خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت, تخت سلیمان

   تعدادبرگ: 21   قیمت: 4000 تومان     تعدادمشاهده  1


دریاچه سحر آمیز و رمز آلود تخت سلیمان
 
کوه بلقیس، جایگاه تخت بلقیس و برج دیده بانی تخت سلیمان
 
 زندان سلیمان، زندان دیوان
 
 آتشکده آذرگشنسب؛ نماد وحدت در ایران باستان
 
 معبد آناهیتا؛ معبد ستایش آب
 
 
 
این مجموعه فرهنگی  تاریخی به مساحت 124 هزار مترمربع که در ادوار مختلف محل سکونت مادها، اشکانیان، ساسانیان و مغولها بوده در استان آذربایجان غربی قراردارد و به روایتی محل تولد زرتشت پیامبر است، تاریخ این مجموعه با تاریخ ایرانیان، ایتالیایی ها، یهود، مسیحیان و مغول ارتباط تنگاتنگی دارد
 
 
 
مجموعه فرهنگی تاریخی تخت سلیمان تکاب به عنوان یکی از مهمترین و مشهورترین اثر تاریخ تمدن ایران و جهان یکی از چهار اثر ملی ثبت شده کشور در فهرست آثار تاریخی جهان است که هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند.
 
 تخت سلیمان به عنوان یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی ایران زمین در 42 کیلومتری شمال شرقی تکاب در آذربایجان غربی واقع شده که برای دیدن مجموعه آثار تاریخی تخت سلیمان از طریق تهران می‌توان مسیر جاده زنجان را در پیش گرفت، این بنا در 40 کیلومتری زنجان، سمت چپ جاده شهر سلطانیه قرار دارد.
 
مجموعه باستانی تخت سلیمان قبل از اسلام به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان به شمار می رفت اما در سال 624 میلادی و در حمله هراکلیوس، امپراطور رومیان به ایران تخریب شد.
 
به کارگیری سنگ های تراشدار و آجرهای بزرگ در ساخت این بنای تاریخی و واقع شدن دریاچه عجیب و همیشه جوشانی به عمق 112 متر در وسط این مجموعه جلوه زیبا و خاصی به این مکان تاریخی بخشیده است، درجه حرارت آب این دریاچه در تابستان و زمستان یکسان و در حدود 21 درجه است و همین موضوع ثابت می کند که آب آن از سفره ای زیر زمینی در عمق بسیار زیاد تامین می شود.
 
 
 
 
 
دریاچه سحر آمیز و رمز آلود تخت سلیمان
 
چشمه تخت سلیمان هزاران سال پیش شروع به جوشیدن کرده و به تدریج بر اثر لعاب حاصل از ترکیبات موجود در آب، لبه بیرونی چشمه رسوب بسته و بالا آمده است. این روند هزاران سال ادامه یافته و باعث شده که آب چشمه گلدانی در پیرامون خود بسازد به نحوی که هم اینک ارتفاع تپه حاصل از روند فوق و همچنین عمق دریاچه ناشی از جوشش آب چشمه به حدود 62 متر می رسد.
 
با توجه به اینکه ارتفاع رسوب دور دریاچه از دوره ساسانی تاکنون، یعنی در طول 1400 سال گذشته حدود 12 متر افزایش یافته، می توان گفت: به ارتفاع گلدان دریاچه تقریبا در هر سال کمی کمتر از 9 میلیمتر افزوده شده است.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
,دانلود پاورپوینت بررسی تخت سلیمان ,پاورپوینت تخت سلیمان ,تخت سلیمان ,دانلود پاورپوینت تخت سلیمان ,معبد آناهیتا ,مجموعه فرهنگی تاریخی تخت سلیمان تکاب ,آتشگاه آذرگشسب ,کوه بلقیس ,جایگاه تخت بلقیس و برج دیده بانی تخت سلیمان ,دریاچه سحر آمیز و رمز آلود تخت سلیمان ,تخت سلیمان ,دریاچه تخت سلیمان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ های ایران
پاورپوینت بررسی معماری کاخ عالی قاپو میدان نقش جهان اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ عالی قاپو اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ فرهنگ و علم (PKiN)، ساختمان بلند مدرنیستی در ورشو، لهستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری قلعه دختر فیروزآباد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بنای چارقاپی قصرشیرین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه شیخ حیدر مشکین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گنبد سلطانیه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گنبد سلطانیه زنجان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری قلعه الموت قزوین
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه گور امیر در ازبکستان ( مقبره تیمور لنگ )
پاورپوینت بررسی معماری خانقاه شیخ ابوالحسن پوشنجی داراب
پاورپوینت بررسی معماری قلعه خلیل اسفندیاری فرخ‌شهر چهارمحال و بختیاری
پاورپوینت بررسی معماری و تزیینات قلعه دزک در استان چهارمحال و بختیاری
پاورپوینت بررسی هنر هخامنشی
پاورپوینت بررسی معماری و دیوارنگاره های کاخ چهلستون اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری کاخ امارات در ابوظبی
پاورپوینت بررسی معماری بنای یادبود لینکلن هنری بیکن واشنگتن دی.سی،
پاورپوینت بررسی معماری کاخ‌ها و عمارات باغشمال تبریز
پاورپوینت بررسی معماری قلعه ناریکالا تفلیس گرجستان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد