خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای خاوران

   تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 3463 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای خاوران
 
از نظر معماری ، ساختمان مرکزی دارای سازماندهی مرکزی است . این بنا با داشتن پلانی متقارن ، ترکیبی متعادل و معطوف به مرکز از فضاهای فرعی است که توانسته تعدادی فضای فرعی را حول فرم خود سازمان دهد . فضاهای جانبی در این سازماندهی گرچه از لحاظ عملکرد متفاوتند ، اما از نظر فرم و اندازه با یکدیگر مشابه بوده ، ترکیب کلی یی به وجود آورده اند که دارای نظم هندسی هستند و نسبت به دومحور متقاطع شمالی – جنوبی و شرقی – غربی قرینه اند . فرم ساختمان مرکزی به دلیل برخورداری از سازماندهی مرکزی ، جهت دار نیست و به همین دلیل ، یکی از وجوه هشت ضلعی مرکزی بنا ، به عنوان ورودی اصلی ، از بدنة اصلی متمایز گردیده است .
ساختمان مرکزی فرهنگسرا با واقع شدن در انتهای محور اصلی فرهنگسرا ، به عنوان نقطة انتهایی و پایانی مجموعه محسوب می شود .  این بنا با داشتن پلانی متقارن ، در چهار طبقه بنا شده که مشتمل بر فضاهایی نظیر سالن اجتماعات کودکان ، خانة کودک ، همراه با کلاس های آموزشی ، اتاق های تمرین موسیقی و گروه کر در طبقة زیرزمین ، سالن اجتماعات با ظرفیت حدودی چهارصدوپنجاه نفر ، کتابخانه ، سالن قرائت خواهران ، نمایشگاه دائمی هوائی و سرگرمی های علمی در طبقة هم کف ، بالکن سالن اجتماعات ، سالن تشریفات جهت پذیرایی از میهمان های رسمی ، سالن قرائت برادران و نمایشگاه بخش مدیریت و سالن جلسات در طبقة اول ، واحد آموزش به همراه کلاس های مربوطه و نماز خانه در طبقة دوم می شود .
طبقة سوم فرهنگسرا نیز فضای چند منظوره ای است که به مناسبت های مختلف جهت فعالیت هایی نظیر برپایی نمایشگاه و برگزاری میهمانی های رسمی از آن استفاده می شود .
نکتة دیگری که در معماری این بنا به چشم می آید ، نحوة تمام شدن حرکت محوری از بدو ورود به مجموعة فرهنگسرا تا این بنا به عنوان نقطة خاتمه است . محور اصلی که در نقش خط غالب در طراحی مجموعه مطرح است ، پس از ختم شدن به ساختمان مرکزی ، با تغییر حرکت  ٩٠  درجه به سمت بالا امتداد می یابد و توسط سقف گنبدی  شفافی پایان می پذیرد و این نقطه ، نقطة شاخصی در معماری این بنا گردیده است . از نظر عملکردی نیز شفاف شدن سقف گنبدی شکل ، نور نسبتاً مناسبی را برای فضای مرکزی فراهم می سازد . نمای این بنا از دوجنبه قابل بررسی است : نخست ، تناسبات بنا ، بازشوها و ترتیب قرارگیری آن ها . دوم ، جنس مصالح به کار رفته در آن .
ازنظر تناسبات  و حجم ، بنا به گونه ای است که بخش های کلی و تقسیم بندی درونی فضا در نما خود را نمایان می سازد ، بخش های مختلف فضایی به طور متقارن و سلسله مراتبی ، از کناره های بنا آغاز و به نقطة انتهایی یعنی گنبد ختم می گردد . در این بخش ، همة اجزای بنا دارای اندازة معینی  هستند که اندازة هر جزء نسبت به اجزای پیرامونش مشاهده می شود . اندازه و تناسب پنجره ها به ججز در بالای ورودی اصلی ، برابر بوده یا نسبتی میان آن ها برقرار است ؛ همچنان که فواصل بین پنجره ها نیز بدین گونه است . بنابر این ، مجموعة ان ها ، مقیاسی را نسبت به اندازة نما پدید آورده اند ؛ گر چه این نکته نیز قابل تأمل است که مقیاس پنجرة بالای ورودی ، بر اساس فرم کلی بنا  تنظیم شده است در حالی که مقیاس در و پنجره های اطراف آن ، بر اساس اندازة فضاهای داخلی بنا تنظیم گردیده و از نظر مصالح نیز ترکیب سنگ  و آجر ، در تقسیم بنا به اجزای مختلف کمک کرده است .
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری فرهنگسرای خاوران ,پاورپوینت بررسی ,\ghk فرهنگسرای خاوران ,پلان فرهنگسرای خاوران ,معماری فرهنگسرای خاوران ,طرح فرهنگسرای خاوران , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی و موزه هرم تیرانا در آلبانی
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه ملی هولوکاست در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای دزفول یا مرکز فرهنگی سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر اشتدلیک Stedelijk هلند
پاورپوینت تحلیل بررسی ویژگیها و مشخصات و اصول موزه سلامت
پاورپوینت تحلیل بررسی موزه ملی بهداشت و پزشکی لیندن ایالات متحده
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز بازدیدکنندگان پارک جنگلی اکولوژیک شهری کونشان در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز طراحی روستایی تیانیوهه در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ایستگاه جیانشی و ایستگاه تینگیون در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی غرفه سرپانتین 2019 اثر جونیا ایشیگامی
پاورپوینت تحلیل بررسی گالری و نمایشگاه لنز لوور اثر SANAA
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه آب لیشوی چین اثر DnA
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری موزه فرش ایران
پاورپوینت تحلیل معماری موزه Twist نروژ
پاورپوینت تحلیل بررسی اینستالیشن بارجیل توسط MAS (استودیو معماری مسکاوی)
پاورپوینت تحلیل بررسی خانه هنر جدید آرتر در استانبول اثر معماران گریمشاو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه لوور پاریس Le Grand Louvre
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنرهای زیبای لوزان اثر Barozzi Veiga
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز میراث و هنر تای کوون اثر Herzog & de Meuron
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر جینینگ اثر ریو نیشیزاوا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد