خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه آتش‌نشانی ویترا اثر زاها حدید

   تعدادبرگ: 50 اسلاید به همراه پلان ها و تصاویر .   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1502 kb  تعدادمشاهده  9


پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه آتش‌نشانی ویترا اثر زاها حدید
 
فهرست مطالب
 
اولین پروژه زاهاحدید
تخریب ایستگاه وطراحی جدید
مهترین مسئله طراحی
ایده ی دیوارهای متوالی
نقطه آغازکانسپت
بخش های ساختمان
هدف معمار
شبا هت با پاویون بارسلونای میس ون درو
ساختمانی ایمن ومحصور
هندسه ساختمان
توان بالقوه ساختمان
بتن اکسپز
جزئیات اجرایی
نورپردازی
معماری دیکانستراکشن
دینامیسم حجمی
فضای داخلی
درک ویژگی ها 
نام ویترا 
کانسپت ایستگاه آتش‌نشانی ویترا
عنصر اصلی معرف ساختمان ویترا 
معماری ایستگاه آتش‌نشانی ویترا:
مصالح به کار برده شده:
 
 
بخشی از مطلب
نام ویترا با تفسیر نوینی از معماری تلفیق شده است. برسفلدن ، دفتر اصلی آن در سوئیس و محوطه فضای باز ویترا در وایل آن در راین آلمان، از وجود سازه‌هایی بهره می‌برند که توسط برخی از مشهورترین معماران جهان طراحی شده‌اند. ایستگاه آتش نشانی ویترا، اولین سازه بین‌المللی زاها حدید و نقطه عطف تکنیک‌های خلاقانه وی در ترکیب چند ضلعی‌ها با ساختارهای سه گوشی است که حس جنبش و زندگی را به طرح‌های این معمار معروف می‌بخشد.
ایستگاه آتش نشانی ویترا، در درون مجموعه کارخانه‌ای و به منظور محافظت از تمام سازه‌های ویترای موجود در آن ساخته شد؛ چراکه چندی قبل تفکیک این محوطه توسط آتش نشانان محلی از کل محوطه محافظت شده رودخانه و وقوع حادثه آتش‌سوزی در آن، لزوم وجود چنین ایستگاهی را مشخص نموده بود. علاوه بر این، عملیات اطفا حریق در کارخانه‌ای مشابه توسط کارگران این کارخانجات انجام می‌گردید. هنگامی که چهارچوب عملیات آتش‌نشانان این منطقه گسترش یافت، وظیفه این سازه نیز به پایان رسید و به عنوان نمایشگاهی برای مجموعه‌های دائمی صندلی‌های ویترا بازسازی شد.
کانسپت ایستگاه آتش‌نشانی ویترا:
مهندسان فرآیند ساخت و توصعه ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی ویترا را با مطالعه دقیق و کامل سایتی که کارخانه در آن قرار داشت آغاز نمودند. هدف آنها به کارگیری عناصر پروژه به شیوه‌ای بود که در سایه دیواره تنومند تشکیل دهنده بدنه کارخانه گم نشوند. علاوه براین آنها از این عناصر برای ساخت کل سایت استفاده نمودند و به خیابان اصلی که درست از وسط این مجموعه می‌گذشت ریتم و هویت خاصی بخشیدند.
این سازه تصور یک باغ طولانی را در ذهن تداعی میکند؛ چراکه در واقع می‌توان آن را گسترش تصنعی تاکستان‌ها و زمین‌های کشاورزی همجوارش دانست. ساختمان ایستگاه آتش نشانی ویترا نیز به عنوان یک سازه مجزا ساخته نشده است؛ بلکه به عنوان لبه بیرونی باغ، وجود فضای آزاد را به جای فضای اشغال شده تعریف می‌کند. این طرح از طریق برنامه‌ریزی برای ساخت ساختمانی باریک و بلند در کنار جاده‌ای که نشان دهنده مرز کناری کارخانه است، تحقق یافت. فضا که عنصر اصلی معرف ساختمان ویترا و نشان دهنده کاربردهای آن است، نقطه شروع توسعه مفهوم معماری، ردیف‌های خطی و طبقه بندی شده این ساختمان به شمار می‌رود.
ساختمان ایستگاه آتش نشانی ویترا، ساختمانی است که از جانب روبرو مهروموم شده و محیط درونی آن را می‌توان تنها از چشم انداز عمود مشاهده نمود. فضای حاصله با استفاده از دیوارهای روزن‌دار، خمیده و یا نیمه، که بسته به کاربری ساختمان طراحی شده‌اند، چشم‌انداز گذرایی را از محیط داخلی فراهم می‌آورند. کل ساختمان یک مجموعه خشک و جامد را تشکیل می‌دهد که  تنش موجود میان هشیاری و پتانسیل آمادگی برای اقدامات فوری را در ذهن تداعی می‌کند. گویی دیوارها یکی پس از دیگری در پشت سر هم سر می‌خورند حال آنکه درب‌های کشویی بزرگ، به معنای واقعی، همانند دیوارهای در حال حرکت هستند.
جزءبندی در حداقل میزان ممکن است و فضاها با سه کابینت فولادین ضد زنگ طولی که منطقه شفاف را از منطقه خدماتی تفکیک می‌کنند به هم مرتبط می‌شوند. طبقه دوم که با توجه به وضعیت طبقه پایین بر حول محور خود می‌گردد، توسط یک نردبان متحرک مستقل قابل دستیابی است. در این بخش یک باشگاه به همراه اتاق آموزش کارکنان و اتاق کنفرانس قرار دارد. تیغه‌های دیوارهای بتنی و سقف در یک جهت جدید استقرار یافته‌اند که احساس قدرتمند پویایی را در این سازه بتنی مسلح با ابهت ایجاد می‌نمایند.
مصالح به کار برده شده:
کل ساختمان ایستگاه آتشنشانی ویترا زاها حدید به صورت در محل با بتن مسلح  و بدون استفاده از هر گونه ساختار اضافی که سادگی منشوروار و کیفیت انتزاعی این مفهوم معماری را مهدوم کند و با توجه خاص به تیز بودن لبه‌ها ساخته شدهاست. عدم وجود هیچ‌گونه جزئیات اضافی که حتی در محیط داخلی، قاب‌های نتراشیده باز، صفحات کشویی آلومینیومی جلا داده شده که به عنوان درب‌های کشویی ناحیه گاراژ استفاده می‌شوند، گارد ریل‌ها و یا در طراحی نورپردازی رعایت شده است، زبان معماری ثابتی را حفظ می‌کند که به کل مجموعه معنای خاصی می‌بخشد. بنابرین می‌توان آن را ترکیبی جادویی از سبک معماری بروتالیسم و سبک دیکانستراکشن به حساب آورد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,تحلیل و بررسی ,ایستگاه آتش‌نشانی ویترا ,اثر زاها حدید ,اولین پروژه زاهاحدید ,تخریب ایستگاه وطراحی جدید ,مهترین مسئله طراحی ,ایده ی دیوارهای متوالی ,نقطه آغازکانسپت ,بخش های ساختمان ,هدف معمار ,شبا هت با پاویون , بارسلونای میس ون درو ,ساختمانی ایمن ومحصور ,هندسه ساختمان ,توان بالقوه ساخ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنری رینا سوفیا اثر زاها حدید
پاورپوینت بررسی نمایشگاه و گالری ساکر اثر زاها حدید
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مرکز هنرهای معاصر لوئیس روزنتال اثر زاها حدید
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل معماری موزه ديانگ سانفرانسيسكو
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی نینگبو اثر وانگ شو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای تزئینی و ملی باواریا در مونیخ
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری موزه هنرهای معاصر کالی یاری اثر زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری موزه‌ی ماکسی در محله فلامینکو اثر زاها حدید ، موزه ملی قرن بیست و یکم
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه گالری یو Qingcheng T معماران Zhanghua
موزه آب شهر سن پترزبورگ ، پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه آب پترزبورگ
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی نمونه خارجی موزه یهود برلین
دانلود بررسی کاملترین پاورپوینت تحلیل موزه هنر میلواکی MILWAUKEE ART MUSEUM
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری موزه تاریخ هولوکاست ، موزه ید واشم اثر موشه سفدی
دانلود بررسی پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو
دانلود بررسی پاورپوینت موزه کاگلیاری
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل یست خانه، محمد خاوریان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه آموس رکس هلسینکی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل گالری موزه هنری در کالیفرنیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طراحی خاص پاویلیون "فراتر از باد" در چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد