خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری کاخ هشت بهشت

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 4268 kb  تعدادمشاهده  2


 پاورپوینت بررسی معماری کاخ هشت بهشت
 
بخشی از مطلب
 
این عمارت را فعلاً آقاى ابوالفتح قهرمان (سردار اعظم) بموجب دستخطى مالك و در تصرف دارد از قرار مشهور در اراضى و باغات قدیمى آن تغییراتى داده و كاخ اصلى بحال خود ولى مخروبه باقى است. ذخائر آن از بین رفته است. یك دفعه در دوره وزارت سید ضیاءالدین باغ ملى شد ولى در زمان شاه فقید  مجدداً درش بسته شده است. در سال 1334 شمسى كه از این عمارت بازدیدى بعمل آمده محتاج بتعمیرات كامل است زیرا نقاشیهاى زیبا و گچبریهاى عالى )نظیر تزیینات عالى قاپو( آن از بین رفته و آنچه باقى است نیز جلب توجه را مینماید اشكال و حوش و طیور و شكارگاهها كه بعضى قدیمى و برخى جدید بر روى كاشى نقش و در پشت بغل هاى اطراف نصب شده جالب توجه و تماشائى است
عمارت«هشت‏ بهشت» نمونه‏ اى از کاخهاى محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفویه است که در دوره شاه سلیمان در سال ۱۰۸۰ هجرى بنا شده است این کاخ از بهترین کاخهائى است که در روزگار صفویه ساخته شده این عمارت در وسط باغ باندازه 35 متر طول و26/25 متر عرض دارد.
باغ هشت بهشت در زمان شاه صفی یعنی در سال 1038 هجری وجود داشته و دو شاه عباس دوم و سلیمان بر درختان آن افزوده‌اند.
عمارت هشت بهشت یکی از عمارت‌های تاریخی موجود در شهر اصفهان و ساخته شده در دوران صفویان است که در غرب خیابان چهار باغ پائین و شرق به خیابان متاخری، از جنوب به بازار هنر واقع شده است. از کلیه کاخ‌های باصفا و کلاه فرنگی‌هائی که در این دوره در کنار چهارباغ احداث شده بود، فقط کاخ هشت بهشت باقی مانده‌است.
 
i                     باغ بلبل، B  کاخ هشت بهشت،  c  بازارچه بلند ( بازار سلطانی/ هنر) 
                                           D هتل شاه عباس،  F  مدرسه چهارباغ
G                            پارکینگ اختصاصی هتل شاه عباس، H  پارکینگ عمومی  
                      خیابان چهارباغ، J  خیابان باغ گلدسته،  k  محل تقریبی باغ خیمه‌‌گاه 
 
 
باغ وسیعی که عمارت در آن واقع شده جزئی از باغ بزرگ نقش جهان بوده‌است که شاه اسماعیل اول احداث کرد و در زمان جانشینان او بخصوص شاه عباس اول به قطعات متعددی تقسیم شد.
 
کوشک این باغ به زمان شاه سلیمان صفوی 1077 هجری تعلق دارد و در آن دوره باغ تکمیل و اصلاح شده و در سال 1080 هـجری قمری و مقارن با سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی به اتمام رسیده و نمونه عالی‌ترین کاخهای نشیمن دوران صفویه است.
 
در گوشه های کاخ خلوت گاههای کوچکی ساخته شده که حالت ویژه ای به معماری این بنا میدهد و تابش نور زرین خورشید از دور نورگیرها بر زیبایی و شکوه آن میافزاید
 
 
این باغ نشیمن 8  سوگلی حرم پادشاه بوده است، به این ترتیب که 4 نفر از آنها در طبقة همکف و 4 نفر دیگر در طبقه نخست بنا می‎زیسته‎اند.
عمارت هشت بهشت، 8  ضلعی است که چهارنما دارد و با همه شباهت‌ها هیچ یک مانند دیگری نیست، به نظر می‌رسد نمای شمالی نمای اصلی است، حال اینکه وجود استخر در ضلع شرقی تعیین کننده نمای اصلی است .
 
 
 
کاخ دارای 2 طبقه با طاق‌های زیبا و تزئینات فراوان یکی از نمونه‌های درخشان معماری عصر صفویه به شمار می‌رود و پله‌ها طوری طراحی شده‌اند که از هرطرف به عمارت فوقانی و تحتانی عبور و مرور می‌شود.
 
 
اتاق‌های طبقه اول در 4 گوشه عمارت تزئیناتی از گچبری و نقاشی دارند. در طبقه دوم عمارت نیز مجموعه‌ای از رواق‌ها و اتاق‌ها و طاق‌ها و پنجره‌ها بر زیبائی آن می‌افزایند.
این طبقه به راهروها و اتاقهای متعددی تقسیم شده که هر یک تزئینات خاصی دارند، در برخی حوض آب و در بعضی بخاری‌های دیواری تعبیه شده‌اند، دیوارها را نیز آینه‌های فراوان می‌پوشانیده‌اند.
آنچه در این عمارت حائز اهمیت است ارتباطی است که میان فضاها و قسمت‌های مختلف آن پدید آمده‌است.
این ارتباط باعث شده تا این عمارت در عین تنوع و گوناگونی و تعدد فضا از وحدت و یکپارچگی و تزئینات قابل توجه برخوردار شود.
 
در وسط تالار حوضی 8 ضلعی از جنس مرمر معروف به حوض مروارید قرار دارد، این حوض طوری حجاری شده که آب از سوراخ‌هایش مانند مروارید تراوش میکند.
 
پارک مجلل و زیبائی در اطراف این کاخ ساخته شده که در حال حاضر ازگردشگاه‌های مشهور شهر اصفهان است.
تمام سقف‌هاى عمارت هشت بهشت از موزائیک بسیار عالى است دیوارها و جرزها 2 طبقه و دالان‌ها و غلام گردش‌هائى در اطراف آنها بوده و در این دالان ها صدها مکان است که دلکشترین و فرح انگیزترین نقاط دنیا محسوب میگردد و هر یک به وسیله منفذى که بدان نور میتابد روشن میشود این روشنائى متناسب با تفریحاتى است که این مکان ویژه آنها ساخته شده است.
 
این تالار عجیب در حقیقت لابیرنتى است(دارای دهلیزها و فرعی های متفاوت است) زیرا انسان در قسمت فوقانى هر جا گم می‌شود و پله‏‌ها چنان مخفى است که به آسانى پیدا نمی‌شوند.
قسمت پائین تا 10 پا از سطح زمین از سنگ یشم و نرده‏ها از چوب زرنگار، و قاب‏ها چهارچوب‌ها از نقره و جام‌ها از بلور و آلت‌ها از شیشه‏‌هاى رنگارنگ ظریف ساخته شد
 
 
تزئینات عمارت در دوران صفویه به حدی باشکوه و هنرمندانه بوده که سیاحان بسیاری زبان به تحسین آن گشوده‌اند.
متأسفانه امروز از نرده‌های چوب زرنگار و قاب‌ها و جام‌های بلور و آلت‌های شیشه‌ای رنگارنگ ظریف اثری بر جای نمانده‌است چرا که در دوره‌های بعد از صفویه و بخصوص در عصر قاجاریان تغییرات بسیاری در آن داده شده، این تغییرات به حدی است که برخی از سیاحان آن را از دوران قاجار به حساب آورده‌اند
 
 
 
 
این باغ در زمان ناصرالدین شاه قاجار به بانو عظمی افتخارالدوله واگذار شده بود، مشروط بر این‌که وضع و شکل آن را تغییر نداده و حریم آن را در خیابان چهار باغ در کمال تنظیف و تنقیح نگاهداری کند.
از فوت بانوی مزبور باغ و قصر در تصرف وارث او باقی ماند ولی در این مدت تغییرات کلی در وضع باغ و قصر مزبور به وسیله متصرفین بنا داده شد و در سال 1343 این باغ رسماً به وزارت فرهنگ و هنر واگذار شد.
در حال حاضر این باغ به پارک تبدیل شده و با شماره 227 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است
 
 
بعضی از درختان و حوض‎ها و کوشک، یادآور آن باغ تاریخی است، که متاسفانه تغییرات در طی دوره‎های مختلف، مشهود می‎باشد و کوشک آن به عنوان مکانی تاریخی جهت بازدید مورد استفاده قرار می‎گیرد.
ذکر این نکته مناسبت دارد که تزئینات این کاخ هشت‌گوشه که نشانه روحیه معماری و تزئینات اواخر دوره صفوی است به همراه ساختمان آن که میان باغ واقع شده‌است بعدها به فراوانی مورد تقلید قرار گرفته‌است.
 
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری , کاخ هشت بهشت ,عمارت ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری کاخ‌ها و عمارات باغشمال تبریز
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه کاخ گلستان تهران
پاورپوینت بررسی معماری کاخ ورسای فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری عمارت چهل ستون قزوین
پاورپوینت بررسی موزه قصر آیینه یزد موزه آیینه و روشنایی یزد
پاورپوینت بررسی معماری عمارت عالی قاپو اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری عمارت هشت بهشت بهمراه نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری کاخ هشت بهشت اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری كاخ هشت بهشت اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری عمارت باغ هشت بهشت
پاورپوینت بررسی معماری باغ و عمارت هشت بهشت اصفهان
کاخ سردار ماکو ، کاخ باغچه‌جوق ، پاورپوینت بررسی معماری
ارگ بم کرمان بهمراه نقشه ها و تصاویر ، پاورپوینت بررسی معماری
پاورپوینت بررسی معماری کاخ ثابت پاسال ، معماری کاخ ورسای ایران ؛خانه ثابت
بررسی معماری عمارت عالی قاپو
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری عمارت هشت بهشت
دانلود بررسی و تحلیل عمارت چهلستون قزوین،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل کاخ گلستان به همراه پلان اتوکدی
پاورپوینت مرمت کاخ هشت بهشت اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری کاخ اردشیر بابکان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد