خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل وبررسی موزه‌ هنرهای معاصر Niterói اثر اسکار نیمایر

   تعدادبرگ: 65 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 3016 kb  تعدادمشاهده  11


پاورپوینت تحلیل  وبررسی موزه‌ هنرهای معاصر Niterói اثر اسکار نیمایر
 
بخشی از مطلب
موزه‌ هنرهای معاصر نیتروی، که با نام MAC نیز شناخته می‌شود توسط معمار معروف اسکار نیمایر طراحی شد و در سال ۱۹۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این ساختمان نمادین که فرم آن شبیه به بشقاب است بر روی صخره‌ای بر بالای ساحل خلیج گانابارا (Guanabara) در شهر نیتروی ساخته شده است.
 
معماران: اسکار نیمایر
 
موقعیت پروژه: ریودوژانیرو، برزیل
 
سال ساخت پروژه: ۱۹۹۶
 
طراحی این ساختمان به گونه‌ای است که دیدهایی پانوراما به سمت شهر ریودوژانیرو را قاب بندی کرده است و تمامی ویژگی‌های زیباشناسانه، هوشمندانه، و ساده‌ای را که مختص طرح‌های اسکار نیمایر است، دارا می‌باشد.
3نیمایر در رابطه با سایت صخره‌ای این موزه بیان کرده است که:”زمین محدود و باریک بود و بوسیله دریا احاطه شده بود و راه حلی طبیعی نیز برای برطرف کردن این محدودیت مورد استفاده قرار گرفت.” این راه حل مبتنی بر احساس و طبیعت است و ساختاری منحنی و با ظرافت بر اساس این راه حل طراحی و ساخته شده است. این ساختمان از بستری قرار گرفته بر روی آب بالا آمده است و احساس سبک بودن را در ذهن تداعی می‌کند و دیدهای پانورامای کاملی را از کوه Sugar-Loaf و خلیج گانابارا، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. اگرچه از ساختمان این موزه اغلب به عنوان بنایی به شکل بشقاب پرنده یاد می‌شود، نیمایر با تعبیری شاعرانه آن را طراحی کرده است و آن را به شکل بنایی می‌نگرد که از درون زمین بیرون آمده است و رشد کرده است و در قسمت انتهایی گسترش یافته است؛ مانند گلی که از درون صخره رشد کرده است.
4ساختار مرتفع و ۱۶ متری این ساختمان بر روی یک میدان عمومی هموار قرار واقع شده است و دسترسی به آن بوسیله یک رمپ منحنی با طول ۹۸ متر و پوشیده شده با فرش قرمز انجام می‌شود. قطر این بنای دایره‌ای شکل ۵۰ متر است و دارای ۳ طبقه است و بر روی یک سیلندر با قطر ۲٫۷ متر قرار گرفته است و این استوانه درون استخر آبی به عمق ۶۰ سانتی متر و مساحت ۸۱۷ مترمربع قرار دارد. سالن اصلی این موزه به شکل شش ضلعی است و دارای مساحتی معادل ۴۰۰ مترمربع و فاقد ستون است و از آن به عنوان فضای نمایشگاهی استفاده می‌شود. این سالن بوسیله دیوارهایی منحنی شکل احاطه شده است که همگی آن‌ها دارای پنجره‌هایی با زاویه ۴۰ درجه هستند و دید کاملی از محیط اطراف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
5فرم نمادین و متناسب این موزه آن را به یکی از نقاط عطف شهر تبدیل کرده است و تاثیری همچون موزه بیلبائو اما با مقیاسی کوچک‌تردر ذهن بازدیدکنندگان ایجاد کرده است و افراد عمدتا برای مشاهده معماری شگفت انگیز این موزه از آن بازدید می‌کنند.
نیمایر در طول هفتاد سال زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک معمار بیش از ۵۰۰ پروژه را در برزیل طراحی کرد (از جمله شهر برازیلیا). او همچنین ساختمان‌هایی را در کشورهای الجزایر، فرانسه و اسپانیا طراحی کرده است. بر اساس گفته نیمایر موزه نیتروی، ساختمان کنگره، و کلیسا ی جامع شهر برازیلیا پروژه‌های مورد علاقه او بوده‌اند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,تحلیل وبررسی , موزه‌ هنرهای معاصر , Niterói ,اثر اسکار نیمایر ,موزه‌ هنرهای ,معاصر نیتروی ,نام MAC ,معمار معروف ,اسکار نیمایر ,نمونه مشابه ,نمونه موزه خارجی ,نمونه موردی ,نمونه تطبیقی ,معماری ,موزه خارجی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی ویژگیها و مشخصات و اصول موزه سلامت
پاورپوینت تحلیل بررسی موزه ملی بهداشت و پزشکی لیندن ایالات متحده
پاورپوینت تحلیل بررسی غرفه سرپانتین 2019 اثر جونیا ایشیگامی
پاورپوینت تحلیل بررسی خانه هنر جدید آرتر در استانبول اثر معماران گریمشاو
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز میراث و هنر تای کوون اثر Herzog & de Meuron
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر جینینگ اثر ریو نیشیزاوا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی MÉCA اثر BIG
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گالری گوانگیو در کره جنوبی اثر OMA
پاورپوینت تحلیل گالری هنر دانشگاه ییل اثر لوئیس کان در آمریکا
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه سينمایی آزادی تهران
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی طرح مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل موزه ماکسی زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدنی رولدان توسط استودیوی معماری López+Arocarquitectura
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه یهود برلین Jewish Museum Berlin
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی بین المللی اصفهان فرهنگسرای فرشچیان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر دنور Denver Art Museum اثر دنیل لیبسکیند در آمریکا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر کیمبل اثر لویی کان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد