خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال اثر رم کولهاس Rem Koolhaas

   تعدادبرگ: 55 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 21 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال اثر رم کولهاس Rem Koolhaas

بخشی از مطلب


رم کولهاس متولد سال 1944 رتردام هلند است. بین سالهای 1952 تا 1956 در اندونزی مقیم بود و سپس به عنوان خبرنگار و فیلم نامه نویس در آمستردام ساکن شد. پس از آن به لندن رفت و به تحصیل معماری در مدرسه " آآ " پرداخت.

او نشان داده که ایده اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است و برای حل مسائل امروز باید با توجه به واقعیت که وی آن را " رئالیسم نو " می نامد ، روح اصلی مدرنیته را احیا کرد.

کولهاس از معمارانی است که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار و فعالیت حرفه ای خود کرد. شفافیت بصری ، استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ و به کارگیری فرم های خالص از ویژگی های کارهای اولیه او ( نظیر خانه دو دوست ) است که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندرروهه قرار دارد.

خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال در سال 2005 توسط رم کولهاس (Rem Koolhaas) و با همکاری ون آلن طراحی شد. هدف از این طرح، تعریف فضایی برای افزایش مشارکت همگانی در صحنه موسیقی ملی، بین المللی و ایجاد عرصه ای نو در جهت وقوع همه نوع رویداد موسیقی در هر سبکی تعریف شد.
منتقدان معتقدند این بنا موفق ترین اثر کولهاس می باشد و در بین بناهای مشابه با همین عملکرد نیز، نمونه ای بی نظیر خلق شده است. در چند دهه گذشته تلاش معماران بر آن بوده تا از معماری متداول سالن های کنسرت که عمدتا به جعبه کفش تشبیه شده است فاصله بگیرند و در این راستا کولهاس در این بنا بسیار موفق عملکرده. ساختمان با فرمی تراش خورده، نامنظم و زاویه دار، بر روی پهنه همواری که به مثابه پلازای شهری عمل می کند، جانمایی شده.
این بنا در شب، همچون الماسی درخشان به نظر می رسد. معمار با بازی با سطوح و تراشیدن حجم در مکان های مناسب  علاوه بر نکات زیباشناسانه، بهترین فرم به لحاظ مسائل آکوستیک را نیز خلق کرده. همچنین تراشیدن حجم از صلبیت ساختمان بتنی عظیم کاسته و مقیاس آن را به مقیاس انسانی نزدیک تر ساخته است.
ساختمان شامل 12 طبقه است که 8 طبقه آن بر روی زمین و 4 طبقه آن در زیرزمین قرار دارد. سالن اصلی کنسرت در مرکز و هسته ساختمان قرار گرفته و سالن های کوچکتر در مجاورت آن گنجانده شده اند.
با وجود ملاحظات آکوستیکی، دو دیوار از دیوارهای سالن اصلی کنسرت از شیشه های مواج سرتاسری پوشیده شده؛ دیوار پشت سر شنوندگان و دیوار پشت صحنه. به منظور عایق بندی سالن از سر و صدای بیرون سطوح شیشه ای در قالب دو جداره و به فاصله یک متر از هم تعبیه شده اند. شفاف بودن این جداره، ارتباط بصری خارق العاده ای میان بنا و شهر به وجود آورده است. کولهاس در سال 2007 به واسطه این بنا، برنده جایزه طلای انیستیتوی سلطنتی معماران بریتانیا گردید. (منابع:ب-3)
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی خانه موسیقی ,شهر پورتو ,پرتغال ,رم کولهاس Rem Koolhaas ,معماری خانه موسیقی ,خانه موسیقی خارجی ,طرح خانه موسیقی ,تحلیل خانه موسیقی ,نمونه خانه موسیقی ,نمونه موردی خانه موسیقی ,نمونه مشابه خانه موسیقی ,نقشه خانه موسیقی ,پلان خانه موسیقی ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل موزه ماکسی زاها حدید
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز هنر و فرهنگ کاسا داس آرتس در پرتغال
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی Casal Saloio - موزه روستایی در پرتغال ,pptx
پاورپوینت بررسی مرکز هنر و خانه موسیقی پورتو پرتغال اثر رم کولهاس
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی و سالن کنسرت کوپ هیملبلا دانمارک
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرمعماری و تکنولوژی در پرتغال Amanda Levete Architects
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی اسلامی کولیناس دو کروزیرو در پرتغال ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی نجاری سائو لازارو در پرتغال ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فضای واگا برای هنر و دانش در پرتغال ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فضای فرهنگی اٌ اچ ال برای هنر در پرتغال ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری دهکده مد و فشن اروپا در پرتغال اثر گروه BIG
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه گوگنهایم فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی تجاری بوگوتا ، کلمبیا
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی در بوداپست مجارستان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مرکز فرهنگی حیدر علی‌اُف در باکو (آذربایجان)
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری کافه گالری کاراکتر اثر گروه معماری اوژن ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مرکز فرهنگی لانگ گنگ در شنژن، کوانگ دان ،چین
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه مگالیتیک در پرتغال
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنر آموس رکس مکان: هلسینکی، فنلاند
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه گالری یو Qingcheng T معماران Zhanghua

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد