خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت روستای سار تبریز صوفیان به همراه نقشه ها جیپگ در متن

   تعدادبرگ: 124 اسلاید   قیمت: 12400 تومان   حجم فایل: 5666 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت روستای سار تبریز صوفیان به همراه نقشه ها جیپگ در متن

    فهرست مطالب:
    —ظهور یک روستا
    —دید کلی
    —همجواری ها
    —نقشه موقعیت
    —بررسی راه های ارتباطی روستا
    —شیب بندی
    —چشم انداز اقتصاد
    —تحلیل سرانه کاربری اراضی
    —تحلیل SWOT
    —نرخ رشد جمعیت و پیشبینی آینده
    —نرخ رشد جمعیت واقعی و تخمینی
    —گروه های سنی جمعیتی روستای سار
    —پیشبینی گروه های سنی در افق طرح
    —توسعه کالبدی
    —توسعه بافت جدید روستا
    —توزیع کاربری ها
    —الگوی طراحی شبکه های معابر
    —الگوی شکل گیری معابر
    —ارزیابی امکانات توسعه در قالب مدل SWOT
    —طراحی مسکن
    —طراحی در بافت جدید
    —بهسازی و مرمت

دیـــــد کلـــی
—دهستان رودقات یکی از سه دهستان تابعه بخش صوفیان از توابع شهرستان شبستر است که در مجموع 19 روستا و مجتمع دارای سکنه را شامل است که عبارتند از روستاهای: 1- آلوچه ملک 2- امند 3- ایوند 4- پردول 5- تازه کند 6- ترپ 7- چراغلو 8- زبرلو 9- زین آباد 10- سار 11- سهرل 12- کلانکش 13- کهل 14- لار 15- مزرعه 16- منور 17- موجومبار 18- ورکش 19- هرزنق و تعدادی کانون ها و آبادی های خالی از سکنه.
—اغلب این نقاط در یک شرایط کوهستانی و ندرتا جلگه ای قرار گرفته اند. علی رغم آن که مطالعات جامع و مفیدی از میکرو کلیمای محدوده دهستان صورت نگرفته و شرایط و موقعیت اقتصادی و جمعیتی و فیزیکی آن مستقلا مطالعه نشده، میتوان با توجه به وجود شباهت های بسیار بین شرایط کلی محدوده دهستان با وضعیت محدوده بخش و قسمتی از منطقه شهرستان که عامل زمین و اقلیم تقریبا یکسان هستند؛ کلیه داده های اقلیمی محدوده شهرستان و بخش را به محدوده دهستان تعیمیم داد.
—موقعیت جغرافیایی:
—در قسمت شمال غربی منطقه مورد مطالعه ارتفاعات مورو داغی واقع شده که ارتفاع بلندترین نقطه آن 2205 متر است و این عامل توپوگرافیک باعث شده که تمامی روستاهای واقع در دهستان رودقات جهت دسترسی به شهر تبریز و یا شبستر از جاده آسفالته امند استفاده کنند. نتیجتا آن که شمال و شمال غرب دهستان رودقات دارای ارتفاعات و عوارض توپوگرافیکی می باشد و شیب عمومی منطقه به سوی جنوب است. هر قدر به جنوب دهستان و شمال تبریز نزدیک می شویم از شدت ارتفاعات کاسته شده و نهایتا به دشت تبریز با ارتفاع متوسط 1300 متر می رسیم.
—بررسی راه های ارتباطی به روستا
 
—ورودی اصلی روستا از سمت شمال و توسط جاده ای 12 متری است اما این جاده بعدها احداث شده و مردم برای رفت و آمد زیاد از آن استفاده نمی کنند .
—ورودی قدیمی روستا که ورودی مورد استفاده روستائیان است راه خاکی به عرض 5 متر است این ورودی با وجود کم عرضی همچنان مورد استفاده روستائیان است . مهمترین ویژگی ورودی هم امتداد بودن با محور میانی بافت روستاست .
اقلیم: بررسی کلی

قرارگیری روستا در اقلیم سرد و کوهستانی موجب شده تا در شکل گیری بناها و شیوه آرایه بندی آن ها تغییرات محسوسی ایجاد شود. سرما به عنوان یکی از پارامترهایی که تاثیرات خود را از دیرباز بر این سکونت گاه دیرینه گذاشته است، به عنوان عاملی که انسان روستایی در تلاش برای غلبه بر آن و به حداقل رساندن تاثیراتش الگوی کار و سکونت خود را تعریف کرده است در آمده و هر جا که توانسته از شیوه هایی جهت کهاش تاثیرات آن بهره برده است.

اقلیم از این منظر یک نظم دهنده و یک عامل تاثیرگذار است که اجازه تخطی از قوانینش را نمیدهد و رعایت همین قوانینودر طول سالها شکل منحثر به فرد این روستا را تثبیت کرده است.

 اقتصاد کلید طلایی توسعه:
—اقتصاد روستا بیش از هر چیز وابسته به باغات میوه و پس از آن محصولات کشاورزی است که به صورت دیم کاشته می شوند. از این رو هر گونه تغییر در الگوهای باغ داری و کشاورزی میتواند بر روی اوضاع معیشتی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد. دامداری نیز یکی از الگوهای مهم درآمدزایی در روستا است که توجه به آن می تواند نقش موثری در بهبود درآمدهای روستائیان داشته باشد.با این حال هنوز هم پتانسیل های زیادی برای توسعه ی سایر زمینه های اقتصادی وجود دارد. به خصوص با رشد گردشگری که فعالیت های حوزه خدماتی افزایش چشمگیری یافته و به بهبود درآمد عمومی و ثروت روستائیان؛ به خصوص در فصول غیر کشاورزی کمک میکند.

مطالب مرتبط در این زمینه
معرفی روستا
روستای سار یکی از روستاهای زیبای شهرستان شبستر است که در اواسط آزاد راه تبریز مرند قرار دارد. این روستا دارای آب و هوایی خوب و چشمه های معدنی زیبا می باشد و همچنین کوه های بلند که معروفترین آن معروف به کوه کَپَز می باشد که در بالای این کوه بلند یک امامزاده قرار دارد.
این روستا دارای مردمی میهمان نواز و خونگرم است. همچنین دارای یک رودخانه زیبا است که دارای ماهی نیز می باشد و از جنب منازل می گذرد. چشمه ی زیبای ایسسی چشمه که آب آشامیدنی کل روستاییان را تأمین می کند از ویژگی های متمایز این روستا می باشد. باغ های روستای سار از میوه های متنوع زیادی برخوردار است از جمله گردو، سیب، آلبالو، گیلاس، زرد آلو، گردو، آلو و ..... که از این نظرخود را از سایر روستاهای همجوار متمایز کرده است. روستای سار باغ های زیادی دارد که محصول آن ها به عنوان منبع اصلی درآمد کشاورزان می باشد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پروژه ,کامل روستای سار تبریز , صوفیان ,همراه نقشه ها جیپگ ,در متن , پاورپوینت ,دانلود , پروژه ,روستای ,سار تبریز ,روستای سار, ,پروژه روستای سار ,تبریز,طرح هادی , روستای سار ,دانلود طرح ,هادی روستای سار ,پروژه روستای سار,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای مغان مشهد
پاورپوینت بررسی روستای کوه کمر از توابع شهرستان مرند
پاورپوینت تحلیل بررسی گردشگری روستای کندوان
پاورپوینت بررسی روستای نیلق در استان اردبیل، شهرستان کوثر
پاورپوینت بررسی معماری روستاي اورامان یا هەورامان
پاورپوینت بررسی روستای شاه کوه
پاورپوینت بررسی روستای دوسیران توابع کازرون شیراز
پاورپوینت بررسی روستاي كرفس از توابع شهرستان رزن همدان
پاورپوینت بررسی روستای باغو کیش
پاورپوینت بررسی روستای طیس چابهار
پاورپوینت بررسی روستاي زرجوع از توابع اردكان
پاورپوینت بررسی روستاي چفته در نزديكي راه اصلي اردكان ـ نائين
پاورپوینت بررسی روستای سرو سفلي توابع اردکان یزد
پاورپوینت بررسی روستای هفتادر از توابع ادرکان
پاورپوینت بررسی روستای آورگان توابع چغاخور بروجن
پاورپوینت بررسی روستای ورس از توابع حصار خروان، محمدیه، البرز
پاورپوینت بررسی روستای برآب از توابع شهرستان داراب
پاورپوینت بررسی روستای گردشگری مصر اصفهان خور و بیابانک
پاورپوینت بررسی معماری روستای ابیانه روستای سرخ
پاورپوینت بررسی روستای دشتگ شیراز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد