خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی و آنالیز موزه هنرهای معاصر تهران

   تعدادبرگ: 170 اسلاید در قالب 6 فایل + تری دی مکس .   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 14588 kb  تعدادمشاهده  25


ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران به مثابه اثر ی هنری است که هنر معاصر ایران وبخشی از تاریخ هنر مدرن جهان را نمایندگی می کند. معماری منحصر به فرد مدرن این موزه ، الهام گرفته شده ازمعماری سنتی ایرا ن است که مفهومی فلسفی با خود به همراه دارد و با استفاده ازطاقهای مرسوم روستایی ونورگیرهای برگرفته ازبادگیرهای کویری طراحی شده است. وطرح مارپیچ داخلی آن از الگویی کاملاً مدرن پیروی  می کند.
 
 
فهرست مطالب
    سرسرای اصلی
    گالری
    فضاهای باز میانی
    غذاخوری
    باغ مجسمه
    بخش نگهداری آثار
    کتابخانه
    سالن اجتماعات
    اداری
    ورودی خدمات سواره
    کانال آب
    نگارخانه
    کامران دیبا
    فعالیت‌های کامران دیبا قبل از انقلاب
    گرایش‌های فکری و نظری
    آثار کامران دیبا
    فعالیت‌های هنری
    ویژگی‌های مشترک کارهای کامران دیبا
    معرفی موزه هنرهای معاصر تهران
    تجزیه و تحلیل موزه هنرهای معاصر تهران
    معماری سنتی
    سایت پلان
    پلان موزه هنرهای معاصر تهران
    ورودی
    بادگیرها
    تقسیم بندی‌ها
    طراحی محوطه
    معرفی فضاها
    نگارخانه‌ها
    کتابخانه
    فروشگاه کتاب
    رستوران
    سازمان موزه
    باغ مجسمه
    و بسیاری موارد دیگر
 
بخشی از مطلب
موزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی، وظیفه به نمایش گذاشتن بخشی از فرهنگ و تاریخ را به عهده دارد. لکن این امر از دیدگاه ایکام (شورای بین‌المللی موزه‌ها) به شکل جامع‌تری توصیف می‌شود: “بناها و مکان‌های خاصی که وظیفه نگهداری، محافظت و ارتباط دادن شواهد مردمی و محیط‌زیستی را با به نمایش گذاشتن عناصر طبیعی، تاریخی، فرهنگی به عهده دارند.” همچنین این شورا در اساسنامه خود، ضمن قائل شدن ماهیتی جداگانه برای خود موزه‌ها، سازه و مکان آنها را نیز در زمره آثار ارزشمند بر شمرده است.
واژه معاصر، تعریفی است که برای هر مفهوم واقع در حدود ۱۰۰ سال اخیر به کار برده می‌شود. موزه هنرهای معاصر هر کشوری نیز، به وظیفه گردآوری و نگهداری هنرهای معاصر را به عهده دارد. بیشتر این آثار را می‌توان در نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی خلاصه کرد که توسط هنرمندان سراسر جهان طراحی شده‌اند و به نوبه خود میراث گرانبهایی به شمار می‌روند. بنابرین ماهیت ذاتی این نوع موزه‌ها را بیشتر می‎‌توان مرتبط با گالری دانست. با این تفاوت که تمامی آثار آن، به هنرمندانی معاصری تعلق دارد که اکنون در قید حیات نیستند.
موزه هنرهای معاصر تهران، با هدف گردآوری آثار گرانبهای هنرمندان معاصر، در سال ۱۳۵۶ خورشیدی و به دستور شهبانو فرح پهلوی شروع به کار کرد. این موزه که در ضلغ غربی پارک لاله تهران قرار دارد، در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و توسط دو تن از مشهورترین معماران ایرانی یعنی کامران دیبا و نادر اردلان طراحی شده است. به جرئت می‌توان کامران دیبا را به واسطه آثار برجسته‌ای که از خود به یادگار گذاشته است، یکی از بزرگترین معماران تاریخ ایران به شمار آورد. این معمار نامی که شهرتش در این حوزه، بی ارتباط با نسبت فامیلی وی با شهبانو فرح پهلوی نیست، بیشتر به دلیل طرح‌های بی‌نظیر خود شناخته می‌شود. کامران دیبا که امروزه بسیاری از آثارش ثبت ملی شده‌اند، خالق آثاری نظیر فرهنگسرای نیاوران و پارک شفق شوشتر نیز هست.
معماری موزه هنرهای معاصر تهران:
کامران دیبا که موفق شد به واسطه این طرح خود یکی از زیباترین بناهای دوران معاصر ایران را خلق کند، چنان تلفیقی از معماری مدرن و اصیل ایرانی را ارائه کرده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌نماید. وی با در نظر گرفتن تمامی جوانب در طراح این بنا و بازی با اشکال، ایده را پیاده کرد که در نوع خود یک شاهکار تمام عیار به شمار می‌رود. کامران دیبا با اهمیت بسیاری که برای ۴ عنصر آب، دیوار، حیاط و دروازه (ورودی) قائل می‌شد، جلوه‌ای با ابهت را برای آثار خود به ارمغان می‌آورد. نگاهی گذرا به موزه هنرهای معاصر تهران نیز کافی است تا به به صحت این امر پی ببریم و تلفیق سنت، مدرنیسم و فلسفه را در قالب جسمی واحد مشاهده کنیم.  با این وجود جالب‌ترین نکته در طراحی این موزه، الگوگیری از معماری بخش‌های مختلفی از ایران است که من جمله بارزترین آنها می‌توان به استفاده از بادگیرها، چهارسوها و هشتی‌های موجود اشاره کرد.
موزه هنرهای معاصر تهران، متشکل از فضاهای مختلفی است که به فراخور آثار محفوظ در آن طراحی شده‌اند و هر یک از ویژگی‌های خاص خود بهره می‌برند. من جمله این موارد می‌توان به طراحی راهروهایی به صورت سابات (ساباط) اشاره کرد که وظیفه به نمایش گذاشتن تابلوهای هنرمندان برجسته ایرانی و غربی را به عهده دارند و جلوه نادری به این مکان می‌بخشند. لکن این فضا دربرگیرنده فضاهای بسیاری است که اهم آنها به شرح زیرند و......


کلمات کلیدی مرتبط:
ساختمان موزه ,هنرهای معاصر تهران ,آثار کامران دیبا, پاورپوینت موزه هنرهای معاصر تهران, پلان موزه هنرهای معاصر تهران, تجزیه و تحلیل موزه هنرهای معاصر تهران, تحلیل موزه هنرهای معاصر تهران, موزه هنرهای معاصر تهران , سرسرای اصلی , گالری , فضاهای باز میانی , غذاخوری , باغ مجسمه , بخش نگ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اصول ،استاندارد و برنامه فیزیکی طراحی موزه و نمونه های موردی موزه
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط و استانداردهای طراحی موزه
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنر های معاصر تهران اثر دیبا
پاورپوینت بررسی معماری نماشگاه و موزه طراحی ویترا Vitra ؛ فرانک گری
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی ، ریز فضاها و نمونه موردی موزه هنرهای معاصر
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنرهاي معاصر تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنر های معاصر تهران
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری موزه هنرهای معاصر تهران
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر تهران
دانلود بررسی موزه هنرهای معاصر تهران پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هنرهاي معاصر تهران -نمونه موردی موزه ایرانی
بررسی آثار کامران دیبا-معمار موزه هنرهای زیبا
پاورپوینت تحلیل و بررسی و آنالیز معماری فرهنگسرای نیاوران اثر کامران دیبا
دانلود بررسی معماری موزه هنرهای معاصر فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل پارک لاله تهران و موزه هنرهای معاصر تهران
پاورپوینت بررسی نمونه های مشابه موردی دو موزه معاصرایرانی - فرم و هندسه موزه
پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردها و نمونه های طراحی موزه هنرهای معاصر
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرای نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر تهران
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد