خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت طراحی معماری موزه هنر

   تعدادبرگ: 196 اسلاید .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 5450 kb  تعدادمشاهده  1


فهرست

تعریف موزه
انواع موزه
موزه هاي بقاع متبرکه
موزه ملي ايران
موزه در ایران
مبلمان
حفاظت از مبلمان موزه
نور
نورپردازی متمرکز
نورپردازی موضعی
نور پردازی عمومی و طبیعی
مناطق پذیرشی
رنگ و بافت
فضاها
هال ورودي:
فضاي نمايش
زاویه دید و فضای مورد نیاز گالری
ضوابط قرار گیری درهای ورود و خروج و حرکت در نمایشگاه
ابعاد فیزیکی بازدید کنندگان بزرگسال و کودکان شش ساله
تناسبات فاصله دید
تفکیک فضاها
ضوابط فضاهای نمایشگاهی :
الگوهای سیر کولاسیون در گالری های نمایش
دسته بندی عملکرد ها و سطوح زیر بنا
جمع کل سطوح زیر بنا و محوطه ای موزه
دسته بندی عملکرد ها
ارتباط عملکردها
نظام کالبدی گزینه اول
نظام کالبدی گزینه دوم
نظام کالبدی گزینه سوم
نظام کالبدی گزینه چهارم
بررسی نمونه موردی1
موزه هنر های معاصر تهران
بررسی نمونه موردی 2
موزه گوگنهایم
تفکیک فضایی در پلان طبقه سوم
دیاگرام طبقه اول
تفکیک فضایی در پلان طبقه دوم
دیاگرام طبقه چهارم
تحلیل نما ها
بررسی نمونه موردی3
موزه یهودیان برلین
بررسی نمونه موردی4
موزه فرش
 

 

تعریف موزه            
 
›ماده اساسنامه « شورای بین المللی موزه ها ، ایکوم » ( museum international council ) مصوب یازدهمین مجمع عمومی ایکوم مورخ ١۴ ژوئن ١٩۷۴ – کپنهاک (١٣۵٣) موزه و هدف آن را چنین بیان می کند :
 
›” موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید . هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است . “
 
›
طراحی معماری موزه هنر
 
›بند ب ماده ١۴ اساسنامه ایکوم علاوه بر موزه هایی که بدین ترتیب تعیین گردیده اند، موارد مشروحه زیر را نیز مشمول تعریف یاد شده ماده ٣ تشخیص می دهد :
 
›”محل ها و آثار باستانی ، طبیعی ، مردم شناسی و تاریخی که به علت فعالیت در زمینه گردآوری ، حفظ و نگهداری و نمایش آثار باستانی دارای ماهیت موزه ای می باشند . ”
 
معنای لغوی و  اصطلاحی
 
نام موزه از لغت فرانسوی”Musee ” گرفته شده و به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گرانبها را در آن به معرض نمایش می گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند. کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته اندبه معنی مجلس فرشتگان الهام بخش. موزه نام تپه ای در آتن بوده است که در آن عبادتگاهی برای موزه ها ساخته شده بود.
 
امروزه در کشورهای گوناگون جهان موزه ها، آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات و وحوش و مجموعه تاریخی آن کشورها را به نمایش می گذارد. فرهنگ  تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در آن موزه ها جمع آوری شده است شناخته می شود. یکی از راههای شناخت اقوام گذشته و نحوه زندگانی آنها بازدید از موزه هاست که جنبه آموزشی نیز دارد.
 
  گالری: یا گالاری, یک کلمه فرانسوی است؛ به معنای کلکسیون تابلوهای نقاشی و اشیای ظریف.
 
 تاریخچه موزه در ایــران
 
موزه همایونی :
 
    نهادینه شدن موزه با آغاز کار و تأسیس کاخ موزه ناصرالدین شاه قاجار در « کاخ گلستان » آغاز می‌گردد .  ( ۱۲۹۱ – ۱۲۹۳ ه‌ش) ناصرالدین شاه دستور داد تا قسمتی از ساختمانهای سمت شمال کاخ را از جمله محل موزه قدیمی شاهان قاجار که در آن هدایای خارجی را نگهداری می کردند تخریب کنند و اتاق موزه ،‌ کتابخانه ، ‌سرسرا ،‌ حوضخانه و سایر ملحقات را بسازند .
 
اعتماد السلطنه در توصیف موزه چنین می‌نویسد :
 
« موزه به اصطلاح اهالی فرنگ ، عبارت است از مکان ومحلی که مخزن آثار قدیم واشیاء بدیعه ونفایس و مستظرفات دنیاست واز هر تحفه ویادگاری که در آن مخزون وموضوع است اهل علم واطلاع کسب قایدتی وکشف سری می نمایند واز احوال واوضاع هر زمان وصنایع وحرف آن ورسوم وآداب معمول آن ایام وعادات وطوایف آن باخبر می گردند و می توان گفت که موزه مقیاس شعور ومیزان عقول ودرجه افهام اصناف ومرآت ادراک سلاسل است
طراحی معماری موزه هنر
 
›ضوابط فضاهای نمایشگاهی :
 
››گالری
 
›نور طبیعی مهمترین موضوع مورد بحث درطراحی گالری هاست . ساختمان گالری باید به گونه ای ساخته شود که قابلیت حداکثر استفاده از نور طبیعی را دارا باشدنور طبیعی ممکن است از بالا و یا از اطراف وارد شود بهتر است که در  فضای نمایشگاهی نور طبیعی از سقف وارد ساختمان شود و ترکیب نور جانبی و نوری که از سقف وارد فضا می شود برای نور پردازی به سوژه ای واحد مورد استفاده قرار می گیرد
 
ورودی:
 
تنها و تنها باید یک ورودی عمومی وجود داشته باشد. ورودی باید به میز نظارت، اطلاعات و یا محل نگهداری کاتالوگ‌ها منتهی شود.محل قرار گیری مسئول گالری باید طوری طراحی شود که در مواقع خاص ، قادر به ترک میز و گردش در سرتاسر گالری باشد.ورودی گالری باید جذاب و پذیرنده باشد تا هر عابری را از جلوی ان جذب نماید و به داخل هدایت کند.
 
    موزه هنرهای معاصر
 
معرفی موزه:
 
موزه هنر های معاصر در خیابان کارگر شمالی و در همسایگی پارک لاله قرار دارد؛ و پیرامون آن فضایی سبز و زیبا موسوم به پارک مجسمه با تندیس های ارزشمند از هنرمندان پرآوازه معاصر ایران و جهان قرار گرفته است.
 
موزه مجموعه‌ای است از سنت, مدرنیسم و مفاهیم فلسفی که به دست معمار ایرانی کامران دیبا به سرانجام رسیده‌است. تاثیر بادگیرهای یزد بر معماری مجموعه واضح است. هشتی, چهارسو و گذرگاه‌ها از جمله عناصر چشم‌نواز این مجموعه بدیع به شمار می‌رود. هشت گالری که با اختلاف سطحی بی نظیر نسبت به هم بنا شده‌اند بیننده را در مسیری چرخشی گرداگرد فضای اصلی موزه می‌گردانند و پایان هشتمین گالری ورود به هشتی مجموعه و گالری یک است.
 
 
طراحی معماری موزه هنر


کلمات کلیدی مرتبط:
تعریف موزه ,انواع موزه ,موزه هاي بقاع متبرکه ,موزه ملي ايران ,موزه در ایران ,مبلمان ,حفاظت از مبلمان موزه ,نور ,نورپردازی متمرکز ,نورپردازی موضعی ,نور پردازی عمومی و طبیعی ,مناطق پذیرشی ,رنگ و بافت ,فضاها ,هال ورودي: ,فضاي نمايش ,زاویه دید و فضای مورد نیاز گالری ,ضوابط قرار گیری درهای ورود و خرو,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه فرهنگی اثر OMA با الهام از موزه گوگنهایم
پاورپوینت بررسی اصول کلی و ضوابط استاندارد طراحی موزه و نمایشگاه
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگ سرای خاوران جوان
پاورپوینت بررسی نورپردازی در گالری ها و موزه ها
پاورپوینت بررسی استانداردهای طراحی موزه
پاورپوینت بررسی معماری نمونه های موردی معروفترین و مطرحترین موزه های دنیا
پاورپوینت بررسی ضوابط و معیارهای طراحی و معماری موزه
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنری کیمبل اثر نورانی لویی کان
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی گالری و استودیو طراحی موزه هنر دنور در ایالات متحده ,pptx
پاورپوینت بررسی اصول ،استاندارد و برنامه فیزیکی طراحی موزه و نمونه های موردی موزه
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط و استانداردهای طراحی موزه
پاورپوینت مطالعات طراحی موزه
پاورپوینت بررسی معماری موزه ، مبانی نظری طراحی موزه و گالری آثار هنری
پاورپوینت بررسی معماری هفت نمونه موزه خارجی
پاورپوینت بررسی معماری نماشگاه و موزه طراحی ویترا Vitra ؛ فرانک گری
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی هنری Menil در هیوستون
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای نگارستان ، موزه قرآن اثر بهروز احمدی
دانلود بررسی پاورپوینت موزه هنر دنور آمریکا
دانلود ,بررسی پاورپوینت معماری موزه دنور,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت موزه هنرهای مدرن فورت وورث

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد