پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز ملی رقص
مرکز اداری سابق پانتین ، که در سال 1970 توسط معمار ژاک کالیز تکمیل شد ، به عنوان یک مستودون بتونی در آمد.
مشخصه موسسات عظیم اداری که در حومه پاریس ساخته شده است ، پاکت بیرونی ساختمان بصورت طاق دار ، کاملاً از بتن خاردار ساخته شده است ، در حالی که فضای داخلی به دلیل حجم های مهم ، بواسطه راهروهای گردش سیرکولاسیون بسیار سخاوتمندانه ، توسط فضاهای گسسته بزرگ تشکیل شده است. در اطراف یک فضای دهلیزی مرکزی.
چالش آموزش در توانایی ساختمان موجود برای پذیرش برنامه کاربردی جدید و تحقق سیستم های فنی مدرن لازم برای استودیوهای رقص نسبتاً پیچیده است.
ATRIUM
واژگان معماری بنای موجود ، ارتفاعات بزرگ سقف ، گسست در راهروهای گردش خون ، دهلیز مرکزی تئاتری ، هویت قوی مرکز ملی رقص را تضمین می کند.
با عبور از کل ساختمان ، مستقیماً در پشت پله و رمپ مجسمه ای ، یک دیوار "پشت زمینه" مداوم ، که در هر سطح قابل مشاهده است ، به طور عرضی آشکار می شود ، ارتفاع کامل ساختمان. این بک گراند تجهیزات فنی ، آسانسور ، پله ها و هشتی را ماسک می کند.
نمای داخلی جدید بین نمایهای بسیار شیشه ای استودیوها و پانل های بزرگ گچ رنگ قرمز متناوب است.
FOYER
سالن "رنگین کمان" فضای رقابتی محرمانه را به رقصندگان ، در مقیاس کمتری ارائه می دهد. حیاط کمیسر قدیمی با از بین بردن لعاب موجود افتتاح شد. اتاق های استراحت و استراحت در کنار راهروهای باز مرتب شده اند.
پوست ساختمانی
"مخزن" ساختمان موجود (تیرها ، کیسونها ، دیوارهای سازه) و سیستمهای فنی موجود (عایق صوتی ، HVAC ، و غیره) به طور سیستماتیک قابل مشاهده باقی مانده است.
مداخله در دیواره های موجود به حداقل رسیده است ، به عنوان مثال ، دیوارهای ساختاری فضاهای اداری فقط با گچ عایق ، تا حدی مضاعف شده بودند که این امر امکان درک سطوح دیواری موجود را فراهم می آورد.
نقوش هندسی موجود ، که در حین ریختن بتن محکم شده بودند ، در صورت امکان قابل مشاهده بود.
STUDIOS
یازده استودیوی رقص در جلد ساختمان های موجود گنجانده شده است. با استثناء استودیوهایی که نیاز به درمان صوتی ویژه ای دارند که نیاز به عایق کاری انتزاعی دارند ، دید سازه بتونی امتیاز بیشتری داشت.
مداخلات معماری در درجه اول آکوستیک بود.
کیسون های سقفی و سطوح عمودی با پانل های الیاف سیمانی درمان شدند. سقف های فلزی کاذب در قسمت مرکزی هر اتاق به حالت تعلیق درآمد.
تمام کفپوش ها بصورت سیستماتیک با کفپوش بلوط سنتی درمان می شوند.
هشتی های ورودی به رنگ روشن و به رنگ سبز روشن است که به شدت از انتقال بین راهروهای گردش خون و استودیوها یاد می کنند.
وسایل ساختمانی
علائم بیرونی اولین مداخله قابل مشاهده است. مناسب تر است که از ترکیبی از زبان معماری سخن بگوییم تا یک تلفیق. هرچه ممکن که نزدیک به دیوارهای بتونی موجود پوشیده شده باشد ، قطعات آلومینیومی آنودایز شده "جدید" نمای خیابان را در خیابان نشان می دهند.
روشنایی
دومین مداخله بزرگ در ساختمان مربوط به نورپردازی نمای بیرونی ساختمان بود. این کار از داخل کشور انجام شد. چراغ های نئونی در فضای داخلی اتاق ها یک چراغ رنگی را پخش می کنند و "ماسک" و "اندام" ایوان بتونی را متمایز می کند.
و....