضلع شرقی و سه اتاق متصل به هم در جبهه شمالی این حیاط واقعند. سه اتاق اخیر فاقد نور و دید به حیاط هستند. سقف این اتاق ها تزیینات یزدی بندی دارد اما نمای این جبهه حیاط تنها دیوار طاق نماسازی شده است.

حیاط هشت ضلعی خانه کریمی اصفهان

جبهه شرقی حیاط اصلی خانه شامل یک تالار صلیبی شکل در میانه و دو اتاق سه دری در دو سوی آن است. دسترسی به این فضاها از طریق ایوانچه ها و دالانهای بین آنها صورت می گیرد. تالار واقع در این جبهه دارای تزیینات فراوان گچبری رنگی، آینه کاری و مقرنس است و از دو سوی خود دارای ارسی هایی رنگین و زیبا می باشد. ارسی سمت شاه نشین احتمالا به فضای باز دیگری گشوده می شده که امروزه این ارتباط قطع و دیواری پشت آن کشیده شده است.

اضلاع غربی و جنوبی حیاط اصلی مشابه نماهای مقابل خود توسط طاق نماهای کم عمقی نماسازی شده اند. ازاره سنگی پایین نماها و آجرکاری تزیینی بالای دیوارها، نماهای پیرامون حیاط را به یکدیگر پیوند داده است. محوطه سازی حیاط شامل حوض کوچکی در برابر تالار جبهه شمالی و دو باغجچه طویل در امتداد محور طولی حیاط  می باشد و بدین ترتیب چشم انداز اصلی حیاط در مقابل جبهه شمالی آن قرار گرفته است.

ورود به خانه از گوشه شمال شرقی آن صورت می گیرد. ورودی شامل سردر و حیاط کوچکی در پشت آن است که به وسیله دالانی طویل به حیاط هشت ضلعی راه می یابد. به نظر می رسد این بخش و حیاط هشت ضلعی نقش بیرونی خانه را داشته اند. یک دالان دیگر ارتباط حیاط هشت ضلعی و حیاط اصلی خانه را برقرار می کند. همچنین خانه دارای ورودی دیگری در گوشه شمال غربی است که به فضاهای حوضخانه، اتاق مجاور حوضخانه و حیاط هشت ضلعی دسترسی دارد.


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری خانه کریمی ,طرح خانه کریمی ,خانه تاریخی کریمی ,اصفهان بهمراه ,پلان خانه کریمی ,نقشه خانه کریمی ,معماری ,نمامقاطع خانه کریمی ,پرسپکتیو خانه کریمی ,خانه کریمی اصفهان ,پاورپوینت خانه کریمی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روند شکل گیری باغ فردوس تهران تا تبدیل شدن به موزه سینما
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت حاج آقا علی رفسنجان
پاورپوینت بررسی معماری خانه مرعشی شوشتر
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماري خانه گرامی یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی بهنام تبریز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت خانه رسولیان یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه کریمی در اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت و خانه مستوفی شوشتر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مرتاض یزد بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی قوام الدوله تهران بهمراه نقشه اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری خانه موزه لرزاده تهران
پاورپوینت بررسی خانه تاریخی گلزاري در خلخال
پاورپوینت بررسی خانه تاریخی آئینی ها در خلخال
پاورپوینت بررسی خانه تاریخی مویدی زفره در شهرستان فلاورجان
نقشه های اتوکد خانه تاریخی رحیمی تبریز
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی سعادت شیراز موزه خاتم
پاورپوینت بررسی و تحلیل گونه شناسی خانه هاي سنتی یزد
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی مجتهدی تبریز بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری خانه یداللهی اصفهان به همراه نقشه ها و تصاویر
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری خانه تاریخی عطارها در کاشان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد