خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه هنرهای معاصر کالیاری اثر زاها حدید

   تعدادبرگ: 43 اسلاید بهمراه پلانها و تصاویر .   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 6500 kb  تعدادمشاهده  37


زاها حدید با شرکت درمسابقات متعدد طراحی معماری ایده ها و افکار نوینی را به معرض نمایش گذارده است که این امر نشان دهنده رویکرد آوانگارد و پیشرو وی در طرح های معماری می باشد. 
 
فهرست مطالب
    مقدمه
    بیوگرافی زاها حدید
    معرفی موزه هنرهای معاصر کالیاری
    معمار موزه هنرهای معاصر کالیاری
    کانسپت
    معماری موزه هنرهای معاصر و نورژیک مدیترانه‌ای کالیاری
    مراحل ساخت و ساز
    پلان‌ها و دتیل‌ها
 
بخشی از مطلب
در راستای ارائه طرحی برای برای موزه هنرهای معاصر کالیاری (Museum of Contemporary Art and Mediterranean Nurágico Cagliari)، رقابتی توسط منطقه ساردینیا با همکاری مجله دوماس و دانشگاه پلی تکنیک میلان، به منظور انتخاب بهترین پروژه برگزار گردید و طی آن، گروهی که توسط معمار معروف بریتانیایی- عراقی، زاها حدید، رهبری می‌شد، توانست برنده این رقابت شود. این در حالی است که ۱۰ شرکت برجسته دیگر نیز در این رقابت شرکت نموده بودند که من جمله مهمترین آن‎ها می‌توان از شرکت‌هایی به سرپرستی ماکسیمیلیانو فاکساس، هرتسوگ و دمویرون و ژان نول نام برد.
هیئت ژوری تذکراتی را به رقبا جهت شرکت در این رقابت، گوشزد نموده بود. سایر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت عبارت بودند از تیم ایتالیایی ارکیا که طرح مورد نظر آن‌ها ساخت سازه‌ای مکعبی شکل و بزرگ با نمای کلی از تلاقی دریا و آسمان بود. تیم بعدی، تیم هرتسوگ و دمویرون بود که طرح ساخت موزه‌ای را که به صورت عمودی توسعه یابد، به منظور ایجاد جنگلی شهری پیشنهاد نموده بودند و در نهایت تیم لاگنس نیز در این رقابت شرکت نمود. این تیم توسط معماری رهبری می‌شد که طرح قدرتمند و منحصر به فردی را با تنظیمات موسیقی‌وار و  وضوح فوق‌العاده ارائه نموده بود.
طرح برنده نشان دهنده نقطه عطف جدیدی برای کالیاری بود؛ چراکه فرصتی را برای آزمودن تجربیات جدید و مکانی را برای توسعه پیوند میان هویت گذشته و آینده این منطقه به وجود می‌آورد. این موزه جدید، تعداد زیادی از آثار هنری به جای مانده از  تمدن نوراجیک را  به منظور مقایسه انتقادی و تفسیری آن با هنرهای معاصر، در کنار آثار متعدد معاصر قرار داده است که در عین حال ارزش جنبه‌های مهم تاریخی و هویتی ساردینیا که به میراث خود یعنی هنر نوراجیک گره خورده است را برجسته و پررنگ می‌سازد. بر اساس برنامه، ساخت موزه هنرهای معاصر کالیاری، باید در سه مرحله انجام می‌شد که در مجموع زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌داد.
کانسپت موزه هنرهای معاصر کالیاری
ایده پروژه موزه هنرهای معاصر کالیاری که در ساحل سنت الیا در کالیاری و در نزدیکی بندرگاه این شهر واقع گردیده است، ایجاد نقطه عطفی برای تبادل فرهنگی بود که با پنج هدف تبیین شده در مسابقه که به شرح زیر هستند، سازگاری داشت:
به عنوان یک استعاره می‌توان تصویر طرح موزه هنرهای معاصر کالیاری را بسان صخره‌هایی مرجانی دانست که با شکلی پویا و طبیعی، بدان “دودکش‌های” بزرگی را بخشیده که رو به آسمان باز می‌شوند و وجود دوجین حفره بر روی آن به لحاظ بصری محیط خارجی را به محیط درونی مرتبط می‌سازد. بنابراین حجم ساختمان به یک ساختار اسفنجی می‌ماند که در آن می‌توان تعامل ثابتی را بین فعالیت‌های داخلی با جهان خارج تصور نمود.
کانسپت موزه هنر های معاصر کالیاری
شکل بیرونی پویا در داخل سازه نیز توسط یک الگوی دوار و سالن‌هایی که اشکال مارپیچی با فرم های گوناگون را ایجاد می‌کنند منعکس میشود. این اشکال مارپیچ  بهسان غارهای بزرگ ساحلی هستند که از دل دریا بیرون آمده و توسط آن فرسایش یافته‌اند. در محیط خارجی نیز، این ساختمان به واسطه ساختمان تجاری درست موازی با تفرجگاه ساحلی قرار می‌گیرد  که از مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها تشکیل شده است. در بین پوسته بیرونی و داخلی نرم که اشکال مختلف در ان تعریف شده‌اند، امکانات پنهان موزه جای گرفته‌اند.
مراحل ساخت و ساز:
روند پیشرفت موزه هنرهای معاصر کالیاری در فازهای مختلف به خوبی توسط پروژه تعریف شده بود، اما اجرای آن به شرایط اقتصادی و فرهنگی حاکم بر طرح بستگی داشت. در حالی که مرحله اول برای ایجاد تصویر نهایی ساختمان بسیار عالی پیش رفت و ۵۰٪ از پروژه را پوشش داد، لکن تکمیل هر مرحله، چشم انداز کلی پروژه را تغییر می‌داد.
در مرحله اول، سالن اصلی و فضاهای مورد نیاز برای تجهیزات فنی و ارتباطی، بخش بزرگی از مرکز کنفرانس و دفاتر مربوط به مدیریت و بازاریابی موزه و دپارتمان مربوط به کتابخانه و تحقیقات و طراحی ساخته شد. در اصل، فضای نمایشگاه کوچک است، اما بخشهای اداری و ارتباطی، فضای خوبی را در این طبقه به وجود آوردهاند که  نقش تعیین کننده ای را در ترویج و  انتشار انواع مختلف آثار هنری ایفا می‌کند.
با تکمیل فضاهای مخصوص به نمایشگاه و اضافه کردن بخشهای دیگری به عنوان مرکز کتابخانه و کنفرانس، این فاز، ورودی جلویی جدیدی را به حیاط مجتمع اضافه نمود. برای گسترش فاز دوم به شهر کالیاری، در این مرحله، ساختمانی ساخته شد که در آن، کارهای مربوط به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی  انجام می‌گردید. این سازه توسط پوششی با منظره رو به دریا به بقیه موزه مرتبط می‌گردد و به مکانی برای اجرای عملیاتی تبدیل شده که سرمنشا آن‌ها از درون ساختمان موزه، نشات می‌گیرد.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
آثار زاها حدید, موره هنرهای معاصر ,زاها حدید, موزه هنرهای ,معاصر کالیاری ,بیوگرافی زاها حدید ,معرفی موزه هنرهای ,معاصر کالیاری ,معمار موزه هنرهای ,معاصر کالیاری ,کانسپت ,معماری موزه هنرهای معاصر ,و نورژیک ,مدیترانه‌ای کالیاری ,مراحل ساخت و ساز ,پلان‌ها و دتیل‌ها , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی و موزه هرم تیرانا در آلبانی
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه ملی هولوکاست در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای دزفول یا مرکز فرهنگی سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر اشتدلیک Stedelijk هلند
پاورپوینت تحلیل بررسی ویژگیها و مشخصات و اصول موزه سلامت
پاورپوینت تحلیل بررسی موزه ملی بهداشت و پزشکی لیندن ایالات متحده
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز بازدیدکنندگان پارک جنگلی اکولوژیک شهری کونشان در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز طراحی روستایی تیانیوهه در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ایستگاه جیانشی و ایستگاه تینگیون در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی غرفه سرپانتین 2019 اثر جونیا ایشیگامی
پاورپوینت تحلیل بررسی گالری و نمایشگاه لنز لوور اثر SANAA
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه آب لیشوی چین اثر DnA
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری موزه فرش ایران
پاورپوینت تحلیل معماری موزه Twist نروژ
پاورپوینت تحلیل بررسی اینستالیشن بارجیل توسط MAS (استودیو معماری مسکاوی)
پاورپوینت تحلیل بررسی خانه هنر جدید آرتر در استانبول اثر معماران گریمشاو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه لوور پاریس Le Grand Louvre
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنرهای زیبای لوزان اثر Barozzi Veiga
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز میراث و هنر تای کوون اثر Herzog & de Meuron
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر جینینگ اثر ریو نیشیزاوا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد