خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی باغ عفيف‌ آباد شیراز

   تعدادبرگ: 33 اسلاید   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 15 kb  تعدادمشاهده  18


دانلود پاورپوینت بررسی باغ عفيف‌ آباد شیراز
 
 
باغ عفیف آباد كه آن را باغ گلشن نیز می نامند، در غرب شیراز و در جنوب خیابان قصرالدشت و در انتهای خیابان عفیف آباد واقع است. این باغ یكی از قدیمی ترین و زیباترین باغ های شیراز است. مساحت باغ حدود 127 هزار متر مربع است و در دوره صفویه از جمله باغ های آباد شیراز و مقر پادشاهان وقت بوده و هم اکنون در اختیار ارتش قرار دارد و یکی از بزرگترین موزه های سلاح خاورمیانه در آن وجود دارد.
 
باغ عفیف آباد نمونه کاملی از هنر گل کاری ایرانی است که با شماره 913 و در سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. سازنده عمارت فعلی باغ، با 17000 متر مربع زیربنا، میرزا علی محمدخان قوام الملك دوم می باشد كه در سال 284 ه.ق آن را احداث نموده و قنات "لیمك" را كه در 15 كیلومتری باغ و در محل قصر قمشه بود برای مشروب نمودن باغ خریداری كرد. این باغ سرانجام به یكی از وارثین قوام به نام عفیفه رسید و بدین نام نیز شهرت یافت.
 
درب ورودی باغ در شمال آن قرار دارد. سردر باغ دارای چهار ستون گچی ساده است كه دو به دو در دو سوی آن و بر فراز ازاره آن قرار گرفته است. در پیشانی درب ورودی نقش دو شیر كه گویی را در میان پنجه های خود گرفته اند دیده می شود. پس از گذر از در، دهلیزی وجود دارد كه سقف آن را از چوب ساخته اند و با شكل های منظم هندسی مرتب كرده اند. در دیگر سوی در و بر پیشانی دهلیز، مجلس تاج گذاری پادشاه ساسانی وجود دارد كه بر قاب نیم دایره ای به وسیله كاشی های رنگارنگ قرار دارد. پس از گذر از دالان كوتاهی به محوطه وسیعی می رسیم كه عمارت اصلی در آن قسمت است. ساختمان در وسط باغ قرار گرفته و از بنای دو طبقه تشكیل شده است.
 
طبقه اول زیرزمین وسیعی است كه آب نمای زیبایی در آن ساخته شده و سمت شرقی آن با پنجره های مشبك و رنگینی پوشیده شده. در فواصل میان پنجره ها سنگ های گندمك نصب شده كه روی آنها نقوشی از گل و بوته حجاری شده است.
 
طبقه دوم كه در واقع طبقه همكف ساختمان است، تالار مجللی است كه اطراف آن را ایوان فرا گرفته است. در پیشانی عمارت صحنه ای از تاجگذاری یكی از پادشاهان ساسانی با كاشی تصویر شده است كه موبدی تاج سلطنتی را به وی هدیه می دهد.
 
درجلو ایوان بزرگ عمارت نیز چهار ستون بلند ساخته شده. سقف ایوان با قطعات چوبی 4 یا... گوش پوشیده شده و روی آنها با رنگ و روغن نقاشی شده است. سر ستون های ایوان گچ بری شده اند و در بالای آنها گل ها به تقلید از نقوش تخت جمشید گچ بری گشته اند.
 
دیوار اتاق های تالار اصلی نیز همگی گچ بری و مقرنس كاری شده و با نقش های گل و بته و صحنه شكار و مجالس بزم و رزم مزین شده اند. در دو طبقه ساختمان حدود 30 اتاق تالار وجود دارد، تمامی اتاق ها دارای سقف و درب های چوبی تزیین شده هستند. در شمال و جنوب تالار دو بخاری از سنگ مرمر تراشیده و نصب شده است. ورودی اصلی بنا در جانب شمال است كه با كمك پلكان سنگی به تالار سرپوشیده ای منتهی می گردد.
 
نمای شرقی عمارت شامل ایوان بزرگ و زیباست كه در تمام طول بنا امتداد دارد. این نما از بیرون به وسیله ستون های آجری و گچی از هم مجزا شده اند. نمای غربی عمارت نسبت به قرینه آن در شرق بسیار ساده است. ایوان جنوبی نیز از نظر تزیینات بنا و دكوراسیون، تقریباً شبیه ایوان شمالی است، بجز این كه در رشته پلكان شرقی- غربی، حیاط را به طبقه دوم منتقل می كند.
 
در جلو عمارت حوض وسیعی دیده می شود كه خیابان اصلی از جلو حوض شروع می شود. تمام خیابان های باغ پر از درختان سرو و كاج و چنار است و باغچه ها دارای آب نماهابی زیبایی می باشند. در واقع معماری باغ عفیف آباد، آمیزه ای از ویژگی های معماری دوران هخامنشی، ساسانی و قاجاریه است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت بررسی باغ عفيف‌ آباد شیراز , , ,باغ عفیف آباد كه آن را باغ گلشن نیز می نامند، در غرب شیراز و در جنوب خیابان قصرالدشت و در انتهای خیابان عفیف آباد واقع است. این باغ یكی از قدیمی ترین و زیباترین باغ های شیراز است. مساحت باغ حدود 127 هزار متر مربع است و در دوره صفویه از جمله باغ های آب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت جامع تحلیل بررسی معماری باغ فین کاشان و بناهای آن
پاورپوینت جامع تحلیل بررسی معماری باغ ارم شیراز
پاورپوینت جامع تحلیل بررسی معماری باغ گلشن طبس
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ شازده ماهان کرمان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغهای انگليسی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ های ایرانی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ فین کاشان
پاورپوینت بررسی معماری باغ عباس آباد بهشهر
پاورپوینت بررسی معماری باغ و عمارت اکبریه بیرجند
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ ارم شیراز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بازار خان یزد
پاورپوینت بررسی معماری باغ و عمارت نگارستان تهران
پاورپوینت بررسی طرح مرمت باغ موزه نگارستان تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ و عمارت نارنجستان قوام
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ دولت آباد Dolat Abad Garden
پاورپوینت تحلیل بررسی تاریخی معماری باغهای ایرانی و خارجی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماري باغ دولت آباد یزد
پاورپوینت بررسی معماري باغ ارم شیراز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماري باغ عفیف آباد شیراز
پاورپوینت بررسی معماری باغ و کاخ چهلستون اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد