خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی معماری تاریخی شهر دزفول

   تعدادبرگ: 37 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 47 kb  تعدادمشاهده  12


بررسی معماری تاریخی شهر دزفول

فهرست مطالب

مقدمه     
سابقه تاریخی شهر دزفول     
بررسی بافت معماری مسکونی شهر دزفول     
انتظام فضاهای باز و بسته «پر و خالی»     
فضاهای زیستی     
بازشوها     
فضاهای خدماتی     
فضاهای ارتباطی     
رابطه داخل و خارج     
شبستان     
شوادان     
رابطه ورودی با سایر فضاها     
ارتباط حیاط با سایر فضاها     
نما     
 

 

انسان از دیرباز از همان زمانی که بشر تازه پا به عرصه زندگی نهاد بطور غریزی آموخته بود که چگونه محیط پیرامون خود را با شرایط زندگی اش هماهنگ کند و نیز خود را با طبیعت هماهنگ سازد. آموخت تا از طریق شکار روزی ود را بدست می آورد و بدلیل عوامل طبیعی ناچار به تغییر مکان بود، رفته رفته آموخت تا با طبیعت اطراف خود کنار آمده که یکجا نشینی را اتخاذ کرد. بوسیه موادی که پیرامونش قرار داشت خانه ای برای خود بنا کرد و بجای فرار کردن از مشکلات طبیعت آموخت تا با آنها کنار آمده از طریق همان طبیعت مقابله به مثل کند. از خاک و زمین غذای خود را گرفت از چوب درختان و سنگ و ... خانه ای برای خود ساخت تا در مقابل شرایط جوی پناهگاهی برای او باشد کم کم یاد گرفت با مخلوط کردن خاک و آب خشت بدست آورد و این اولین موضوع ساخته شده توسط بشر بود برای ساخت مسکن. پس از مدتی دریافت که همان خشت زمانی که بپزد کارایی اش چند برابر می شود و در مقابل عوامل طبیعی مقاومتر است. بدین سان هر چه جلوتر می رفت نکات بیشتری برای آسایش خود در طبیعت فرامی گرفت.
موضوع این پروژه معماری دزفول است و بررسی، تحلیل و چگونگی ساخت بناها و معماری این شهر است و اینکه عناصر معماری در این شهر چگونه و به چه صورت کارآیی خود را برای همخوان کردن محیط زندگی با طبیعت اطراف فراهم می آوردند. در معماری دزفول نکات ریزی رعایت شده که از دیرزمان باعث گشته تا شرایط زندگی این مردم را با شرایط طبیعی و گرمای پیرامون خود هماهنگ کندد و نیز همانطور که با شرایط طبیعی هماهنگی کامل دارند با فرهنگ مردم و طرز فکر مردم مطابقت دارند.
شهرستان دزفول با 7884 کیلومتر مربع مساحت در شمال استان خوزستان واقع شده و مرکز آن شهر دزفول است. این شهر از شمال به بخش حومه حسینیه اندیمشک از (شهرستان اندیمشک) و استان لرستان (الیگودرز)، از شرق به شهرستان مسجد سلیمان، از جنوب به شهرهای اهواز و دشت آزادگان و از غرب به شهرستان اندیمشک و استان ایلام محدود است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی معماری ,تاریخی شهر دزفول ,فهرست مطالب ,عنوان صفحه ,مقدمه ,سابقه تاریخی شهر دزفول ,بررسی بافت معماری مسکونی شهر دزفول ,انتظام فضاهای باز و بسته «پر و خالی» ,فضاهای زیستی ,بازشوها ,فضاهای خدماتی ,فضاهای ارتباطی ,رابطه داخل و خارج ,شبستان ,شوادان ,رابطه ورودی با سایر فضاها ,ارتباط حی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مصورالملکی اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی حاج کاظم عرب
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه مستوفی شوشتر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی باكوچي کاشان
پاورپوینت تحلیل معماری خانه مهربان گودرز مستر وایز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت دهدشتی اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت و خانه سیف العلماء بناب
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه های تاریخی یزد
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی دانشمندی یزد
پاورپوینت بررسی معماری خانه گلشن یزد مهمانسرای لاله
پاورپوینت بررسی معماری خانه وکیل الرعایا اردبیل ، خانه هاشم خان وکیلی در اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی انگورستان ملک اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی معتمدی در محمدآباد جرقویه
پاورپوینت بررسی معماری خانه‌های تاریخی سمنان
پاورپوینت بررسی معماری خانه باغ لاجوردی کاشان
پاورپوینت بررسی معماری خانه صدا و سیما یزد خانه پرده باف
پاورپوینت بررسی معماری خانه و باغ اتحادیه تهران
پاورپوینت بررسی معماری خانه استاد شهریار در تبریز
پاورپوینت بررسی معماری خانه های تاریخی شهر کاشان
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری خانه مشروطیت در اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد