خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری اصول طراحی موزه

   تعدادبرگ: 69 اسلاید   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 543 b  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی مبانی نظری اصول طراحی موزه
 
بخشی از مطلب
موزه مکان گرداوری، نگهداری و به نمایش گذاشتن نعمت های فرهنگی و هنری به منظور آموزش و پژوهش است و معنای لغوی آن به معنای مکانی است که مجموعه ی بزرگی از آثار باستانی و اشیاء گران بها را در معرض نمایش میگذارد.و سه وظیفه آن جمع آوری، نگهداری و نمایش اشیاء است.
در ابتدا موزه هایی که در جهان شکل گرفتن هدف خاصی نداشتن ولی بعد ها در دوره رنسانس تحول عظیم فرهنگی در اروپا پدید آمد و موزه ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتن.
باید فرهنگ آموزشی موزه را گسترش داد و از طریق رسانه وسایل ارتباط جمعی را تشویق  به معرفی ارزش های تاریخی کرد و با ایجاد امکانات تفریحی، رفاهی از جمله سینما تئاتر، شهر بازی و ... مردم را به سمت موزه ها کشاند.
هنگامی که از فضا سخن به میان می آید ، غالبآمحدوده ای که کف و سقف و بدنه داشته باشد، به ذهن خطور میکند . ولی این تعریف عمومی از فضای معماری است . فضای معماری با عناصر معماری محدود و معرفی می شود وبا ترکیب مناسب دیوارها ، ستون ها ، کف ها و سقف و کیفیت مورد نظر دست میابد و شرایط لازم را برای ایجاد محیطی مأنوس و مفید قابل استفاده ، زیبا و خوش آیند ، امن و مستحکم برای انجام همه فعالیت ها و شرایط مختلف زندگی فراهم می آورد . کیفیت فضای ایجاد شده کاملاً به نوع عناصر محصور کننده و ترکیب آن ها بستگی دارد . جهت فضا ، درجه باز و بسته شدن فضا ، نوع رابطه با فضاهای مجاور همه به نحوه ی استفاده دیوارها ، ستون ها ، کف و سقف بستگی پیدا می کند .
برای درک مفهوم فضا باید دوبخش اصلی فضا را از هم متمایز کرد . یکی خود فضا و دیگری محدوده ی قابل تشخیص آن به عبارت دیگر بدنه ها ، کف و سقف ، فضا را نمی سازد ، بلکه فضا درون آن ها قرار میگیرد و تغییر آن ها روح فضا را تغییر می دهد .
از فضا به عنوان محدودی فضای ادراکی حسی می توان نام برد. ادراک به وسیله ی حس ها به وجود می آید . نظریه های نوین درباره ی حس ها نه تنها دریافت های غیر فعال ، بلکه دریافت های فعال را نیز مطرح می سازد ،گیبسون بر اساس همان پنج حس اصلی تقسیم بندی نوینی را ارائه می دهد . او بینایی و شنوایی را هم ارز نمی داند و یا لامسه را به اجزا گوناگون فشار ، گرما ودرد تقسیم می کند . همچنین به ترکیب حاصل نیز توجه دارد . حس حرکت و حس جهت یابی درونی که احساس بالا و پایین و چپ و راست ،و عقب و جلو را شامل می شود. ادراک فضایی برحسب شرایط ، متفاوت خواهد بود. فضایی که خالی از انسان است یا مراسمی در آنجا جاری است و یا نوع موسیقی که در آنجا به گوش میرسد رفتار فضایی و ادراک فضایی را تغیر می دهد. انسان از بوهای خاص احساس فضایی خاصی را دریافت می کند . احساس انسان در عبور از یک فضا حرکت مفاصل و عضلات خود را لمس می کند . سختی یا نوعی سطح زمین و بالا و پائین رفتن از پله را احساس می کند. اگر انسان تنها ابزار اندازه گیری محیط بود ، فضا برای همه یک گونه درک می شد ویا دست کم ادراک مشابهی می داشت در حالیکه این گونه نیست و هر فضا بر افراد مختلف ، تأثیرات گوناگون دارد. در ادراک فضا حافظه شخص نیز نقش بسزایی دارد. تجربیات فضایی ، سنت فرهنگ و از این قبیل، ادراک فضایی یک معبد ژاپنی بسیار متفاوت از درک همان توسط یک فرد یونانی است. تا این جا فضا به عنوان محدوده ی محصور شد و تنها آدم ها از طریق مشخصی با این فضا آشنا هستند.
همواره در پسیدایش خلق هر چیزی نیازی نهفته است که هرچه این نیاز قویتر بیان شود نتیجه ی آن یافتن پاسخی درست بی منطق می باشد که اثرات مثبت آن جواب همواره باقی خواهند ماند پیدایش طرح معماری نیز چنین می باشد . قدر مسلم طرحی از جایگاه محکم برخوردار می باشد که طراح ان با خیال آسوده و راحت فقط به یافتن پاسخی درست در جهت نیاز مطرح شده درست از سوی مخاطبین آن مسأله باشد و صحت این امر در طرح های ماندگار معماری دیده می شود . همان قدر که در معماری داشتن ایده مهم است اگر از مرحله ی ایده به فرم و فضا نیز اهمیت دارد ایده ها مصالح اولیه طراحی هستند . ایده در مرحله ی آغازین ممکن است ذهنیتی خاص باشد . این ذهنیت سپس بر ایده معمارانه و دست آخر به ایده عینی (فرمال) تبدیل می شود . اولین ایده های معماری می تواند از مسائلی کاملاً تجریدی متولد شوند . در نهایت فضای ساخته شده محیطی مثنوی و فیزیکی است که در روح و جسم انسان مورد تأیید قرار می گیرد . فضا در معماری از اهداف اصلی به شمار می آید و طراحی فرم در واقع جزئی از از خلق فضای معماری است هر محیط انباشته از اطلاعات متفاوت است و هر شخصی به تناسب شغل ،حرفه و شخصیت خود و ... . اطلاعات متفاوت با دیگری از محیط کسب می کند . تصویر و تصور انسان ها از شهر و محیط شان احساسات انسان را نسبت به آن فضا ، نسبت به خودشان و نسبت به فضای خارج از خودشان رقم می زند .
 
و....

 

 
    لیست کلیه مطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
 
1.تعریف
 
    اهداف
    ورودی موزه
    انواع موزه به شکل جزئی
    مکان قرارگیری ساختمان موزه
    مکان یابی شهری
    عکاسی
    تعریف نور
    نورو معماری
    عناصر نورگیری در معماری سنتی
    کنترل کننده نور
    نورگیرها
    نور طبیعی از بالا
    نور طبیعی (جانبی)
    ضوابط و استانداردها
    عوامل موثر در طراحی موزه
    ارتفاع طبقات
    ویژگی فضاها
    پله های موزه هنر سامسونگ ، سنول ، کره جنوبی
    20.پله های موزه ماکسی، رم ، ایتالیا
 
21.پله های موزه هنر معاصر ، شیکاگو
 
    پله های موزه دنور،آمریکا
    پله های موزه سلطنتی اونتاریو، کانادا
    ورودی
    ورودی موزه دنور
    ورودی موزه گوگنهایم، نیویورک
    ورودی موزه سالوادور دالی، سن پترزبورگ، فلوریدا
    ورودی گالری هنر آلبرتا، کانادا
    ورودی موزه جنگ جهانی دوم، لهستان
    ورودی موزه اردوس،چین
    ورودی موزه تاریخ آلمان ، برلین
    ورودی موزه هنر گرزاتریش
     روشنایی مجموعه


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,مبانی نظری اصول طراحی موزه ,موزه ,معماری موزه ,طراحی موزه ,نمونه موزه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه میراث آنرنفانگ و ایستگاه آنرن در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه اسکی نروژ ,pptx
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ طبیعی آنیستون آلاباما
پاورپوینت بررسی معماری برج دیدبانی نیروی دریایی MP 3 لس لندز، جرسی بریتانیا
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر سورول در کره جنوبی ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر زایشوی در چین ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر سومپو در ژاپن ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر IAG شانگهای در چین ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه زمین شناسی سنکینگشان در چین ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه ملی اتومبیل اثر Cino Zucchi Architetti
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر استان هیوگو چو-کو، ژاپن تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی سایامایک اوزاکا، ژاپن تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری غرفه چوبی BUGA در دانشگاه ICD ITKE اشتوتگارت
پاورپوینت بررسی معماری موزه میراث فرهنگی ناملموس تبت در چین
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی مرکز هنر مدنی ژوهای جینوان در چین ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه ملی د لا مارین در فرانسه ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری چهار نمونه موردی موزه و فرهنگسرای خارجی و ایرانی
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه وسترهایم کامانز در ایالات متحده ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه علمی تخیلی چنگدو در چین ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی گالری هنری A4 لوکسهیلز در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد