خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد معماری و برنامه فیزیکی طراحی مدرسه

   تعدادبرگ: 110 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 696 b  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی استاندارد معماری و برنامه فیزیکی طراحی مدرسه

بخشی از مطلب

درب ورودی
اولین برخورد دانش آموز با فضای فیزیکی مدرسه در هنگام ورود ، ونیز آخرین برخورد او در زمان خروج از مدرسه ، در محل درب ورودی اتفاق می افتد . لذاچگونگی طراحی و اجرای آن در حالات روحی دانش آموزان تاثیر می گذارد . درب زیبا با رنگ مناسب ، گرم و شاد بهمراه سردرب جذاب دانش آموز را به داخل مدرسه فرا می خواند .
ـ عرض در یک لنگه به طرف داخل 90 الی 100 سانتیمتر .ـ عرض در دو لنگه به طرف داخل 160 سانتیمتر .ـ عرض در یک لنگه به طرف خارج 90 سانتیمتر .ـ عرض در دو لنگه به طرف خارج 160 الی 170 سانتیمتر

آبخوریها
آبخوری عمومی دانش آموزان باید حتی المقدور بوسیله شیرهای فواره ای یا آب سرد کن به نسبت حداقل یک شیر برای 30 نفر تعبیه شود و ارتفاع شیر متناسیب با سن استفاده کنندگان از سطح زمین باشد .
دفع زباله
باید سطلهای متعددی برای ریختن زباله در نقاط پراکنده در مدرسه ( حیاط ، کلاس ، راهرو ، سالن غذاخوری ) قرار داد . این سطلها باید گالوانیزه و درب دار باشد و در محلی قرار گیرد که استفاده از آن به آسانی صورت پذیرد . متصدی مربوط بایدهر روز زباله ها را جمع آوری و سطلها را تمیز نماید و کل زباله ها را در بشکه های بزرگ دربدار ریخته و روزانه تحویل مامورین شهرداری بدهد تا آنان زباله ها را در فاصله دورتری از محیط شهر دفن نمایند .
بهداشت سالن غذاخوری مدرسه

محل سالن غذاخوری و بوفه باید دارای نور کافی و تهویه و کف آن نیز قابل شتشو باشد . سطل زباله در آن به اندازه کافی وجود داشته باشد تا دانش آموزان پس مانده های مواد غذایی را در آن بریزند ، در و پنجرباید با توری پوشانده شود ضمنا در و دیوار نباید منافذ و سوراخهایی داشته باشد . کلیه میزها و صندلیها باید از مواد محکم و قابل شستشو ساخته شده باشد . برای نگهداری و نیز صرف غذایی که کودکان به مدرسه می آورند ، باید محل مناسبی برای بوفه در نظر گرفته شود .

تجهیزات و امکانات ورزشی

تجهیزات و امکانات ورزشی از جمله عواملی هستند که بخوبی در تامین بهداشت روانی و سلامت جسمی دانش آموزان ایفاء نقش می کنند . این روش آموزشی و ابزار تربیتی می تواند در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان ، برقرای ارتباط صمیمی بین دانش آموزان  و مربیان ومعلمان ، تقویت قوای جسمی آنان ـ گسترش آرامش روانی شاگردان موثر واقع شود و زمینه تحقیق اهداف آموزشی و تربیتی را فراهم آورد .
راهروها و دیوارها
فضای فیزیکی مدرسه و راهروها و دیوارها می تواند حامل پیام برای دانش آموزان بوده و روح و روان آنان را تحت تاثیر قرار دهد .ابعاد راهروها ( طول و عرض و ارتفاع ) و رنگ دیوارها بر چگونگی فراگیری کودکان و نوجوانان اثر می گذارد . راهروهای طویل و با عرض کم و ارتفاع بلند ، بهمراه رنگ سرد و تیره ، محدوده بدون اضطراب داشتن و بی تحرکی را القاء کرده و آرامش روانی رااز بیننده سلب می کند . همین راهروها با سقف کوتاه ، احساس فشار و گرفتگی در فرد بوجود می آورد .
حیاط مدرسه ( محوطه سازی و فضای سبز )
حیاط مدرسه بعنوان بخشی از فضای فیزیکی مدرسه نقش قابل توجهی در فرآیند یادگیری دارد دانش آموزان پس از یک ساعت فعالیت آموزشی ، دقایقی را بعنوان زنگ تفریح از کلاس خارج شده  و به حیاط می آیند ، تا رفع خستگی نموده و ومجددا به کلاس باز گردند .

تامین نور کافی در کلاس درس متناسب با ساعات شبانه روز و شرایط فصلی و منطقه ای برای تامین و حفظ سلامتی چشم دانش آموزان بی اندازه مهم است . متاسفانه در حدود 11 درصد دانش آموزان کشور ما از نوعی اختلال در بینایی ، بویژه عیوب انکساری رنج می برند که علت عمده آنها کمبود نور در محیط زندگی و تحصیل بوده است .
سایبانهای خارج ازساختمان برای جلوگیری ازورود تشعشع خورشیدی به سازه موثرمیباشد
                          توالتها
نظافت توالتها به طور مداوم باید کنترل گردد . در مدارس ابتدایی و متوسطه باید به ازای هر کلاس حداقل یک چشمه توالت در نظر گرفته شود . کف توالتها باید دارای شیب بندی بوده حداقل تا ارتفاع بیست و پنج سانتی متری دیواره توالت ایزوله گردد و تمیز کردن توالت ها  در مدرسه ، چنانچه به طور بهداشتی صورت نگیرد علاوه بر آلوده بودن محیط موجب انتقال میکروبها و شیوع بسیاری از بیماریها می گردد . حداقل هفته ای یک بار توالتها با مواد ضدعفونی کننده ، شستشو شود. مواد ضدعفونی کننده نظیر دتول یا کرئولین و در صورت عدم دسترسی به آن از آب آهک استفاده گردد .
ابعاد و موقعیت توالتها باید متناسب و دسترسی به آنها آسان باشد . به علاوه آن قدر نزدیک نباشد که بو و عفونت آن برای ساکنین مدرسه مزاحمت ایجاد کند . در توالت ها انشعاب شیر آب موجود باشد و در صورتی که لوله کشی در دسترس نباشد ( در روستاها ) باید مخازن و یا منبع آبی با شیر برداشت آب در جلوی توالتها نصب گردد تا دانش آموزان بتوانند به سهولت از آب مورد نیاز استفاده کنند .
دستشویی ها
ارتفاع دستشویی ها باید متناسب با سن دانش آموزان و در سه دوره ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه در نظر گرفته شود . استفاده از صابون و مواد گندزدا در دستشویی ها ضروری است . در مدارسی که دارای سالن غذاخوری می باشد پیش بینی سرویس های بهداشتی در نزدیکی سالن غذا خوری توصیه می شود .
و.....

 


کلمات کلیدی مرتبط:
استاندارد مدرسه , معماری مدرسه ,برنامه فیزیکی طراحی مدرسه ,پاورپوینت مدرسه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه Little Tiger Chinese Immersion در آستین ، تگزاس ، آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه در کاجس لس پینز فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه سبز بیکز در استانبول
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه در کاجس لس پینز فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه لوزیتانیا پاز د کلمبیا Lusitania Paz de Colombia
پاورپوینت بررسی 4 نمونه موردی مدرسه ایرانی و خارجی
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه بین المللی اسلو اثر معماران JVA
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه جینلونگ پرفاب در شنژن ، چین
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه موربیو در سوئیس اثر ماریو بوتا Morbio inferiore school
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه با فرم دایره ایی ایوانهوئه در استرالیا
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری دبستان و مدرسه راهنمایی وودلند میلفورد ، ایالات متحده
پاورپوینت بررسی طرح معماری مدرسه شبانه روزی کالاساتاما Kalasatama در فنلاند
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان پایدار بینهای Binhai Xiaowai در Eco-City چین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه ردبریج Redbridge در لیسبون توسط ARX پرتغال
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه پایدار ژول ورن در فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه سنت آلبانز در واشنگتن اثر گروه معماری S.O.M
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه در شیکاگو
پاورپوینت بررسی مدرسه متوسطه مارکف ايندرسدورف آلمان market indersdorf
دانلود بررسی مدرسه آقا بزرگ کاشان،فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه و مهدکودک آپولو Apollo school اثر Herman Hetzberger

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد