خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تحلیلی معماری دانشکده معماری شهيد بهشتي

   تعدادبرگ: 30 اسلاید.   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 21253 kb  تعدادمشاهده  3


 پاورپوینت بررسی تحلیلی معماری دانشکده معماری شهيد بهشتي
 
بخشی از مطلب
از سال 40-1339 ، آموزش معماری در این دانشکده آغاز و پس از دو دهه، آموزش شهرسازی نیز به صورت ناپیوسته به آن افزوده شد. دورۀ تدریس معماری حداقل 6 ساله بوده است. در سالهای نخستین تأسیس این دانشکده شناخت و آموزش معماری اصیل ایرانی بسیار ضعیف بوده زیرا غالباً اساتید نیز در این زمینه آگاهی کافی نداشتند و منابع اطلاعاتی نیز بسیار کم و منحصر به گزارشات مستشرقین از ایران بود. یکی از خصوصیات بارز آموزشی این دانشکده سعی در پرورش دانشجویان در زمینه¬های کاربردی واجرایی بود تا طراحی و آموزش هنر معماری.
پس از انقلاب فرهنگی و یکسان شدن نظام آموزشی، دروس تئوری نیز بیشتر شد و دروس نظری جهت آموزش معماری ایرانی – اسلامی نیز به آن اضافه شد. همانند شدن آموزش در دانشکده¬های مختلف محاسن و معایبی دارد. تا حدی قدرت ابتکار را از دانشکده¬ها سلب می¬کند ولی اگر برنامه تدوین شده بدرستی اجرا شود پس از پایان دوره استاندارد حداقلی بدست می¬آید. 
دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی از نظر حجم کلی شامل حجمهایی بسته و در ترکیب با یکدیگر می باشد که د ر هم امیخته شده اند و راههای ارتباطی و فضاهای واسط آنها را به هم متصل می کد .در این پروژه حوزه های آموزشی ،خدماتی و ارتباطی در هم چنان فرو رفته اند که ارتباط پیچیده ای باهم دارند .
دیاگرام پلان به صورت یک دیاگرام شاخه ای می باشد. این ساختمان در دوره تسلط تاریخی عملکرد بر کیفیت فضایی ساخته شده است و به همین علت فضاهای عملکردی نسبت به فضاهای کیفی بیشتر دیده می شود .
فضای ارتباطی و دسترسی به صورت راهروهایی نسبتا طولانی تعبیه شده است که باعث یکنواختی و خستگی در فضا می شود. 
 
 آتلیه:
آتلیه ها در این دانشکده از فضایی یکنواخت و یک دست برخوردار است که فاقد هرگونه خصوصیت ویژه ای در آن می باشد. نیاز به چنین فضاهای کوچکتر ،فضاهایی با قابلیت بحث و گفتگو و.... در این آتلیه پاسخ داده نمی شود . واین یکنواختی در فضا باعث می شود که جهت فعالیتهای متنوع فضاهای شایسته وجود نداشته باشد .
 سرسرای دانشکده :
تنها فضای گشاده به عنوان فضای جمعی و ارتباطی در این دانشکده را میسر می سازد وتنها عامل پاسخ به عملکردهای آزاد یک دانشکده معماری است . 
البته سعی در آفرینش جز فضاهایی جالب در این فضا در جهت پاسخ به نیازهای دانشکده شده است به عنوان مثال کارهایی که با مدل سازه های مدرن و جدید به صورت نمایشگاهی به عمل آمده این کره اتصالی بین فضاهای مختلف را به یک نمایشگاه با عملکردهای متنوع تبدیل می کند .  
ورودی دانشگاه :
در تعریف ودانشگاه سعی شده است که در تضاد بین حجمهای مجاور و حجم دانشکده در ارتفاع استفاده شود که به نظر ناموفق می آید چرا که شان ساختمان، ارتفاع و منزلت جایگیری آن به صورتی درآمده که هیچ کدام بیانگر ورودی یک دانشکده نمی باشد وچنان به نظر می رسد که این حجم به صورت الحاقی به حجم مجاور در آمده است .
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانشکده معماری شهيد بهشتي ,پاورپوینت بررسی , تحلیلی معماری ,نمونه موردی ایرانی ,نمونه مشابه,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز نوآوری Matrix آمستردام
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز مطالعات دانشگاه تیلبورگ هلند
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری دبیرستان علوم آنکارا اثر معماری Çinici
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه تیانجین بینای چین اثر گروه MVRDV
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک لینهای شیچنگ در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک The Nest در انگلستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهدکودک محله در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی پردیس - مهدکودک مرسبرگ در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابخانه و مرکز دانشجویی BBU در مجارستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بازسازی داخلی کتابخانه دانشکده تجربی هنرستان موسیقی شانگهای شعبه هبی در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی شهر کتاب شانگهای در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی کتابخانه مفهومی پوسته آجری پیچ خورده در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتاب خانه هرم در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مربع در کتابخانه و مهد کودک تیانشوی در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه عمومی سیاتل امریکا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی کلودی اثر Settanta7 در ایتالیا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی در کارلسروهه اثر wulf architekten
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه عمومی دس موینس
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابخانه کوین فنگ در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی میدان کای یوانپی و کتابخانه جیمین در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد