خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی طرح مجتمع چندمنظوره شهید کاظمی قم اثر معماران ارش

   تعدادبرگ: 70 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 4122 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی مجتمع چندمنظوره شهید کاظمی قم اثر معماران ارش
بخشی از مطلب
در ابتدا از ما خواسته شده بود تا با توجه به برنامه مصوب کارفرما و توده‌گذاری آن(تعریف پروژه)، مجموعه را در دو بلوک مجزا به فاصله 30 متر از یکدیگر طراحی نموده و دسترسی های پیاده و سواره را از طریق امتداد خیابان شهید کاظمی که از بین دو بلوک گذر می‌کند تعبیه نماییم. تلاش اولیه ما برون رفت از پیش‌فرض های مسلم کارفرما(بازتعریف) در رابطه با توده‌گذاری اولیه و عبور محور سواره از قلب مجموعه بوده است؛ که هر دو از ایرادات جدی برنامه پروژه می‌باشد؛ بنابراین تصمیم به ارائه تعریف جدیدی از پروژه گرفته شد تا خوانش جدیدی از پروژه ارائه دهد.
 
مجموعه ارائه شده بیشتر در پی آن بوده که به جای طراحی صرف ساختمان با ایجاد قابلیت های در درون طرح، جایگاه پروژه را در درون شهر از طریق ارتباط با حرم مطهر تبیین نماید و با ایجاد تسلیهاتی در داخل پروژه به تکمیل چرخه حرکت پیاده بین پروژه و حرم اقدام نماید. پروژه بیشتر از اینکه معطوف به خلق یک اثر معماری باشد، در پی آن بوده تا ظرفی بسازد که تکمیل آن توسط مظروف (مردم) صورت پذیرد.
 
 لذا در این راستا استراتژی‌های ذیل جهت طراحی در نظر گرفته شده است:
 
1. ارتباط ساختاری با حرم مطهر.
 
فاصله نسبتا کوتاه با حرم(حدود800متر) و ارتباط قوی زوار پیاده اطراف آن و برخورداری زمین پروژه از همجواری با خیابان‌های صفاییه و رودخانه باعث گردید تا یک لوپ پیاده میان فضای باز پروژه و صحن مطهر شکل بگیرد.
 
2. ارتباط بصری با حرم.
 
قرارگیری بلوک های روبروی هم، علاوه بر ایجاد فضای نامطلوب میان دو بلوک امکان ارتباط بصری با مجموعه حرم را کاهش می‌دهد. لذا با ایجاد یک طبقه اضافی‌تر در زیرزمین و توزیع مجدد فضا، فرم پروژه از دو بلوک روبروی هم به یک فرم L شکل تغییر یافت و امکانات جدیدی از بابت منظر و جهت‌گیری در اختیار پروژه قرار داد.
 
3. حذف ترافیک پروژه از قلب مجموعه و تاکید بر مسیر پیاده.
 
ایجاد انواع عملکردهای جاذب سفر شهری درداخل پروژه تقاضای سفر درون شهری به این مقصد را به حداکثر خواهد رساند و اتصال بزرگراه شهید کاظمی
 
به پروژه و امتداد آن همانند یک گلوگاه، ترافیک مسیر را در تنگنا قرار خواهد داد لذا با ایجاد یک خیابان اختصاصی جهت تعبیه کلیه ورودی‌های هتل، اداری، سرویس تجاری، سالن‌های جلسات، و رستوران‌ها در ضلع غرب پروژه، امتداد مسیر محور شهید کاظمی به زیرِ زمین منتقل شده تا ترافیک آنها تداخل پیدا نکنند.
 
4. جایگاه تاریخی و مذهبی شهر قم.
 
با توجه به سابقه مذهبی شهر قم، در طراحی نمای پروژه از بازطراحی خط کوفی استفاده شده تا به هنگام ظهور حجم عظیم پروژه در شهر خوانش آن علاوه بر تاکید معاصریت، نشانی از بافت مذهبی و تاریخی شهر را با خود داشته باشد. به کارگیری رنگ طلایی نیز که در معماری مذهبی نماد خورشید و جاودانگی است، در جداره های پروژه به همین منظور بوده است.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , مجتمع چندمنظوره , شهید کاظمی قم , اثر معماران ارش ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر آقاخان تورنتو در انتاریو کانادا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز کنگره و نمایشگاه های چوبی در آگوردو ، ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری قصر بلورین ، بنای کریستال پالاس
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدرن فونْدک طراح: فونْدک
پاورپوینت بررسی موزه ژانگ ژیدونگ در ووهان چین اثر دنیل لیبسکند
معماری موزه مرسدس بنز اشتوتگارت ، پاورپوینت بررسی موزه ماشین بنز در آلمان اثر U.N Studio
معماری موزه کوآی برانلی، پاورپوینت بررسی موزه کوا برانلی اثر ژان نوول Jean Nouvel
پاورپوینت بررسی طرح مرکز ملی هنرهای معاصر فرسنو ، تورکوینگ – فرانسه ، 1997 اثر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه هنرهای معاصر آفریقا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی پمپبدو سنتر بروکسل
پاورپوینت بررسی معماری پارک موسیقی پارکودلاموزیکا parcodellamusica
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای فدک اردبیل
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی مرکز هنرهای نمایشی تایوان
پاورپوینت بررسی نمایشگاه هوندا در تایلند
پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پيتر آيزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ هلوکاست

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد