پاورپوینت بررسي معماری دبستان توت فرنگی کانادا
بخشی از مطلب
نمونه هايي از يک سازماندهي خطي است در اين نمونه ، فضاهاي معمولي و تعداد نسبتاً کم دانش آموزان ساختاري آزاد را ايجاد کرده است . آموزش اکثراً در کلاسها انجام مي گيرد . و در نتيجه رفت و آمد زيادي در کل مدرسه صورت نمي گيرد اين موضوع براي مدارسي با سيستم دسترسي خطي يک مزيت محسوب مي شود ناحيه اي که محل نشستن در آن به صورت پلکاني است ، به عنوان فضاي مشترک و جمعي عمل مي کند که نبود سالن تفريح را جبران مي کند .
مشخصات عمومي :
مکان :شهر ويکتوريا ، بر تيش کلمبیا کانادا
توسط دفتر معماري پاتکائو( Patkau Architects)
سال احداث : 1996
تعداد طبقات : 1 طبقه
نوع سازه :ترکیبی
ساير فضاهاي تشکيل دهنده : کلاس،کلاس ويژه و سالن چند منظوره، اتاق معلمين وکارکنان ،اتاق کامپیوتر،کتابخانه،اتاق قصه گویی
تحليل و بررسي :
1-کليات: اين مدرسه جديد که به عنوان کامل کننده مدرسه موجود با آرايش خطي با کلاسهايي بارويه جنوبي که به سمت پارک مجاور جهت گيري کرده اند،است . به خاطر اينکه بازي هاي طبيعي نقش مهمي در برنامه درسي آموزگاران دارند ، حياط در جلوي کلاسهاي درس قرار گرفته است. نورگيري جنوبي در کلاس ها وجود دارد ، داراي عقب نشيني و جلو آمدن کلاس ها و ايجاد عرصه هاي خصوصي و امکان تلفيق کلاس ها و ايجاد فضاي باز مختص هر کلاس مي باشد .
2- معما ري داخلي:داراي ديوارهاي چوبي ، ديواره هاي زاويه دار ، فضاي متنوع ، نماي چوبي ، کف پارکت ، رنگ ديواره ها کرم مي باشد که فضاي با نشاطي را به وجود آورده است .
3-سازه وجزئیات اجرایی:کليه سازه پوشش ها براي کاهش بار ساختمان به حداقل تقليل پياده کرده است تيرها ، آهن و بتن به صورت زيادي با هم ترکيب شده اند . به مانند شکست نور ، ديوارهاي بعضي از فضاها داراي آسترهاي گچي هستند . فشار هاي مالي ترکيب و ساختار مدرسه را تحت تاثير قرار داده است و اين به اين معني است که خدمات مکانيکي به ساده ترين شکل ممکن به کار رفته است به عنوان مثال تهويه در حال expose در پائين ترين حد ارزش به حال خود رها شده است و از جريان هاي طبيعي هوا استفاده مي شود
و...