خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی موزه لوور ابوظبی اثر آتلیه ژان نوول

   تعدادبرگ: 75 اسلاید بهمراه پلانها و تصاویر .   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 10107 kb  تعدادمشاهده  17


پاورپوینت بررسی موزه لوور ابوظبی  اثر آتلیه ژان نوول
 
بخشی از مطلب
ژان نوول در سال 1945 در دهکده ای در جنوب فرانسه متولد شد. در سال 1975 دفتر کار خود را افتتاح کرد و در چندیدن مسابقه معماری شرکت نمود. ژان نوول به خاطر کارهای ضد مادی و سیال شهره عام و خاص است. مقیاس بزرگ کارهای وی عنوان کننده یک عنصر سازنده معماری است“در هر اقلیم و آب و هوایی، تغییر و استثناء با اقبال روبرو می‌شود، مانند گرمتر شدن هنگامیکه سرد است، یا کمی سرمای بیشتر در مناطق استوایی. مردم آنچنان در برابر تغییر و تلاطم‌های دمایی مقاومت نمی‌کنند. آثار هنری نیز وضعیت مشابهی دارند. اینگونه تجربیات و ملاحظات پایه‌ای بر طراحی موزه لوور ابوظبی اثر گذاشته‌اند. هدف از ساخت این موزه، ایجاد مکانی برای خوش‌آمدگویی صمیمانه به همه جهانیان با ترکیب نور و سایه و زرق و برق و متانت است. این مجموعه می‌خواهد در عین حال که بازگو کننده یک کشور و تاریخ و جغرافیای آن است، تبدیل به یک بدل بی‌روح که با تکراری بودن تنها سبب خستگی و دل‌زدگی می‌شود، نباشد. همچنین این موزه درنظر دارد با رویارویی‌های فرهنگی کم‌نظیر آثار، جذابیت‌های پر اهمیتی را خلق کند.
یافتن و دیدن مجمع‌الجزایر مصنوعی در دریا بخودی‌خود امری غیرمعمول است، حال آنکه دیدن سایه‌بانی بر فراز آن که بارانی از نور و روشنایی را به آن می‌تاباند، بسیار شگفت‌انگیز است.
 
امکان دسترسی به موزه بوسیله قایق و یا یافتن پلی برای دسترسی عابران پیاده از ساحل هر دو به یک اندازه فوق‌العاده است، همانطور که پس از آن مورد استقبال واقع شدن مانند یک مهمان مخصوص برای بازدید از مجموعه‌های نفیس، وقت گذراندن در کتاب‌فروشی‌های اغواکننده و یا چشیدن چای و قهوه و غذاهای محلی شگفت انگیز است.
موزه لوور ابوظبی، مکانی هم ساده است و هم پیچیده. در این مکان مجموعه‌ای از موزه‌ها که سعی در به رخ کشیدن تمایزات و اصالت خود دارند، در تقابل با یکدیگر گرد هم آمده‌اند.
طرح معماری پروژه با تکیه بر یکی از عناصرِ سمبلیک اصلی معماری عربی، یعنی گنبد، شکل گرفته است. با این وجود گنبدِ موزه لوور ابوظبی آشکارا از سنت‌ها گذشته است و کاملاً عنصری مدرن تلقی میشود.
گنبد دو لایه با قطر ۱۸۰ متر، که به شکل کاملا دوار در سطح افقی پهن گشته است و از متریالی بافته‌شده دارای حفره‌های غیرمنظم تشکیل شده است، سایه‌ای منقطع ناشی از هم پاشیدگی نور خورشید ایجاد می‌کند. این گنبد در نور روز ابوظبی می‌درخشد و در چشم‌انداز شب همچون پناهگاهی صحرایی زیرِ گنبد ستارگان است.
لوور ابوظبی به عنوان باغی در میانه ساحل و استراحت‌گاهی خنک و سرپناهی در برابر نور روز و شب، مقصد غائی یک سیر و سیاحت شهری خواهد بود و جلوه زیبای آن با عملکردش بعنوان مأمنی برای باارزش‌ترین آثار هنری در تطابق کامل است.”
طراحی
معمار برنده جایزه پریتزکر، ژان نوول، به منظور یافتن منبع الهام‌بخشی برای ایده طراحی موزه لوور ابوظبی، در فرهنگ معماری سنتی عربی جستجو و کاوش کرد. با رویکرد مبتنی بر زمینه، ژان نوول موزه لوور ابوظبی را بعنوان یک “شهر موزه” واقع در دریا طراحی کرد. مجموعه ساختمان‌های سفید نامتقارن و درهم آن، الهام گرفته از مدینه و مناطق مسکونی هم‌سطح و مجاور دریای اعراب می‌باشد. در مجموع ۵۵ عدد ساختمان، شامل ۲۳ گالری، این شهر موزه را تشکیل می‌دهند. نمای این ساختمان‌ها از ۳۹۰۰ پانل از جنس الیاف بتن با کارایی بسیار بالا (UHPC) ساخته شده است.
یک گنبد وسیع به قطر ۱۸۰ متر، بخش اعظم موزه را پوشش می‌دهد و از دریا، مناطق اطراف و شهر ابوظبی قابل مشاهده است. این گنبد توسط شرکت اتریشی واگنر بیرو (Waangner Biro) ساخته شده است که در صنعت سازه‌های فولادی تخصص دارد. این گنبد از هشت لایه مختلف تشکیل شده است: چهار لایه بیرونی پوشیده شده بوسیله فولاد ضد زنگ و چهار لایه درونی با پوشش آلومینیومی که بوسیله یک سازه فولادی به ارتفاع ۵ متر از یکدیگر جدا می‌شوند. این سازه فولادی از ده هزار قطعه پیش‌ساخته تشکیل شده است که در کنار هم ۸۵ عنصر سازه‌ای عظیم هر یک به وزن ۵۰ تن را شکل می‌دهند.
الگوی پیچیده این گنبد حاصل یک طراحی هندسی بسیار دقیق و حساب‌شده است، و این امر نیازمند همکاری نزدیک میان تیم طراحی در آتلیه ژان نوول و مهندسین ساختمان در دفتر مهندسی بوروهاپولد (BuroHappold) بود. این الگو در ابعاد و زوایای مختلف در آن هشت لایه روی هم قرار گرفته گنبد تکرار می‌شود. هر پرتو نور می‌بایست پیش از پدیدار شدن و ناپدید شدن در این هشت لایه رخنه کند. با پیش رفتن خورشید در مسیر خود در طول روز، نتیجه یک اثر متحرک و سینمایی است و در شب، این الگو ۷۸۵۰ ستاره را از داخل و خارج نمایان می‌کند. این اثر که بارها مدل شده است و در طول سالیان متمادی شکل گرفته است و یکی از ویژگی‌های معرف مفهوم طرح است، و آن را “باران نور” نامیده‌اند.
این گنبد تنها به چهار ستون اصلی تکیه دارد که از یکدیگر ۱۱۰ متر فاصله دارند. این ستون‌ها به گونه‌ای در ساختمان‌های موزه پنهان شده‌اند تا حس معلق بودن گنبد را القا کنند. ارتفاع برآمدگی گنبد از سطح زمین تا سطح داخلی آن، ۲۹ متر است و بلندترین نقطه گنبد ۴۰ متر از سطح دریا و ۳۶ متر از سطح زمین ارتفاع دارد.
طراحی این موزه حاصل هم‌افزایی و تلفیق طراحی سنتی و تکنیک‌های مدرن ساختمانی است. این محیط آرام و ساکن بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند تا از جابجایی مستمر خورشید نسبت به گنبد و میان دریا و ساختمان‌ها و خشکی لذت برند. در عین حال ساختار پیچیده مهندسی موزه لوور ابوظبی آن را به یکی از نوآورانه‌ترین و چالش برانگیزترین پروژه‌های ساخت موزه در سالهای اخیر مبدل کرده است.
فاز طراحی مفهومی پروژه موزه لوور ابوظبی بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی صورت پذیرفته است. مراحل پیشرفت این طرح در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ ادامه یافت و ساخت موزه از سال۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ صورت گرفت. قبل از تکمیل موزه، طرح لوور ابوظبی سه جایزه بین‌المللی را دریافت کرده بود: برنده جایزه “پروژه آینده” در مراسم جوایز طراحی اصیل (Identity Design Award) در سال ۲۰۱۵، برنده جایزه طراحی با فولاد اروپا (European Steel Design) در سال ۲۰۱۷ بوسیله واگنر بیرو (Waagner Biro) کارشناس گنبد موزه لوور ابوظبی، و برنده جایزه “برترین پروژه امارات متحده عربی” در سال مراسم جوایز طراحی اصیل ۲۰۱۷٫


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی موزه لوور ابوظبی , اثر آتلیه ژان نوول ,پاورپوینت موزه لوور ابوظبی ,معماری موزه لوور ابوظبی ,موزه لوور ابوظبی خارجی ,طرح موزه لوور ابوظبی ,تحلیل موزه لوور ابوظبی ,نمونه موزه لوور ابوظبی ,نمونه موردی موزه لوور ابوظبی ,نمونه مشابه موزه لوور ابوظبی ,نقشه موزه لوور ابوظبی ,پلا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه ملی هولوکاست در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای دزفول یا مرکز فرهنگی سینمایی دزفول
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز بازدیدکنندگان پارک جنگلی اکولوژیک شهری کونشان در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز طراحی روستایی تیانیوهه در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ایستگاه جیانشی و ایستگاه تینگیون در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی گالری و نمایشگاه لنز لوور اثر SANAA
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه آب لیشوی چین اثر DnA
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری موزه فرش ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنرهای زیبای لوزان اثر Barozzi Veiga
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گالری جیمز سایمون اثر دیوید چیپرفیلد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه Stedelijk اثر معماران Benthem Crouwel
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز فرهنگ و هنر آتاتورک Beylikdüzü
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز هنر معاصر شهر یاقوت در تگزاس
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مزون سئول لویی ویتون اثر فرانک گری + مارینو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گالری گوانگیو در کره جنوبی اثر OMA
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه کنگره و مرکز فرهنگی در تورون، لهستان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه علوم و فناوری انرژی هسته ای دایا بی در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه سينمایی آزادی تهران
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنری هورتنسیا هررو در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه میراث آنرنفانگ و ایستگاه آنرن در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد