خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی موزه کياسما در هلسينکی فنلاند ، استیون هال

   تعدادبرگ: 60 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 7510 kb  تعدادمشاهده  171


پاورپوینت بررسی موزه کياسما در هلسينکی فنلاند ، استیون هال
 
بخشی از مطلب
استیون هال در سراسر جهان به سبب رویکردهای همیشه اوریجینال خود به معماری ، شناخته شده است . در چین ، مگاپروژهای شرکت او با استفاده ترکیبی ، باعث تغییر چشم انداز شده است . در ایالات متحده و اروپا ، ساختمان های آموزشی او محیط های دانشگاهی را متزلزل کرده در حالی که موزه هایش به رگه های نوآورانه ای برای هنر تبدیل شده اند . او همان روح نوآوری را به خانه هایی که طراحی می کند نیز می آورد . خانه Turbulence با 900 فوت مربعِ او برای هنرمند ریچارد توتل ، در بالای تپه ای از 32 پانل پیش ساخته آلومینیومی و مصالح محلی ساخته شده است ؛ ویژگی خانه های دیگر ، اسلب های بتنی شیب دار و یا نماهایی غلاف شده در کارتریج های برنجی هستند . برای اقامتگاه لانگ آیلند در نیویورک ، استیون هال از نقاشی های جکسون پولاک الهام گرفته . به گفته ای معمارانه : موقعیت و سایت ، واقعیتی را بوجود می آورندکه منحصر به فرد می شود .
 
 
یکی از معروفترین و شناخته شده ترین آثار استیون هال، موزه هنر معاصر کیاسما است. هنگامیکه موزه در سال 1998 افتتاح شد، در زمره کارهای شاخص وی هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ وسعت و نیز به عنوان نمودی از دید نقادانه و تئوری پردازانه استیون هال مورد توجه و بررسی قرار گرفت.
 
منطقه انتخاب شده برای ساخت پروژه در میان ساختمان های مهمی چون پارلمان فنلاند اثر سارنین در غرب، ایستگاه با ابهت هلسینکی در شرق و ساختمان شهرداری اثر آلوار آلتو در شمال قرار گرفته است، سایت موزه نیز از دو طرف با خیابان های اصلی شهر و از یک سمت با خلیج کوچکی همجوار است.
 
در ایده بنا بیش از هر چیز در هم تنیدگی توده با هندسه شهر و پیرامون بنا که هریک به نحوی در شکل کالبدی منعکس شده اند، به چشم می آید که در نهایت به فرمی نا آشنا، اما زیبا و باصلابت می انجامد.
در "هلسینکی" نور آفتاب بسیار ضعیف و زاویه تابش آن کم است، بنابراین بازتابیدن نور روز کلیدی برای تامین روشنایی فضاهای داخلی می باشد. از طرفی شکل رایج در طراحی موزه های چند طبقه این است که در میان فضاهایی که به صورت ستونی روی هم چیده شده اند تنها فضایی نور طبیعی از سقف می گیرد که در بالاترین سطح قرار گرفته باشد و روشنایی فضاهای پایین تر عمدتاً با نور مصنوعی تامین شود.
 
استیون هال (Steven Holl) دو راه حل برای این مشکل ارائه کرد: اول طراحی سقف منحنی برای مجموعه و تعبیه چند نورگیر بر روی آن به طوری که نور خورشید به راحتی با وجود زاویه پایین تابش به درون مجموعه و به طرف مرکز منحرف می شود. دوم نورگیر بزرگی در قلب پروژه، که تمام گالری ها را در سطوح مختلف روشن می سازد. این امر به دلیل فاصله داشتن جداره خارجی بنا از کف طبقات نیز آسان تر شده و امکان نوردهی از سقف به گالری ها فراهم آمده است. این نورگیری ها بر زیباهای فضاهای داخلی بنا، چندین برابر افزوده است و فضاهای متنوعی را خلق کرده است.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی موزه کياسما ,هلسينکی فنلاند ، استیون هال ,استیون هال ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری ,Helsinki Museum ,Steven Holl,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی طرح مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل موزه ماکسی زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدنی رولدان توسط استودیوی معماری López+Arocarquitectura
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه یهود برلین Jewish Museum Berlin
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی بین المللی اصفهان فرهنگسرای فرشچیان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر دنور Denver Art Museum اثر دنیل لیبسکیند در آمریکا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر کیمبل اثر لویی کان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری فرهنگسرای نیاوران تهران
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای نور تادائو آندو
پاورپوینت بررسی موزه خانه Benesse مرکز ادغام موزه با یک هتل، بر اساس مفهوم "همزیستی طبیعت، هنر و معماری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه مارپیچ BIG برای Audemars Piguet
پاورپوینت بررسی معماری موزه لانیان در تایوان اثر کریس یائو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر Castilla y Leon لئون، اسپانیا
مرکز بازیافت Upcycling DB Schenker در سنگاپور، طراحی شده توسط Airlab SUTD
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری 10 موزه برتر جهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آکادمی علوم کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی بازسازی زندان سابق پالنسیا به عنوان مرکز فرهنگی مدنی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد