خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی برج قابوس پاورپوینت

   تعدادبرگ: 30 اسلاید .   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 293 b  تعدادمشاهده  2


توضیحات پاورپوینت برج قابوس:
فایل آشنایی با برج قابوس،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش،
بخشی از مطالب:
برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، شمال ایران در استان گلستان قرار دارد. سبک معماری بنا شیوه رازی است.[پاورپوینت برج قابوس:
شهر تاریخی جرجان، يكي از شهرهاي مهم دوران باشكوه ايران در سده هاي اوليه تا سده هاي مياني دوره اسلامي، طی آخرین کاوش های باستان شناسی دهه 1350 به سرپرستی آقای دکتر محمدیوسف کیانی شناسايي مورد كاوش گسترده قرار گرفت اما بدون هیچ گونه اقدامات حفاظتی به علت پيامدهاي انقلاب اسلامي رها شده و تمام آثار و شواهد حاصل از حفریات چند ساله بر اثر عوامل طبیعی و انسانی رو به ویرانی نهاد. علیرغم اقدامات گسترده جهت تعیین عرصه و حریم و میله گذاری محدوده شهر در دهه 1360، تخریب و نابودی آثار معماری مکشوفه بر اثر دخل و تصرفات انسانی و غارت آجرها به منظور ساخت و ساز خانه های مسکونی در محدوده شهر و حفاريهاي غير مجاز همچنان تهدید براي جدی شهر جرجان محسوب می شود. 
 
گنبد قابوس شامل ۲ قسمت است:
پی یا پای بست بنا و بدنه
گنبد مخروطی
 
پی سازی بنا از زمین سفت شروع و تا ارتفاع حدود 15 متری با آجر و مصالح مشابه خود بنا انجام شده است . درون پای بست سردابی وجود داشته که پا کار طاق آن هنوز بر جای است ولی بر اثر کاوش های پیاپی کاوشگران که در پی گنج بوده اند آثاری از کف آن بر جای نمانده است . 
برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، شمال ایران در استان گلستان قرار دارد. سبک معماری بنا شیوه رازی است.
شهر گنبد کاووس در دوران کهن به جرجان معروف بوده و به دلیل قرار داشتن در جاده ابریشم از اهمیت بسیاری در بازرگانی برخوردار بوده است. در طول دوران های متمادی، هنگام حکمرانی سسلسه های آل زیار و آل بویه، این شهر پایتخت ایران بوده است. و از آن دوران برج آجری قابوس که احتمالا مدفن سلطان آل زیاری، قابوس بن وشمگیر است، ساخته شده که قدیمی ترین ارامگاه سبک ترکمانان سلجوق بوده و ارتفاع آن به ۶۰ متر می‌رسد و بین سال های ۱۰۰۶ تا ۱۰۰۷ میلادی بنا شده است.
بعد از دورانی بدلیل زلزله شهر گنبد قابوس که نمادی از تمدن اسلامی و جهانی بود با خاک یکسان شده و بعدها بقایای آن در قسمت شرقی شهر گنبد قابوس کشف شد. اکثریت این شهرستان را ترکمنان سنی مذهب تشکیل می دهد و از دیگر اقوامی که در این شهر زندگی می کنند می توان به اقوام سیستانی و آذری نیز اشاره کرد. شهر کنونی به سال ۱۳۰۵ هجری شمسی، در دوران سلسله پهلوی برای سکونت عشایر ترکمن، به‌دستور رضا شاه بنیان نهاده شد و به سپاس از قابوس بن وشمگیر نام آن‌را گنبد قابوس (که اکنون به گنبد کاووس تغییر یافته‌است) نهادند.
نقشه اصلی این شهر توسط کارشناسان آلمانی، مطابق با اصول شهرسازی طراحی شد و از اینرو خیابان های متقاطعی داشته و با الگوی شطرنجی فاقد معابر تنگ و قدیمی است. گنبد کاووس جزو اولین شهرهای ایران است که در آن شهرداری قدمت درازی دارد. این شهر امروزه از شهرهای زیبا و دیدنی استان گلستان محسوب می شود.
فهرست:
معرفی شهر
نیارش
مشخصات بنا
پی و بدنه بنا
سردر ورودی و تزیینات آن
انعکاس صدا
بندکشی دیواره برج
نحوه اجرای برج
هدف اولیه ساخت بنا
بانی ساختمان
مرمت بنا
صدمات و تعمیرات برج
یک خبر خیلی مهم
وضعیت فعلی بنا
منابع
عنوان: تحلیل برج قابوس
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۴۷۴ KB
صفحات: ۳۰ اسلاید


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,برج ,قابوس: ,فایل ,آشنایی با , برج قابوس،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش، , , , , ,برج , گنبد , قابوس ,بنایی تاریخی , گلستان قرار دارد. ,سبک معماری بنا شیوه , رازی است. , , ,برج گنبد قابوس , ,گنبد مخروطی , ,پی سازی بنا ,پاورپوینت برج قابوس: ,مطالعات تاریخی ومعماری ,شهرتاریخی جرجان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بنای حافظیه شیراز
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری پل طبيعت تهران
پاورپوینت بررسی ساختمان کانون وکلای ایران Lawyer Association Center
پاورپوینت بررسی معماری بانک ملی فردوسی ساختمان صندوق پس انداز بانک ملی
پاورپوینت بررسی معماری بنای نظمیه شهربانی اثر معمار قلیچ باغلیان
پاورپوینت از الف تا ی معماری میدان آزادی تهران
پاورپوینت تحلیل معماری دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران اثر حسین امانت
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان وزارت کشور در تهران
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه پولاد شهر اثر سید هادی میرمیران
پاورپوینت بررسی معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان وزارت کشاورزی تهران
پاورپوینت تحلیل معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان اثر مشاور پیرراز
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری تالار وحدت تهران
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه فردوسی
پاورپوینت بررسی معماری ارامگاه فردوسی
پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان اداری آرمیتا در بخارست تهران
پاورپوینت تحلیل معماری دبیرستان البرز تهران
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان شهرداری رشت با سبک معماری روسی
دانلود بررسی کاخ های نیاوران و گلستان
دانلود بررسی کاخ های پهلوی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد