خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد‌هاي معماری فضاهاي مجموعه‌هاي آموزشي و مدارس

   تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی استاندارد‌هاي معماری فضاهاي مجموعه‌هاي آموزشي و مدارس
 
فضاهاي صف جمع و تفريح:
اين فضا مستقيما در جلوي ساختمان قرار مي‌گيرد تا موقع مراسم صبحگاه دانش آموزان مورد استفاده قرار گيرد. همچنين در ساعات بين كلاس ها از اين فضا براي تجمع و قدم زدن نيز استفاده مي‌شود. با توجه به كاربري كه براي اين فضا در نظر گرفته مي‌شود كف سازي آن بايد از نظر جنسيت مناسب و فاقد ناهمواري‌ باشد همچنين اين فضا بايد فاقد هرگونه موانع ديد طبيعي و يا مصنوعي باشد تا كنترل و نظارت بر دانش آموزان ميسر باشد.
سطح مورد نياز صف جمع و تفريح به ازاي هر دانش آموز در مقاطع راهنمايي و متوسطه ، 3/1 تا 9/1 مترمربع است كه به طور متوسط مي‌توان براي هر نفر در اين مقاطع ، 6/1 مترمربع در نظر گرفت.
 
ب) فضاهاي ورزش:
برخورداري از امكانات ورزشي موثر در تامين بهداشت رواني و سلامت جسماني دانش آموزان دارد و ضمن تقويت قواي جسمي، آرامش رواني دانش اموزان را فراهم مي‌كند.
فضايي كه به عنوان فضاي ورزش در نظر گرفته مي شود بايد فضاي كافي و مناسبي براي دويدن و انجام فعاليت‌هاي ورزشي باشد و مصالح كف از نظر جنس، علاوه بر مقاوم بودن به گونه‌اي باشد كه آسيب جسمي به دانش آموزان وارد نياورد. به همين دليل استفاده از آسفالت و مصالح مشابه براي پوشش فضاي ورزش مناسب نمي‌باشد.
با توجه به فعاليت‌هاي هر دوره، مساحت لازم براي فضاي بازي تعيين مي‌شود. حداقل اين فضا براي مقاطع راهنمايي و متوسطه به اندازه سطح زمين مين بستكبال  (364 متر مربع) مي‌باشد.
 
ج) فضاي سبز
فضاي سبز مدارس علاوه بر جذابيت و ارتقاي كيفيت بعدي مجموعه‌هاي آموزشي باعث تقويت خلاقيت و نواوري دانش آموزان مي‌گردد.
پوشش گياهي كه در محيط‌هاي مجموعه‌هاي باز آموزشي كاشت مي‌شود بايد ضمن سازگاري با شرايط اقليمي محيط، سايه گستر و مقاوم بوده و نياز كمي به آب داشته باشد. استفاده از عناصر طبيعي مانند گل و چمن و پوشش گياهي مناسب و تفريح و استراحت بسيار قابل استفاده خواهد بود.
با در نظر گرفتن امكانات و شرايط موجود، ميزان فضاي سبز مدارس براي هر دانش آموز 3/0 تا 5/0 متر مربع در نظر گرفته مي‌شود كه نرم بين الملل آن در حدود يك متر مربع به ازاي هر دانش اموز مي‌باشد.
برخي از فوايد فضاي سبز در مجموعه‌هاي آموزشي:
- توليد اكسيژن و افزايش رطوبت و در نتيجه كاهش گرماي تابشي و افزايش لطافت هوا
- امكان ايجاد تهويه طبيعي و استفاده در فضاهاي داخلي 
- كنترل تابش مستقيم و ناراحتي هاي ناشي از خيرگي نور
- كاهش نسبي گرد و غبار هوا و سر و صدا
 
د) فضاي پاركينگ:
محل توقف وسايل نقليه كادر اموزشي بايد حتي المقدور جدا از ساير فضاهاي در نظر گرفته شده براي دانش اموزان باشد. از نظر ايمني نيز نبايد برخوردي بين مسيرهاي پياده و سواره در مدارس اتفاق بيفتد. به همين منظور بهتر است ورودي و راه جداگانه براي خودروها در نظر گرفته شود.
سطح لازم براي پارك هر اتومبيل در مدارس به انضمام فضاي ارتباطي در حدود 25 مترمربع به ازاي يك كلاس مي‌باشد و به ازاي هر كلاس اضافي 5 مترمربع به سطح فوق افزوده مي شود. 
 
ه) فضاهاي ارتباطي
در طراحي راه‌هاي ارتباطي بايد دقت نمود كه كوتاه‌ترين و كم مانع‌ترين مسير براي حركت دانش آموزان، اولياء و مربيان در نظر گرفته شود. و حتي المقدور از ايجاد فضاهاي پرت و غير مفيد جلوگيري شود. اين فضا شامل راه‌هاي ارتباطي بين ساير فضاها و سطوح غير قابل استفاده در محوطه مي‌باشد و در حدود 10 درصد مجموع فضاهاي فوق را در بر مي‌گيرد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
استاندارد‌هاي معماری ,فضاهاي مجموعه‌هاي , آموزشي و مدارس ,پاورپوینت بررسی ,فضاهاي صف جمع و تفريح: ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه معماری آرانف Aranoff دانشگاه Cincinnati
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده مدیریت و طراحی زولورین سانا در اسن، آلمان
پاورپوینت بررسی نمونه های مشابه خارجی مدیا تک
پاورپوینت بررسی معماری دبستان جوزپه پارینی اثر معمار انریکو کاستیلیونی
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک مدرن جیدینگ
پاورپوینت بررسی نمونه های داخلی و خارجی مهدکودک
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه دانشگاه بالتیمور واقع در آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه آندره چدید در فرانسه Andree Chedid
پاورپوینت بررسی معماری مرکز کودکان بی سرپرست آمستردام ، معمار: آلدو ون ایک
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی پیو دی سنتو اثر معماران ماریو کوچینلا
پاورپوینت بررسی معماری هنرستان موسیقی در منطقه 17 پاریس
پاورپوینت بررسی معماری پاورپوینت بررسی خانه بازی کودک لگو در بیلهاند دانمارک ، اثر گروه بیارکه اینگلس
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه fábrica das palavras در پرتغال
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان پردیس میدلند در دانشگاه کرتین اثر لیون + توماس هانلی
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک و کودکستان با حیاط سنتی چین با سقف شناور
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه کوئینز Hunters Point اثر معماران استیون هول
پاورپوینت بررسی معماری دانشگاه امام خمینی قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه در کاجس لس پینز فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان هنرهای بصری و نمایشی لس آنجلس
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه ملی بریتانیا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد