خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول کالبدی و مبانی معماری باغ ایرانی

   تعدادبرگ: 56 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی اصول کالبدی و مبانی معماری باغ ایرانی 
 
بخشی از مطلب
در باغ خواه طبیعی بود، خواه ساخته دست آدمی، انسان با محیط طبیعی خود محشور بود. این باغ ها از روزگار هخامنشیان با نام پردیس تا به حال و با شکل ها و نام های مختلف وجود داشته اند. در این جا زمین وحشی و عقیم به کمال مقدر خویش دست می یافت و دیگر دشمن آدمی نبود و نسبت به نیازهای او بی توجه نبود. بلکه برعکس آسایش، آرامش و شادی وی را تأمین می ساخت، باغ ایرانی به عنوان مظهر و واسطه ای از طبیعت وحشی و بکر با محیط زیست انسان، نه تنها جای امن و آسایش که در عین حال جایی آرام برای تفکر و اندیشه بود.
در باغ انسان و طبیعت در همسویی کامل بودند. قرآن کریم در آیه های متعددی خوشی های بهشت را توصیف می کند: شادی و لذت عمیق کسانی را که به خدای خویش ایمان آوردند و سرانجام آرامش، برکت و آسایش یافتند و برای همیشه در باغ هایی جای گرفتند که آب از زیر آنها جاری است. در سایه های خنک و برای همیشه آراسته به چشمه های سرشار. تأثیرات طبیعت در همه هنرهای ایرانی به خوبی مشهود است، در واقع باغبان، معمار، بافنده، نقاش، شاعر و...کار خود را با احساس عارفانه و نیز با تعقل و تخیل انجام می دهند. در باغ ایرانی مانند معماری ایرانی هیچ چیزی بی مورد و یا فقط برای زیبایی وجود ندارد آنچه مفید و لازم است زیبا عرضه می شود و جلوه ای که کمال جمال دارد.
 
باغ های فراوان و ماندگار در ایران و در کنار آثار معماری آن همچون باغ فین کاشان، باغ شاهزاده ماهان، باغ نارنجستان شیراز نگاه معماران گذشته از آمیزش معماری با طبیعت است.
 
پل ها
از دیگر آثار معماری چه در ایران و چه در دیگر کشورهای جهان که می توان رد نگاه جستجوگر و زیباطلب انسان را از طبیعت دنبال نمود پل ها می باشند. همیشه پلها نمایشگر ارتباط و دسترسی بوده و امروزه نیز تنها انگیزه اصلی ساخت آنها همین بوده یعنی تنها به مثابه ارتباط شهری و وسیله ای برای رفت و آمد وسایط نقلیه. اما نگاه معماران هنرمند گذشته در احداث چنین بناهایی نیز به دنبال حداکثر بهره مندی لذت بصری و مرتبط ساختن انسان باطبیعت بوده است.
معماری این پلها نشان از این واقعیت دارد که به انسان بر روی رودخانه فرصت تأمل و درنگی بدهد و برفراز آن چه به صورت ایستاده و چه به صورت نشسته جایگاهی را سوای مسیر سواره ها قرار دهد تا انسان با طبیعت پیوندی نزدیک داشته باشد. بر روی چنین پل هایی آشتی انسان با طبیعت به واسطه معماری اتفاق می افتد که انسان به جهت غلبه او بر طبیعت سیال (رودخانه) احداث کرده است تا پل ها چیزی بیشتر از وسیله عبور از رودخانه باشند.
دو پل مشهور اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود به بهره برداری استادانه از روی رودخانه، نسیم خنک و جریان زندگی بخش طبیعت یعنی آب اختصاص یافته است. این پل ها نه تنها برای حرکت و گذر بلکه برای توقف هم طراحی شده بودند و در آنها مکانی برای تفرج است و نگاهی و توجهی شوق انگیز به طبیعت که معرف ویژگی انسانی معماری ایرانی است. شهر ماسوله در ایران نمونه ای از هماهنگی معماری با طبیعت است. این نوع معماری خاص کوهستانی در ورای ارتباط های اجتماعی بدین شیوه طبقه ای بناها، خواص معماری کوهستان ها را به طریقی با طراحی و فرآیند فعالیت های شهری توازن بخشیده و به نحوی متعالی از آن استفاده می کند و در این رهگذر هیچ گونه صدمه ای به طبیعت و مناظر محیط نمی زند.
نقش طبیعت از دیدگاه معماران بزرگ
پل کله
طبیعت برای پل کله ماده خاصی بود که خود به مثابه یک هنرمند در عمق آن نفوذ می کرد. او می گوید درست مانند کودکی که در بازی خود ما را تقلید می کند ما نیز باید به تقلید از نیروهایی بپردازیم که جهان را ساخته است. او به طبیعت همچون سرمشقی برای سازمان بندی عناصر صوری هنر می گردد.
آندو
از نمونه های دیگر معماران معاصر، آثاری از تادائو آندو ژاپ ن ی اس ت. وی طراحی معماری و خلق بنای یک معماری را به عنوان جزیی از طبیعت قلمداد می کند، او بدین سبب که احجام معماری، خود نوعی تپه، درخت، سنگ و صخره، آب و... هستند، نگاهی طبیعت گرا به معماری دارد. هدف او تغییر معنای طبیعت از گذرگاه معماری است. مصالح معماری آندو بتن خام، خورشید آسمان، سایه و آب است یا به عبارت بهتر فضا. تأکید او به این نکته است که استفاده کنندگان از بنا باید طبیعت را تجربه و احساس کنند و آندو امکان حضور انسان و طبیعت را در کالبد معماریش فراهم می سازد. او به این نکته معتقد است که سه عنصر برای شفاف کردن معماری نیاز است. نخستین این ها مکان است، دومی هندسه ناب که پانتون نمونه درخشان آن به شمار می آید و عنصر آخری طبیعت است طبیعتی که از طریق انسان نظم داده شده و در مقابل طبیعت آشفته می ایستد. من دوست دارم که انسان و طبیعت همراه و همسو با یکدیگر شوند و تنش ها را برای حفظ یکدیگر به کار گیرند.
تادانو آندو با مجموعه خانه های روکوگاه خود را به معماری خانه ها به مثابه یک عضوی از طبیعت در مقیاس بزرگتری مطرح می سازد. این مکعبهای گاه پر و گاه خالی سنگ های صخره ای را به بیننده تداعی می کند. وی علاوه بر طرح ایده هایی همچون هماهنگی بنا و احترام به طبیعت، ایجاد تمرکز در یک محوطه باز، ارتباط بین زیبایی و سادگی، توجه به شرایط فرهنگی، اقلیمی و اعتقادی استفاده کنند، آوردن طبیعت در بنا را باعث افزایش روحیه کارکنان و یا جان گرفتن انسان در خانه می داند.
آلوار آلتو
همواره با نام آلوارآلتو و معماری او دو نکته قرین است: و فرم موجی شکل جنگل های فنلاند و فراوانی چوب در این سرزمین موجب گشت که وی با دیدی معمارانه از امکانات این ماده طبیعی استفاده کند و آن را به استادی و هنرمندانه به کار برد. تأثیر فنلاند با مجموعه ای از جنگل های وسیع و ده هزار دریاچه در کارهای آلتو، همان استفاده مطلوب از چوب و شکل منحنی و موجی دریاچه های طبیعی است. در این جا طبیعت نقش اساسی در فرمهای معمارانه پیدا می کند.
فرانک لوید رایت
رایت نیز از آغاز خانه هایش را با طبیعت می آمیخت این تمایل وی در ترکیب معماری و طبیعت چنان است که اغلب نمی توان تشخیص داد کجا ساختمانهای وی آغاز می شود و کجا طبیعت پایان می یابد. وی در مورد خانه شخصی اش بر روی تپه که فرمی مشخص و دقیق داشت، می گوید: من هرگز خانه ای بر راس تپه ای نمی سازم بلکه در امتداد برجستگی تپه خانه می سازم و این نشان می داد که وی کوشیده است با قرار دادن خانه در موقعیتی خاص، انحنای پیوسته و زیبای تپه به دید آید.
 
فرانک لوید رایت(1973 میلادی)
لوکوربوزیه
در دوره معماری معاصر، لوکوربوزیه نگاهی تازه به طبیعت ارائه کرده وی با طرح وکیلای ساوا در پوآسی فرانسه و ایجاد یک تراس وسیع در آن با قرار دادن قاب هایی خالی در نمای آن واسطه ای بین معماری داخل و طبیعت بیرون بوجود آورده در حقیقت با ایجاد این نوار باز در دیوار تراس، مناظری قاب شده و تابلو مانند را به دیده آورده است.
 
در تفاوت نگاه های دوآرشیتکت بزرگ معاصر می توان گفت که لوکوربوزیه با اندیشه هایش در طراحی و خلق معماری خواسته است طبیعت را به داخل و اطراف معماری بکشاند در صورتی که رایت در این رهگذر به طبیعت دست نزده است.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,اصول کالبدی و مبانی ,معماری باغ ایرانی ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت جامع تحلیل بررسی معماری باغ فین کاشان و بناهای آن
پاورپوینت جامع تحلیل بررسی معماری باغ ارم شیراز
پاورپوینت بررسی معماری باغ عباس آباد بهشهر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ ارم شیراز
پاورپوینت بررسی معماری باغ و عمارت نگارستان تهران
پاورپوینت بررسی طرح مرمت باغ موزه نگارستان تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ و عمارت نارنجستان قوام
پاورپوینت بررسی معماری باغ و عمارت فتح آباد کرمان باغ بیگلر بیگی
پاورپوینت بررسی معماری باغ ایرانی نمادی از بهشت
پاورپوینت بررسی معماری باغ ایرانی جلوه بهشت جاودان
پاورپوینت بررسی معماری و بازسازی باغِ تاریخی خان در ناصریه یزد
پاورپوینت بررسی معماری تیمچه صدراعظم قم
نقشه های اتوکد طراحی موزه هنرهای معاصر
پاورپوینت بررسی معماری 10 باغ شاخص و برجسته جهان
پاورپوینت بررسی کالبدی باغ انگلیسی
پاورپوینت تحلیل و بررسی باغ دولت اباد یزد
پاورپوینت بررسی معماری باغهای تاریخی ایران
پاورپوینت بررسی منظرسازی و باغ سازی در هند و ایران
پاورپوینت بررسی ساختار الگویی و کالبدی باغهای ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری باغ بهلگرد بیرجند

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد