پاورپوینت بررسی معماری مدرسه پایدار ژول ورن در فرانسه
معماران: archi5
مکان: Châtenay-Malabry، فرانسه
سال: 2016
نوع: آموزشی
عکس ها: Sergio Grazia
هدف مدرسه ژول ورن اصلاح و تحول عمیق از تصویر ذهنی و شکل سنتی موجود مدرسه بود. این یک متد و روش جدید آموزشی است که در این مدرسه بنیاد نهاده شد
دادن یک مکان یادگیری کیفی به کودکان به عنوان مرکز پروژه آنها را به امر پژوهش علاقه مند در نظر گرفته می شوند. از یک مقیاس شهری ، La Place de l'Enfance مرمت شده و تبدیل به یک فضای عمومی جدید و نشانه ای برای محله می شود.
نمای شهری تمام قسمت های مدرسه را در یک پروژه منسجم متحد می کند. هر بخش (کودکستان ، دبستان ، مرکز تفریحی و ...) مستقل باقی می ماند اما در یک هویت کاملاً تجدید شده متصل می شود. سقف رویشی در سازه چوبی در طبقه اول سه ظهور قسمت های موجود و مرمت شده را به هم متصل می کند. هر جلد عملکرد خود را دارد: مدرسه شیرخوارگان در شرق ، یک مدرسه ابتدایی در غرب ، مراکز تفریحی و بخش های مشترک در منطقه مرکزی. نمای سقف و نور ، همگی در ساختار چوبی مجاز به هدایت آثاری هستند که کمتر از آنها در سایت اشغالی بی تفاوت است. قطعات در کارگاهی از قبل ساخته شده بودند تا سریعاً و پس از اجرای خشک ، با هم جدا شوند.
نمای ساختمان دارای راندمان حرارتی بالا ، عایق صوتی و استحکام می باشد که برای یک پروژه کم مصرف الزامی است. گزاره ما با هندسه صاف و انعطاف پذیر خود ، امکان تحولات بعدی استفاده را در عین حفظ مفهوم اصلی فراهم می آورد.و.....