خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل معماری بیونیک

   تعدادبرگ: 124   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2


معماری زیست‌فنی یا معماری بیونیک (به انگلیسی: Bionic architecture) یا معماری طبیعت الگو رویکردی است که برای خلاقیت و نوآوری در طراحی‌های معماری از طبیعت الهام می‌گیرد و مسائل فنی معماری را از طریق الگوگیری از طبیعت حل می‌کند. معماری طبیعت الگو در واقع یکی از موضوعات تخصصی رشته میان رشته‌ای خلاقیت‌شناسی طبیعت الگو یا مهندسی خلاقیت و نوآوری طبیعت الگو می‌باشد.

 

 

 

 

بخشی از مطلب

2پاورپوینت بسیار کامل معماری بیونیک

 مقدمه

امروزه و در ادامه روش های آموزش تدوین شده در قرن بیستم مهندسین سازه به نحوی آموزش می بینند که معیار اصلی آنها کاربری  توام با ایمنی، اقتصادی و پایایی می باشد و پرداختن به مباحث زیبایی شناسی را وظیفه ی اصلی معمار می دانند. از سویی معماران نیز در دانشکده های معماری دارای آموزش های لازم برای بهره گیری و درک مناسب از تکنولوژی و دیدگاه های مدرن سازه ای به صورت کا`ملاً عمیق نیستند. در نهایت این روند ساختمانهایی را با ظاهری نه چندان زیبا به وجود می آورد ؛ و یا ساختمانهایی که با وجود ظاهری زیبا، از نظر اقتصادی با مفهوم راندمان کم در مصرف مصالح و انرژی ناکارآمد هستند. در عرف رایج، معماران دارای دیدگاه های ویژه هنری خود بوده و کارشناسان طراح سعی در برآورده نمودن خواسته زیبایی ظاهری دارند.

با نگرش  و بازگشت به طبیعت  اگر از نظر استفاده  فنی  طراحی   فرم  ،  حجم ،  تبادلات انرژی  و ساختارهای ایستایی 

به صورت مشترک در طراحی بنا از آغاز دخالت نمایند ، بهترین پاسخ طرح نتیجه می گردد. طبیعت همواره منبع بی پایان الهامات  خلاقانه بشر بوده و خواهد بود .

مفهوم واژه ی بیونیک

واژه ایی به نام "بیونیک" از ترکیب دو لغت "بیولوژی" و "تکنیک" به معنای زیستار شناختی یا بکارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت است . که به فارسی "زیست فنی" میباشد بیان گردیده است.

بیونیک را علم سیستم‌هایی که شالوده و پایه ی تمامی سیستم‌های زنده‌اند میدانند. امروزه هرجا سخن از تکنولوژی به میان می‌آید تصویر همان دستاوردهای مهم تکنولوژی به ذهن می‌آید اما اگرکمی به مسیرتکنولوژی دقت کنیم هر پدیده صنعتی یا ساختمانی، از الگوی زنده طبیعت الهام گرفته است. هم اکنون بیونیک از هر جهت، هنر به کارگیری دانش سیستم‌های زنده در حل مسائل فنی است. از رهاورد تحقیقات علمی، با تلفیق دو واژه «بیولوژی» و «تکنیک»، ‌علم «بیونیک» را به عنوان دانشی که مسایل فنی را از را ههای زیستی حل می‌کند، بنا نهاده‌اند.

 

معماری بیونیک و آشنائی با آن

 

انسان از بدو پیدایش تاکنون در طبیعت به کندوکاو مشغو ل بوده و هست، زمانی او به تدریج از دل طبیعت واژه تکنولوژی و هنر را بیرون کشید وآنها را برای ترکیب در ذهن خود پروراند و حاصل آنرا طی قرنها به زبانهای مختلف بازگو کرد. بنابراین لازم است ارتباطی با اصول منطقی و علمی بین سیستمهای ماشینی و سیستم‌های زنده پدیدار شود روح بخشیدن به ساختمان یکی از تمایلات معماری بیونیک است که با توجه به قدرت سازه برای تنفس ( زنده‌نمایی )، به کمک خطوط مستقیم یا منحنی خالص به آن دست پیدا می‌کنند و مهم ترین مسئله برای معماری بیونیک آن است که ساختمان بتواند زنده بودن خود را القاء کند

تعریف بیونیک

بیونیک در واقع دانشی است که مسائل فنی را از راه های زیستی حل می کند.

تاریخچه این لغت باز می گردد به لغت یونانی بیون به معنای واحد زندگی و خود لغت بیونیک یعنی شبیه زندگی


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت ,تجزیه , تحلیل , معماری , بیونیک ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی طبیعت منبع الهام بخش معماری
پاورپوینت بررسی الگوهای معماری و طبیعت
پاورپوینت بررسی معماری خانه حلزونی پروژه انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی اصول و راهکارهای طبيعت در طراحي معماری
پاورپوینت برداشت از طبیعت در طراحی ، سازه در معماری
پاورپوینت بررسی انسان سنگ معماری
پاورپوینت پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع درخت
دانلود بررسی پاورپوینت انسان و طبیعت در معماری با موضوع مورچه به همراه کلیپ بسیار مناسب از لانه مورچه
دانلود بررسی پاورپوینت بحران طبیعت
دانلود بررسی پاورپوینت کانسپت ، استعاره
دانلود بررسی پاورپوینت امپراطوری مورچه ها و الگو برداری از شهرسازی مورچه ها
دانلود بررسی اصول سامانه ای و فراسامانه ای در معماری
دانلود بررسی تحلیل تعاریف حصری از معماری
دانلود بررسی درخت و معماری
دانلود بررسی معماری بیونیک (انسان-طبیعت-معماری)
دانلود بررسی ساختمان های سبز
دانلود بررسی معماری بیونیک ( انسان طبیعت معماری )
دانلود بررسی فرهنگ طبیعت معماری در آثار آلوار آلتو
پاورپوینت بررسی الگوبرداری و الهام از طبیعت در معماری
دانلود بررسی کاملترین پاورپوینت آب در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد