خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی بقعه خواجه اتابک کرمان

   تعدادبرگ: 29 اسلاید دارای نقشه ها پلان نمابرش و تصاویر   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2505 kb  تعدادمشاهده  19


مقبره خواجه اتابک کرمان درحالی مرمت و فعالیت‌های مطالعاتی بسیار گسترده‌ای در طول سال‌های اخیر داشته که این‌روزها تبدیل به محل رفت و آمد کیف‌قاپ‌ها و معتادان شده است. این اثر یکی از ارزشمندترین معماری‌های دوره سلجوقی استان کرمان به‌ شمار می‌رود. کارشناسان علت تجمع معتادان و سارقان در این سایت تاریخی را مربوط به سرقت رفتن در اتاق‌‌های مجاور این بنا می‌دانند.
 
به گزارش خبرگزاری میراث‌فرهنگی، مقبره خواجه اتابک کرمان یکی از بناهایی به‌شمار می‌رود که در طول‌ سالهای متمادی فعالیت مرمتی و مطالعاتی گسترده‌ای داشته است. با این حال به سرقت رفتن درهای اتاق‌های مجاور این بنا سبب شده که اطراف مقبره خواجه اتابک تبدیل به محل رفت و آمد کیف‌قاپ‌ها و تجمع معتادان شود.
 
اتفاقی که گلایه و شکایت بسیاری از همسایگانی که در اطراف این بنا زندگی می‌کنند را به‌همراه داشته است. آن‌ها معتقدند، نبود رسیدگی و حفاظت‌های لازم سبب شده که مقبره‌ خواجه اتابک تبدیل به بیغوله شود. این موضوع باعث می‌شود که حضور معتادان و حتی سارقان رنگ بیشتری در این مکان پیدا کند و  امنیت محله ته باغ لاله‌ی کرمان را به خطر بیاندازد.
 
«محسن موحدی»، معاون میراث‌فرهنگی کرمان اما با تایید سرقت شدن درهای اتاق‌های مجاور خواجه اتابک به سلامت این اثر تاریخی اشاره می‌کند و می‌گوید: «بنای خواجه اتابک کرمان یکی از آثاری محسوب می‌شود که روی آن چندین دوره متوالی فعالیت‌های مرمتی و استحکام‌بخشی صورت گرفته است.
 
او می‌گوید: «حدود 100 سال پیش به‌دلایل نامعلوم سقف این بنا فرو ریخت و نزدیک به 50 سال قبل همزمان با مسقف شدن مقبره یک ضلع این بنا نیز توسط اداره اوقاف ساخته شد. این درحالی است که میراث‌فرهنگی نیز طی چندین دوره متوالی به حفاظت از بنا پرداخته و بسیاری از خانه‌های اطراف مقبره را آزادسازی کرده است.
 
موحدی با اشاره بر اینکه مرمت‌ها و استحکام‌بخشی مقبره خواجه اتابک یکی از پروژه‌های موفق استان کرمان محسوب می‌شود ادامه داد: «انعقاد طرح مشارکتی میان میراث‌فرهنگی و سازمان بهسازی و نوسازی سبب شد که تزیینات این بنا تثبیت شود و با کنارکشی و استحکام‌بخشی سقف مقبره خواجه اتابک از آسیب‌های احتمالی  دور بماند. اما با اینکه مقبره خواجه اتابک یکی از بناهای است که بهترین فعالیت‌های مطالعاتی در سطح کشور را تجربه کرده نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.»
 
معاون میراث‌فرهنگی کرمان معتقد است، خانه‌هایی که اطراف این مقبره وجود داشت خریداری شده و مورد مرمت قرار گرفته‌اند. در این میان 3 خانه را برای نگهبانان و راه‌اندازی دفتر محافظتی و فنی در نظر گرفته شده که در آن به جدا شده و درحال‌حاضر لازم است یک در آهنی جایگزین شود. این درحالی است که بنا کاملا محصور است و هیچگونه تعرضی به آن صورت نگرفته است.
 
با این حال برخی کارشناسان به نامه‌های همسایه‌های مقبره خواجه اتابک به میراث‌فرهنگی اشاره می‌کنند. نامه‌هایی که حکایت از رفت و آمد معتادان و سارقان دارد. همانطور که تصاویر نشان می‌دهد برخی از کیف‌قاپ‌ها شب‌ها با مراجعه به اتاق‌های مجاور مقبره اقدام به خالی کردن کیف‌های ربوده شده کرده و این کیف‌ها را در محوطه‌ رها می‌کنند.
 
از سوی دیگر کارشناسان نیز به کارگاه‌های مرمت کرمان اشاره می‌کنند که با وجود تامین اعتبار این سایت‌های تاریخی به‌دلیل تغییرات مدیریتی تعطیل مانده است. آنطور که یکی از کارشناسان می‌گوید: «از بهمن‌ماه سال گذشته کارگاه‌های مرمت کرمان تعطیل شده‌ است و مرمت‌هایی که باید تا تاریخ 31/4/93 هزینه می‌شده انجام نگرفته است.»
 
مقبره‌ی خواجه اتابک، از آثار دوران سلجوقی در شهر کرمان است که در محله‌ی ته باغ لاله‌ی این شهر واقع شده است. این مقبره متعلق به اتابک محمد بزقوش، وزیر سه تن از پادشاهان سلجوقی است که در سال 592 هـ چشم از جهان فروبست. این بقعه که از نخستین نمونه‌های رنگی معماری در دوره‌ی سلجوقی است پلانی هشت‌گوش دارد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , بررسی بقعه خواجه اتابک کرمان ,بنای تاریخی تاریخی, بقعه خواجه اتابک کرمان, نقشه, پلان, نما برش, تاریخچه, پاورپوینت, تحقیق, معماری اسلامی, پروژه, دانلود آنالیز, بنای, تصاویر بنا, مقبره ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره هارونیه توس
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آرامگاه فردوسی طوسی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره مغولی اسفستان
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری خانقاه و مقبره چلبی اوغلی سلطانیه
پاورپوینت بررسی معماری مقبره شیخ جبرئیل کلخوران اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده صالح اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری مقبره درب شیخ نهاوند
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی
پاورپوینت بررسی معماری بقعه یا گنبد هارونیه مشهد
پاورپوینت بررسی معماری حرم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نجف
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسی مقبره میربزرگ در شهر آمل
پاورپوینت بررسی معماری برج آرامگاهی گنبد قابوس در شهر گنبد کاووس
پاورپوینت بررسی معماری حرم امیرالمومنین حضرت علی (ع) نجف
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه بابا طاهر همدان
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده قاسم ازنا
پاورپوینت بررسی معماری مقبره سلطان شيخداد یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بقعه پیربکران
پاورپوینت بررسی معماری بقعه دوازده امام یزد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد