خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
پاورپوینت سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی سبک تندیس گرایی در معماری پاورپوینت

   تعدادبرگ: 129 اسلاید .   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 28 kb  تعدادمشاهده  9


پاورپوینت سبک تندیس گرایی در معماری
 
پاورپوینت سبک تندیس گرایی در معماری
 
 
بخشی از مطالب:
اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب احجام و ساختمان های مختلف با هم توجه شده است. این گونه معماری در تمدن هایی چون تمدن سومری، ایلام قدیم، مصری و یونانی وجود داشت و تا زمان رومیان ادامه دارد. در این دوره توجه به فضای بیرونی با بی توجهی به درون بنا و ساده رهاکردن آن همراه است. 
دوره معماری مدرن متاخر را می‌توان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دههٔ هفتاد محسوب کرد. در این زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماریه اولیه و متعالی همچون رایت، کوربوزیه، گروپیوس بودند. رایت تنها معماری است که در هر سه دوره معماری مدرن ساختمان‌هایی با شهرت جهانی ساخته است. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم را در نیویورک در آخرین سال‌های عمر خود به صورت تندیسی دوار طراحی نمود. کوربوزیه نظریه‌پرداز معماری مدرن، در این دوره از عقاید دههٔ ۲۰ و ۳۰ خود در معماری فاصله گرفت، به سمت تندیس‌های احساس گرایانه گرایش پیدا کرد این موضوع را می‌توان در کلیسای رونشان مشاهده کرد.
 
نکته حائز اهمیت در مورد این ساختمان‌های تندیس گونه این است که همه آن‌ها بلااستثنا با بتن احداث شده‌اند. در این بناها بتن همچون خمیر مجسمه‌سازی، ماده‌ای بسیار مناسب برای پدیدآوردن اجسام بدیع و نوظهور بود.
 
ساختمان اپرای سیدنی، به صدف‌های دریایی و بادبان‌های کشتی تشبیه شده است. این تندیس نماد شهر سیدنی و کشور استرالیا تلقی می‌شود، در سال ۱۹۵۷ توسط یورن اوتزان معمار دانمارکی طراحی شده است فرودگاه بین‌المللی دالاسدر حومه شهر واشینگتن توسط اروسرینن معمار فنلاندی طراحی شده است. منبع الهام در این طرح، حرکت، سرعت و پرواز بوده که به صورت استادانه‌ای در این تندیس به نمایش گذارده است.
 
لوکوربوزیه به عنوان استاد مسلم و نظریه پرداز اصلی معماری مدرن در این دوره از عقاید دهه ۱۹۲۰ و۱۹۳۰ خود در معماری فاصله گرفت.او به جای تکیه بر یک معماری انتزاعی صرف و طراحی مکعب های مدرن ، به سمت معماری بروتالیسم و هم زمان طراحی تندیس های احساس گرایانه گرایش پیدا کرد.این موضوع را می توان در کارهای دو دهه اواخر عمر او همچون کلیسای زیارتی نوتردام دوئو (۱۹۵۰-۱۹۵۴) در شهر رونشان فرانسه و ساختمان های ساخته شده در چندیگار هند (۱۹۵۱-۱۹۶۴) و بالاخره مرکز هنری کارپنتر (۱۹۶۱-۱۹۶۴) در دانشگاه هاروارد امریکا ملاحظه کرد.معماری ، عمران ، شهرساز

 

    معنای تندیس گرایی
    فلسفه تندیس گرایی
    ابداع احجام بی سابقه
    مراحل تندیس گرایی
    مرحله ی اول
    مرحله دوم
    مرحله سوم
    دوره معماری مدرن متاخر
    طراحی تندیس وار رایت
    کوربوزیه و معماری تندیس گرایانه
    بتن و تندیس گرایی
    بروتالیسم و تندیسگرایی
    حجم های کوچکتر تندیس گونه
    دو ویژگی تندیس گرایی
    تندیسگری هندسی:لویی کان
    معماران تندیسگرا با فرم آلی
 
بخش دوم : کلیسای نوتردام رونشان لوکوربوزیه ( 21 اسلاید )
 
بخش سوم : موزه گوگنهایم فرانک لوید رایت ( 21 اسلاید )
 
بخش چهارم : خانه ابشار فرانک لوید رایت ( 12اسلاید )
 
بخش پنجم :  اپرای سیدنی یورن اتزن ( 13 اسلاید )
 
بخش ششم : ترمینال T.W.A اروسرینن ( 13 اسلاید )
 
 
 
-تندیسگرایی به معنی الهام گرفتن از یک یا چند چیزو بیان نماد آنها به زبان معماری است که الهامات میتواند از هر چیزی در این کره خاکی گرفته شود.
 
-فلسفه  معماري تندیس گرایی بر اين عقيده پايه ريزي شده بود كه معماري مي تواند بدون توسل به سبك يا جنبش خاصي بيانگر سليقه و تفكرات شخصي نيز باشد.
 
-تاثير چنين برداشتهايي پس از اتمام جنگ جهاني اول در كارهاي پيتر بهرنز نمايان شد.اما ابداع احجام و اشكال بي سابقه تر را در بعد از جنگ جهاني دوم و توسط معماراني نظير ارو سارينن و يورن اوتزن و كنزو تانگه و سانتياگو كالاتراوا پديد آمد.
 
-پس از سالهای شصت  گرایشهای تندیسگونه در معماری رواج گرفت ودویژگی بروز کرد:
 
    تندیسگرایی هندسی
    تندیسگرایی با فرمهای آلی
 
-در این پاورپوینت پس از بیان توضیحاتی پیرامون معرفی معماری تندیس گرایی ، پنج نمونه از  الهامات و بناهای تندیسگرایانه به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرد .


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,سبک تندیس گرایی ,پاورپوینت تندیس گرایی ,تندیس گرایی در معماری ,معماران تندیسگرا با فرم آلی ,تندیسگری هندسی:لویی کان ,دو ویژگی تندیس گرایی ,بروتالیسم و تندیسگرایی ,حجم های کوچکتر تندیس گونه ,بتن و تندیس گرایی ,کوربوزیه و معماری تندیس گرایانه ,طراحی تندیس وار رایت ,تندیس گرایی در بن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری سالن المپیک آبی لندن ، منطقه استرات‌فورد در شرق لندن
پاورپوینت بررسی سبک و جنبش دی استیل یا نئوپلاستیسیزم
پاورپوینت بررسی سبک هنر و معماری فوتوریسم
پاورپوینت بررسی ریشه ها و گرایش های رمانتیسم
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی معماری والتر گریپیوس، معماری معاصر غرب
دانلود بررسی سبك معماری در دوره رنسانس در اروپا
دانلود بررسی پاورپوینت مبانی نظری معماری پست مدرن
دانلود بررسی پاورپوینت معماری انتزاعی
دانلود بررسی پاورپوینت معماری صخره ای
دانلود بررسی پاورپوینت تندیس گرایی در معماری
دانلود بررسی معماری پایدار
دانلود بررسی معماری جهان مصر
دانلود بررسی معماری هخامنشیان
دانلود بررسی معماری مدرن , تکنولوژی و تاثیرات آن در معماری
دانلود بررسی معماری مدرن (مدرنیته)
دانلود بررسی معماری مدرن (آرت دکو)
دانلود بررسی معماری مدرن ( فوتوریسم )
دانلود بررسی معماری مدرن (کانستراکتیویسم)
دانلود بررسی معماری مدرن متاخر
دانلود بررسی معماری روم

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد