خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل بررسی معماری دانشکده و مدرسه معماری باهاوس

   تعدادبرگ: 94 اسلاید.   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 6431 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت تحلیل بررسی معماری دانشکده و مدرسه معماری باهاوس
 
بخشی از مطلب
طراحي صنعتي، با مکتب باهاوس، عجين و در اکثر لغت نامه ها و واژه نامه ها، اين رشته همراه با اين سبک، معرفي شده است. باهاوس، مکتب معماري و هنرهاي علمي‌در سال 1919، توسط والترگروپيوس در وايمار آلمان تاسيس شد.
گرو پيوس معتقد بود که معمار، هنرمند و صنعتگر بايد به وحدت برسند و همه شان در درجه اول يک صنعت گر باشند. چنين اعتقادي يک حرکت نو محسوب مي‌شد. نظريه ياد گرفتن از راه انجام دادن و پي ريزي ذوق هنري، بر شالوده صنعتگري، نظريه اي انقلابي بود.
باهاوس براي گسستن رابطه خود از دنياي آکادميها و ايجاد يک هنر صنعتي، پيوند بسيار نزديکي، ميان دروس نظري و آموزش عملي در کارگاه برقرار ساخت. هسته مرکزي تدريس، در مدرسه باهاوس را يک دوره پايه دروس تشکيل مي‌داد که هدفش رهانيدن فراگيرنده از تجربه ها و تعصبات گذشته بود.
گرو پيوس به آموزش جامع علمي‌در کارگاههايي که فعالانه به توليد اشتغال داشتند، همراه با آموزش نظري قوانين طراحي نيز تاکيد کرده، همين نظريه را براي آموزش طراحان صنعتي بيشتر مورد توجه قرار مي‌داد. بر پايه همين انديشه بود که يکي از برجسته ترين دانشکده‌هاي هنري تاريخ شکل گرفت. مدرسه باهاوس در دهة سوم سده بيستم، به مرکز انتشار و تکميل آزمايشهاي جديد بين‌المللي معماري و هندسه انتزاعي، در نقاشي و پيکر تراشي تبديل شد.
درس هاي مقدماتي :
 گروپيوس و معاصرين وي اساساً مصمم بودند، تا براي درون  تحليل  ANALITIOUE جايگزين هايي پيدا کنند، تا بتوانند خود را از قالب ها و ساير زوائد موجود در دروس مقدماتي آن زمان رها سازند و اين يک موضوع اساسي به شمار مي‌رفت. زيرا آنها معتقد بودند که از نظر فرهنگي در اين تمرينها، نوعي تعصب وجود دارد که همين موضوع خود، مانع بسط و پرورش خلاقيت مي‌شود.
همانند مدرسه بزار، باهاوس نيز تصميم گرفت که دانشجويان را از نخستين لحظات آموزش به کار ترکيب مشغول کند. لازمه عملي شدن اين تصميم، ساده کردن فرآيند طراحي تا آن حدي بود که بتواند در داخل حوزه، ظرفيت و قدرت دانشجويان تازه کار جاي گيرد. 
چه بايد کرد ؟ چگونه ؟
 در دروس تحليل در مدرسه بزار، از دانشجو خواسته مي‌شد، تا عناصري از معماري کلاسيک را به کار گيرد و بکوشد تا حد امکان و با در نظر داشتن خلاقيت و زيبايي، آنها را ساده کند. گرو پيوس اصل تبديل خلاقه عناصر به وضعيتي ساده را قبول داشت، اما آن چه که وي نمي‌توانست تحمل کنند، به کار گيري عناصر کلاسيک براي اين منظور بود. در عوض وي زبان هندسه – نقطه، خط و سطح – را به کار گرفت و آنگاه مواد و مصالحي که بتوان اين اشکال را با آنها پديد آورد ؛ مانند مفتول ها، صفحات کاغذي يا فنري. اين تفکر چنان بسط يافت که تحت عنوان طراحي پايه معروف گرديد. وجه تمايز دو روش تحليلي و طراحي پايه، در انتخاب نوع عناصر بود. روش تحليل از اين مزيت، برخوردار بود که مي‌توانست به نو آموزان بياموزد، چگونه تصورات طراحي خويش را بسط داده، پالايش کرده و بيان کنند.
آموزش برنامه‌ريزي :
زماني که گرو پيوس در هاروارد مستقر شد، با تجديد نظر در برنامه آموزشي، در کنار درس طراحي پايه، درس برنامه‌ريزي 1 را قرار داد، درسي که به طور اخص در جهت کشف جايگاه عملکرد در طراحي، به کار گرفته شد.
در آن زمان توجه و دقت بيشتري در تهيه برنامه هاي ساختماني که برخي از آنها به حق از آثار هنري محسوب مي‌شدند، انجام مي‌گرفت، در نتيجه برنامه ها از مطالعات فشردۀ مداوم و خلاقه برخوردار – شدند و آنچه بدست آمد بيشتر موفقيت بود، تا الزام و اجبار.
فرم تابع فرم آفريني است: نقطه قوت و امتياز دورس پايه در رابطه اي بود که بين طراحي و روش توليد وجود داشت. اين نکته که به عنوان يک اصل اساسي معماري مدرن، به طور گسترده پذيرفته شد، متأثر از جنبش هاي هنري و هنرهاي دستي سالهاي 1880 بود. وجه تمايز باهاوس در تمرکز تعمدي يا بهتر بگوييم انحصاري آن بر موضوع تکنولوژي صنعتي است. توجه اين مدرسه بيشتر معطوف به تکنولوژي آينده بود ؛ و با وجود انکه در رشته ناشي، نام آوران، عضو هيات علمي مدرسه بودند ولي بزرگترين ره آورد اين مدرسه، در رشته هاي طراحي داخلي، طراحي صنعتي، گرافيک بوده است.
مفروضات بنياني:
يک وجه تمايز آموزش طراحي معاصر از آن چه که در گذشته صورت مي‌گرفت، اين عقيده گرو پيوس است که: دانشجويان تنها آن چيزي را واقعاً فرا مي‌گيرند، که خود کشف کرده باشند.
به اين منظور وي اصل به کارگيري روش سقراط را در دستورالعمل طراحي، وضع کرد. يعني به جاي اينکه، به دانش آموزان نشان دهد که چگونه طراحي کنند، آنها را در مقابل مجموعه اي از سوالاتي که با مهارت تعيين و مرتب شده‌اند، قرار مي‌دهد که براي يافتن پاسخ آنها دانشجويان به طور طبيعي توانايي هاي لازم را بدست مي آورند. ( مفهوم طراحي) 
گروپيوس اعتقاد دارد که دانشجويان بايد به وسيله سوالهايي که از طرف مسئولين مستقيماً مطرح مي‌شود تحريک شوند و آنگاه خود آموزگار خويشتن باشند. 
هدف گروپيوس: اين بود که سرتاسر برنامه آموزشي، به کمک مراحل کوتاه و کاملاً مشخص، پيموده شود و عملاً فقط مسئول کارگاه است، که مي‌تواند منابسترين زمانها را براي انجام تجربيات موفق، تشخيص دهد.
خلاقيت و نوآوري، محوري ترين قسمت کار طراحان است.
موضوع هاي ثانوي :
عدم اعتقاد گروپيوس به تاريخ معماري و يا لااقل به عدم لزوم ارائه آن در دروس پايه، بر هيچ کس پوشيده نيست. آنچه درباره او کمتر شناخته شده است، تمايل وي به محو و از ميان برداشتن ساير موضوعات مورد علاقه نظام قديم، مانند طراحي دست آزاد و مجسمه سازي بود. درسهاي ترسيمي‌در نزد او محدود بود، به ترسيم هايي که به طور معمول و فقط به کمک خطوط تهيه مي‌شوند. ارائه کارها بسيار ساده بود.
اين چنين است که مي‌بينيم دستورالعمل هاي پيشنهادي وي، کاملاً در جهت تحول بود و کوشش نمي‌شد که يک الگوي کمال مطلوب آموزش گرافيک براي دانشجويان طراحي ارائه شود و متاسفانه اين نقطه ضعف کار بود ؛ زيرا دانشجويان وي، طوري تربيت مي‌شدند که فقط از عهدۀ آن چه که او به آنها آموخته بود، بر مي آمدند و نه آنچه که خود مي‌توانستند، در نتيجه قواعد عمومي‌ترسيمي، سقوط کردند.
اقدامات در جهت بسط و تکميل جنبه هاي تجسمي و رنگ در طراحي نسبت به آنچه که مي‌بايست به عنوان تواناييهاي معماران در جهت مطالعه و بيان چنين کيفيت هايي وجود مي‌داشت، کمتر يا موفقيت روبرو شد.
به طور خلاصه مي‌توان گفت، آنچه که گرو پيوس وضع کرد يک برنامه درسي بود که به صورتي با ارزش سرشته شده بود، تا پاسخگوي مسايل محوري عصر وي باشد. مسايلي که دانشجويان داراي يک سابقه جامد کلاسيکي را از ذهنيات قبليشان آزاد مي کرد و آنها را رودروي امکانات جديد قرار مي‌داد.
دوره مقدماتي 6 ماهه :
- آشنايي با مواد مختلف ( سنگ، چوب، فلز، خاک رس، شيشه، مواد رنگي، منسوجات ) 
  کشف استعداد خلاقه دانشجو
- آموزش مقدماتي نظريه شکل و طرح 
- مطالعه و عرضه مجدد شکل طبيعت در هندسه و اصول ساخت بناها در ترکيب و نظريه هاي احجام و رنگها و طرحها بود.
هدف اصلي اين مدرسه: آشکار کردن ذهنيت خلاق نهفته فرد است.
عناصر خلاقيت: قوانين ريتم، تناسبات، ارزشهاي نوري و فضاهاي پر و خالي 
اصول سيستم آموزشي باهاوس:
1-    تعليم و تربيت در طراحي
2-    تکنيک و صنعتگري ( به ويژه ساختمان)
3-    اجراي کارهاي تجربي ( به ويژه ساختمان و مبلمان داخلي )
4-    ساخت مدلها براي توليد صنعتي و فروش
برنامه آموزشي باهاوس:
1- آموزش در فن :
- آموزش مصالح و ابزار
- اصول تهيه صورت وضعيت ها، برآوردها، قرار دادها
2- آموزش در مسائل شکل :
مشاهده: مطالعه طبيعت – تجزيه و تحليل 
عرضه کار: هندسه تشريحي – تکنيک ساختماني – تهيه نقشه ها و ساختن مدل براي انواع ساختمانها 
کار هنري: نظريه فضا – نظريه رنگ – نظريه طراحي
3- آموزش تکميلي :
دوره مقدماتي: مدت دوره نيم سال – مطالعات نظري و عملي به منظور آزاد سازي نيروهاي خلاقة دانشجو – تمرين با مصالح در کارگاههاي مقدماتي – به صورت انفرادي
نتيجه: پذيرفته شدن در يکي از کارگاهها
آموزش فنون و مسائل شکل: آموزش هماهنگ به وسيله دو استاد ( صنعت گر – هنرمند)
- آماده سازي براي توليد کلي آموزش دستي، آموزش در يک فن ( آموزش فنون )
- آموزش فکري عناصر شکل، رنگ و قوانين ساختن آنها، دوره پيشرفته نظريه شکل ( مسائل شکل ) 
نتيجه: ديپلم مهارت در قسمت فنون
آموزش معماري: مدت بستگي به شرايط فعاليت در کار معماري و کار تجربي، موازي با آموزش فنون و شکل 
- مشارکت عملي در بناهاي در دست ساختمان 
- آموزش مستقل معماري در قسمت تحقيقاتي – مخصوص استادکاران تاييد شده، که قادر به حل مسائل تکنيک و شکل باشند. 
نتيجه: ديپلم استادي قسمت فنون ( ديپلم باهاوس )
آخرين و مهمترين مرحله آموزش باهاوس، دوره معماري با تجربه عملي در قسمت تحقيقاتي، همراه با کار روي بناهاي واقعي در دست ساختمان است.
ساختمان مدرسه :
برنامه ساختمان :
ساختمان جديد مدرسه بر اساس شرائط کامل متفاوت بسيار طرح شد. نخست خود باهاوس مدرسه طراحي آن بود که ميبايستي احتياجاتش در نظر گرفته شود، سپس مدرسه عالي پيشه و هنر متعلق به شهر دساء سرانجام کارگاهها و خانه‌هاي دانشجويان آمفي تئاتر، سالن غذا خوري، قسمت اداري و کارگاهي خصوصي براي خود گروپيوس نيز لازم بود که هر کدام مي‌بايست بر طبق وظيفه‌هايي که بر آنها مترتب بود ساخته شوند. 
هدف اصلي معمار، ترکيب اين قسمتهاي مختلف با يکديگر و پديد آوردن مجموعه اي واحد بود، بي آنکه شرائط کار يکي از آنها موجب مزاحمت و وقفه کار ديگري شود .
اين ساختمان از سه بال اصلي تشکيل شده بود:
1-    مدرسه طراحي
2-    کارگاهها
3-    خوابگاه دانشجويان
قسمت اوليه به وسيله پلي که از روي خيابان مي‌گذشت، به هم وصل مي‌شدند خود باهاوس در کانون مجموعه ساخته شد که شامل آتليه ها، تالارهاي نمايشگاه، کلاس ها و تالارهاي سخنراني بود. خانه و کارگاه دانشجويان در ساختماني شش طبقه ساخته شد که 28 اتاق داشت. هر اتاق واحد گارگاه خصوصي براي هر محصل بود و بالکني کوچک داشت که کف آن از صفحه اي نازک از بتن مسلح ساخته شده بود. راهرويي سر پوشيده اي ساختمان 6 طبقه را مستقيماً به ساختمان اصلي مدرسه مربوط مي کرد. در کنار اين راهرو تالار اجتماعات، سالن غذاخوري و آمفي تئاتر مدرسه قرار داشت که مي‌توانستند به يکديگر ارتباط يابند. در اصلي مدرسه به اين راهرو باز مي‌شد. در شاخه جداگانه اي از اين مجموعه، مدرسه پيشه و هنر شهر دساء قرار داشت که با پلي به ساير قسمتهاي مجموعه ارتباط مي‌يافت. به اين راهروي پل مانند، قسمت اداري مدرسه، اتاق هايي که به شوراي استادان و دانشجويان اختصاص يافته بود، دفتر شعبه معماري مدرسه و کارگاه خصوصي گروپيوس راه مي‌يافت.
قسمت اعظم بنا، از بتن مسلح ساخته شده بود و در قسمت کارگاهها بلوکهاي بتني کف و پايه هاي قارچي شکل، طوري در مجموعه نگاهدارنده بنا ترکيب شده بودند که در جلوي بنا، امکان ساختن ديوار شيشه اي به ارتفاع سه طبقه را بدون هيچ انقطاعي بوجود آورده بودند، اين نخستين کاربرد نماي تمام شيشه در يک ساختمان صنعتي بود.
در ساختمان باهاوس دو نکته اساسي که مورد توجه معماري جديد بوده است، رعايت شد. نظم دلپذيري که از ترکيب سطوح مختلف به وجود آمده است. از يک جانب و استفاده از شيشه که ميسر مي‌دارد درون و بيرون ساختمان در آن واحد به ديده آيد، از جانب ديگر .
اين مدرسه در سال 1925 و 1933 به دساء و برلن انتقال يافت. در اواسط سال 1933 بود که نيروهاي محافظه کار براي انتقال مکان مدرسه از دسو به برلن پا فشاري کردند. سرانجام حزب نازي به طور کامل آن را تعطيل کرد. اين مکتب به طور متوالي، توسط سه نفر از معماران بزرگ به اسامي والتر گرو پيوس، هانس مير، لوديک ميس ون در وهه اداره گرديد.
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , تحلیل بررسی , معماری دانشکده و مدرسه ,معماری باهاوس ,طراحي صنعتي، ,مکتب باهاوس، ,kl,ki دانشکده ,نمونه دانشکده ,نمونه موردی دانشکده ,نمونه مشابه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک عمومی در گلیفادا در یونان ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی پیش دبستانی Sparkletots در سنگاپور ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک ورنلینگن در سوئیس ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی E3MG - دانشکده معادن و متالورژی Moanda در گابن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده فنی لئوناردو داوینچی در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده مهندسین در برتانیا در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مدرسه مذهبی دوستان در نیویورک,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده بازرگانی مایک الیچ در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تمدید و نوسازی یک دانشکده دکترا در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده موسیقی دانشگاه مرکز عملکرد هولتشایدر در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل در آمریکا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان کریستو ری در ایالات کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه ملی پکن در چین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه سبز بن فرانکلین Ben Franklin کریکلند، واشنگتن
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده موسیقی، هنر و طراحی در نروژ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک پیش ساخته در یونان اثر KLab architecture
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی آزمایشگاه ها و دانشکده پزشکی در اسپانیا,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت مدرسه ( آشنایی با معماری اسلامی )
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی و تحلیل مدرسه ی بوزآر
دانلود بررسی پاورپوینت کتابخانه عمومی دس موینس

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد