خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
پاورپوینت سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی معماری مدرن,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 83 اسلایدی   قیمت: 30000 تومان     تعدادمشاهده  4


مقدمه:

با پايان جنگ جهاني اول و نياز شديد به ترميم خرابي هاي جنگ و توليد انبوه ساختمان ، گرايش به سمت معماري مدرن افزايش يافت . لذا استفاده از تكنولوژي روز ، مصالح مدرن ، پيش ساختگي ، عملكرد گرايي و دوري از سبكهاي پرزرق و برق تاريخي مورد توجه قرار گرفت و عده اي مانند والتر گروپيوس ، ميس ون دروهه و لوكوربوزيه سعي در قطع كردن وابستگي هاي معماري مدرن به گذشته و تاريخ گرايي داشتند و به جاي آن خواهان جايگزيني تكنولوژي و عملكرد ، به عنوان منبع الهام معماري شدند.

ریشه معماری مدرن را می توان در خردگرایی و تعقل دانست که علم حاصل تعقل را ارزش می نهد و با نگاه به صنعت، تکنولوژی و اقتصاد که زاییده علم است به عملکردی می رسد که می تواند بر اساس علمی که برای تمام ملتها و اقوام و ... مشترک و یکسان است، سبکی را به وجود آورد که بر پایه آن علم مشترک و نگاهی که به آینده دارد، برای تمام انسانها در هر نقطه از کره خاکی فارغ از فرهنگ، سنتها و تاریخ آن منطقه، کارکردی مناسب ارائه دهد.

هرچند می توان مدرنیسم را نتیجه خردگرایی رنسانس و همچنین رخدادهای پس از انقلاب صنعتی دانست، اما مقاله آدولف لوس نیز با عنوان "تزئین و جنایت" نقش مهمی در شکل گیری معماری مدرن داشت.

"ازنظر لوس تزیینات دروغین و نشانه فرهنگی بدوی هستند."

(بانی مسعود)

معماران مدرن با زیر سوال بردن تقلید از معماری گذشته، یکی از مهمترین و فراگیرترین سبکهای معماری را پدید آوردند."کمتر کسی در اروپای غربی و هر جا که معماری مدرن حاکم بود توانست با این جریان غالب فکری به مبارزه برخیزد و یا بتواند نظریه ای که طراحی معماری را به تاریخ معماری پیوند می داد ارائه دهد."(معماریان)

"معماری مدرن نقطه عطفی در تاریخ معماری غرب و یا به عبارت دیگر در تاریخ معماری جهان بود. زیرا برای اولین بار نگرشی از سنت، تاریخ و گذشته به عنوان منبع الهام معماری تغییر جهت داد و آینده و پیشرفت به عنوان موضوع و هدف اصلی معماری مطرح شد." (قبادیان)

همزمان با پیشرفت صنعت و تکنولوژی در قرن نوزدهم، پیشرفت دانش سازه منجر به ساخته شدن پلهای فلزی با دهانه های بزرگ شد. چنانچه پل بروکلین در سال 1883 با دهانه میانی 488 متر در آمریکا و برج ایفل در سال 1889 با 324 متر ارتفاع در پاریس ساخته شد. در این سالها که علوم و فنون با سرعت زیاد رو به جلو در حرکت بود، گروهی از معماران برای همگام شدن با این پیشرفت، چاره کار را در جدایی از گذشته یافتند.

"معماران و نظریه پردازان مدرن سعی کردند معماری را با علم، تکنولوژی و جهان در حال تحول همگون سازند. آنها ساختمانها و شهرهایی را پیش بینی کردند که پس از مدتی در غرب و سپس در سرتاسر جهان چهره واقعی به خود گرفت." (قبادیان)

البته معماری مدرن با انتقادات فراوانی خصوصا از طرف پست مدرنها روبرو شد

"نکته مشترک در مورد همه فلاسفه پست مدرن این است که عقلانیت، قطعیت علمی و خردگرایی محض مدرن را زیر سوال می برند. از دیدگاه پست مدرن، مشکلات امروز جوامع مدرن مانند کم بها شدن حیثیت انسان، بی هویتی، بحران های فرهنگی، خشونت بیش از حد، جنگ های ویرانگر، کم رنگ شدن روابط انسانی و بالاخره سیطره تکنولوژی بر زندگی انسان به سبب شرایطی است که زندگی مدرن و بینش مدرن برای انسان به وجود آورده است و برای توجه و آگاهی نسبت به آن باید گوهر مدرنیته مورد وارسی مجدد قرار گیرد."(قبادیان)

 

 

مطالب مرتبط در این زمینه


 معماری مدرن: (بخش اول)
عوامل متعددی مانند خرد گرایی،توسعه علم و توسعه فلسفه و به ویژه گسترش  تکنولوژی موجب تکوین مدرنیسم شد .استفاده از مظاهر تکنولوژی از جمله کاربرد فلز در ساختمان  سازی شروع شد. نیاز به استفاده از سازه های فلزی و کاربرد شیشه در ساختمان های شیکاگو و تکوین مکتب شیکاگو در۱۸۷۱ و ساخت برج ایفل زمینه ای مناسب را برای استفاده از مصالح جدید فراهم کرد. بعد از جنگ جهانی نیاز به احداث ساختمان  هایی با استفاده از معماری مدرن شکل گرفت. میس ون رو و لوکوربوزیه از معماران مشهور دوران متعالی بودند. لوکوربوزیه اصول پنجگانه ای مانند مرتفع سازی و باغ روی بام و پلان آزاد وکاربرد پنجره کشیده و نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول را از اصول معماری مدرن می دانست. به تدریج توجه به طبیعت در آثار معماری و نیز توجه به تندیس گرایی در کارهای لوکوربوزیه و لوید رایت موجب تنوع یافتن احجام مدرن ساده شد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پروژه ,پاورپوینت , معماری ,مدرن , , دانلود پاورپوینت ,معماری مدرن , , دانلود , پروژه معماری مدرن , , دانلود معماری مدرن , , پروژه معماری مدرن ,معماری مدرن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی وضعیت گذشته و حال جنبش معماری بروتالیسم
پاورپوینت بررسی رویاهای معماری و معماری ابزار
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی اجتماعی مانه
پاورپوینت بررسی آوانگارد خردگرا و مانیفست «دنیای جدید» هانس مایر
پاورپوینت بررسی ویژگی های سبک معماری گوتیک و نمونه بناهای سبک گوتیک
پاورپوینت بررسی تزئینات معماری در دوره ساسانی
پاورپوینت بررسی معماری دوره اشکانی معماری دوره اشکانیان، شهرسازی اشکانیان
پاورپوینت بررسی سبک معماری باروک Baroque architecture
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری گورکانیان
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه اصفهاني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه آذری در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه رازي در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه خراساني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارتي اشكانيان در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارسی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی معماری دوران مدرن
پاورپوینت بررسی معماری والترگرپيوس و بسط معماري در آلمان
پاورپوینت بررسی معماری صنعتی دوره پهلوی
پاورپوینت بررسی جامع سبک معماری بناهای دوران پهلوی
پاورپوینت بررسی معماری سالن المپیک آبی لندن ، منطقه استرات‌فورد در شرق لندن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد