خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار تهران

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار تهران در یکی از محله‌های قدیمی تهران واقع شده است. این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی فضاهای سبز و حیات وحش است که با تناسبی چشمگیر محیطی چشم‌نواز و آرام‌بخش را برای بیننده که انتظار دیدن اینهمه زیبایی را ندارد؛ فراهم می‌کند. ساختمان قدیمی و زیبای موزه در سال 1301 هـ.ش. بمنظور بهره‌برداری صنعتی به عنوان اولین کارخانه برق تهران و پس از آن کارخانه جوراب بافی ساخته شد و هم اکنون که از مفاخر معماری به یادگار مانده در اواخر دوره قاجار و اوائل دوره پهلوی است که در سال 1378 در لیست آثار و ابنیه ملی ایران قرار گرفتند. در پی آسیبهای فراوانی که این ساختمان در طول عمر پر فراز و نشیب خود دید، لازم بود به گونه‌ای مرمت و بازسازی شود و این مهم توسط شهرداری منطقه ده به انجام رسید و در خرداد ماه سال 1376 به عنوان موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار افتتاح شد. موز هفت چنار در زمینی به مساحت 7693 مترمربع و زیربنای 2683 مترمربع قرار گرفته که فضای سبز آن یادگاری از باغهای قدیمی و زیبای تهران است که درختان کاج قدیمی و سربفلک کشیده آن خودنمائی می‌کنند، پس از گذر از این فضای سبز، قفس پرندگان زنده و آبنمایی بزرگ به ساختمانهای موزه می‌رسیم که عبارتند از: سالنهای شماره یک و دو، غار و آکواریوم، کارگاه تاکسیدرمی، کتابخانه، قهوه‌خانه و سفره‌خانه، مدتی ؟؟؟؟ هفت چنار که در این فضا زمانی را برای بازدید و آسایش خاطر بازدیدکنندگان علاقمند فراهم می‌آورد. 
سفره‌خانه: بخش دیگر از فضای موزه سالنهای سفره‌خانه و قهوه‌خانه سنتی قرار دارد که با بهره‌گیری از فضای سبز و آرامش بخش موزه و با اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل موسیقی سنتی و سرو غذاهای سنتی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌نماید.
2- موزه آبگینه تهران
 
موزه آبگینه تهران بنایی که امروزه استفاده می‌شود حدود 80 سال پیش به دستور احمد قوام السلطنه و به منظور استفاده شخصی او ساخته شد این بنا در باغی به وسعت 700 مترمربع قرار دارد و تا سال 1332 مورد استفاده قوام السلطنه (اولین وزیر شاه سابق) پس از آن به سفارت مصر فروخته شد و 7 سال در اختیار آنها بود و با تیره شدن روابط حکومت مصر و ایران سفارت مصر تعطیل شد و بانک بازرگانی آن را خريداري كرد و در نتیجه از سال 1335 به موزه تبدیل شد.
در سال 1356 و 1357 در قسمتهای شمالی و جنوبی ساختمان اصلی بنا‌های اصلی ایجاد شد و عنوان فرهنگی را به خود گرفت و سه گروه از مهندسان ایرانی و اتریشی و آلمانی این محوطه 700 متری را به مجموعه فرهنگی شامل موزه و کتابخانه و سینما، تأتر عروسکی، سالنهای نمایشگاه و کارگاه سفال و کلاسهای آموزشی و محوطه نمایش در فضای باز و رستوران تبدیل کردند و قسمتهایی را نیز به این مجموعه افزودند.
در سال 1357 با شروع اعتصابات و آغاز انقلاب افتتاح موزه به تعویق افتاد و سرانجام دو سال بعد در بهمن 59 این امر انجام پذیرفت در حال حاضر این مجموعه به مجموعه فرهنگی نوبهار موسوم است تحت نظر واحدهای دیگر وزارت ارشاد و فرهنگ اداره می‌شود.
تزئینات داخلی این مجموعه شامل آجرکاریهای نمای بیرونی ساختمان، گچبریها، آینه کاریها و منبت‌کاریهای داخلی است. آجر کاریهای نمای بیرونی ساختمان یادآور هنر ظریف آجرکاری دوران سلجوقی است گچبریهای نمای داخلی نیز در زمان قوام السلطنه انجام شده است و قسمت دیگر توسط مصریان در زمانی که ساختمان در اختیار سفارت مصر بوده است ساخته شده است. دکوراسیون و معماری داخلی و تغییرات اجزای داخلی و دکورهای ساختمان بصورت امروزی توسط معمار اتریشی هانس هولاین طراحی شده است بنای فعلی موزه محل اداری و پذیرش مهمان قوام بوده و محلی که اکنون تحت پوشش بنیاد فارابی است منزل شخصی قوام السلطنه بوده است. جعبه آینه‌ها و ویترینهای آن از جنس شیشه و با فلز با برخوردی مدرنیته شکل گرفته است تنوع در شکل و فرم ویترینها و نورپردازی آن از مشخصه‌های برجسته این گنجینه است.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , موزه آثار طبیعی ,حیات وحش هفت چنار تهران ,موزه آثار طبیعی ,حیات وحش هفت چنار تهران ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ طبیعی آنیستون آلاباما
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آلبرتا (ARM)
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آمباراوا اندونزی
پاورپوینت بررسی معماری موزه هوانوردی و فضایی ایون گرین
پاورپوینت بررسی معماری برج دیدبانی نیروی دریایی MP 3 لس لندز، جرسی بریتانیا
پاورپوینت بررسی قلعه Colditz، Oflag IV-C، Colditz در زاکسن - آلمان
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی بنای یادبود الشهید در عراق اثر سامان کمال
پاورپوینت بررسی طرح موزه تمدن های اسلامی توسط do[x]architecture
پاورپوینت بررسی طرح موزه علمی تخیلی چنگدو
پاورپوینت بررسی طرح مرکز فرهنگی مصطفی کمال آتاتورک شهرداری دیکیلی
پاورپوینت بررسی غرفه رابرت اولنیک، توسط آلبرتو کامپو بائزا و میگل در نیویورک
پاورپوینت بررسی طرح موزه تجربه افسوس Ephesus Experience،
پاورپوینت بررسی آکادمی هنر Lüleburgaz Stars
پاورپوینت بررسی مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی طرح مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل موزه ماکسی زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدنی رولدان توسط استودیوی معماری López+Arocarquitectura
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه یهود برلین Jewish Museum Berlin
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی بین المللی اصفهان فرهنگسرای فرشچیان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد