خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: ارگ بم کرمان بهمراه نقشه ها و تصاویر ، پاورپوینت بررسی معماری

   تعدادبرگ: 86 اسلاید.   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 5359 kb  تعدادمشاهده  89


ارگ بم کرمان بهمراه نقشه ها و تصاویر ، پاورپوینت بررسی معماری
 
بخشی از مطلب
بزرگترین و قدیمی ترین بنای خشت و گلی جهان است که در نزدیکی شهر بم در استان کرمان و در جنوب شرقی ایران قرار دارد
این بنا پیش از سده 5 پیش از میلاد ساخته شده و تا حدود سال 1850 میلادی مورد استفاده بوده است که در واقع قدمت آن به 2500 سال پیش می رسد.
مساحت این ارگ در حدود 180000 متر مربع بوده و دیوارهایی به بلندی 6 تا 7 متر و درازای 1815متر آن را احاطه کرده اند.
 
مصالح عمده بناهای ارگ:خشت خام،ملات گل رس و کاهگل و گاه به ندرت سنگ لاشه،آجر و تنه درخت خرما بکار رفته است.
ارگ بم پیش از این زلزله بزرگترین سازه خشتی جهان بود، ولی اين زلزله پايان داستان نيست. به قول استاد مرحوم محمد مهريار: "زلزله بم عزای معماران و عروسی باستان شناسان است." زلزله باعث آشکار شدن لايه های زيرين ساخت و سازهای خشتی شده که مورد توجه ويژه باستان شناسان قرار گرفته است. اما معماران نيز درسهای فراوانی برای آموختن پيش رو دارند. بخشهايی از ارگ از جمله اصطبل و سربازخانه تخريب نشده اند و زلزله در آنها مقطع طبيعی ايجاد کرده. اين فرصت مغتنمی برای شناخت سازه های تاريخی بويژه اجرای سقف و طاق و کانه پوشهای بام است.
طرح ریزی و معماری ارگ از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته. با توجه به شکل ظاهری کنونی ارگ می توان گفت طراح یا طراحان، شکل نهایی کل ساختمان و شهر را از همان قدم های ابتدایی مراحل ساخت، پیش بینی کرده بوده اند. در حین هر کدام از مراحل پیشرفت ساخت، قسمت ساخته شده از یک شکل کامل برخوردار بوده و هر بخش اضافه می توانسته است به راحتی به قسمتهای موجود اضافه شود.
بنای ارگ در مرکز شهر و در نقطه ای با بهترین دید از لحاظ امنیتی قرار دارد. در واقع بخش حکومتی در درونی ترین دیوار این بنای عظیم قرار گرفته و شامل دژ نظامی، عمارت چهار فصل، سربازخانه، چاه آب 40 متری و اصطبل با گنجایش 200 اسب می باشد. بخش رعیت نشین این بنا در اطراف بخش حکومتی قرار دارد و شامل ورودی اصلی شهر، مسیر اصلی متصل کننده ورودی شهر به دژ و بازار در امتداد آن می باشد. نزدیک به 400 خانه و ساختمان های عمومی مانند مدرسه و مکان ورزش در بخش رعیت نشین این بنا وجود داشته.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
ارگ بم کرمان ,بهمراه نقشه ها و تصاویر ، پاورپوینت ,بررسی معماری ,بزرگترین و قدیمی ترین ,بنای خشت و گلی جهان ,شهر بم در استان کرمان ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت بررسی معماری قصرالحمرا - دژسرخ رنگ
پاورپوینت بررسی معماری کاخ هشت بهشت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد