خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پروژه کامل روستای زین آباد تبریز به همراه طرح هادی روستای زین آباد , پاورپوینت

   تعدادبرگ: 65 اسلاید .   قیمت: 11000 تومان   حجم فایل: 11797 kb  تعدادمشاهده  12


چکیده:

روستای زین آباد

اوضاع تاریخی و جغرافیایی روستا 

مشخصات تاریخی

وجه تسمیه روستا:

نام روستای زین اباد در ابتدا به دلیل وجود زمین های حاصل خیز ان زمین اباد بوده است که براساس گفته های احتمالی  اهالی روستا بعد ها به دلیل تکرار این کلمه دردهان مردم اسم روستا در به زین اباد مشهور شد.

مشخصات جغرافیایی طبیعی روستا

موقعیت مطلق
•روستای زین اباد یکی از روستا های دهستان رود قات است که در موقعیتی تقریبا کوهستانی و برف های پای کوهی منطقه قرار دارد روستا در 10 کیلومتری شمال مرکز دهستان قرار دارد و حدود 30کیلومتری شمال شرقی صوفیان مرکز بخش و 35 کیلومتری شمال غرب تبریز  در دهستان رودقات از توابع صوفیان واقع شده است.
جغرافیای روستا
•با توجه به ان که روستا فاقد حوزه نفوذ خاصی بوده و منطقه تابعه ای را نمیتوان برای ان تعریف کرد از این رو بحث درباره ی وضعیت اقلیمی و بررسی منابع طبیعی و ویژگی های دمو گرافی  ان پرهیز نموده و تنها میتوان چنین بررسی ها یی را به صورت اجمالی در محدوده ای در سطح بزرگتر از محدوده بخش  و شهرستان داشت به طوریکه میتوان نتایج ان را با توجه  به یکسانی  شرایط اقلیمی و بیو کلیایی ان ها به محدوده روستا نیز تامین داد در ادامه به بررسی  دهستان  رود قات  و وضعیت  جغرافیایی طبیعی  این دهستان خواهیم پرداخت:

الف. منابع آبی

از نظر منابع ابی منطقه باید گفت که بهره برداری از اب های تحت الارض با حفر چاه های نیمه عمیق و رشته دستی و رشته قنات رونق دارد و جریانات سطح الارضی  در منطقه بسیار جزیی بوده از جمله رودخانه های دایمی  ایوند اشاره نمود که در واقع بارندگی جریان اب در بستر آن شدت میابد.

آب اشامیدنی
•تنها منبع طبیعی تامین ان بوده این اب  محدود قابل شرب نیز اخیرا در سال 82-83 به فضایل و لوله کشی شده است اب منبع موجود به ظرفیت 400 متر از نوع زمینی  می باشد  که به زحمت کفاف  نیاز های اهالی را میدهد.
آب کشاورزی
• منبع ابیاری کلی اراضی زراعی باغی روستا که اغلب به صورت ابی  و ندرتا به صورت دیمی کاشت میشوند از اب چشمه ها و قنوات پراکنده 2 رشته و کهریز وجود دارد واب رودخانه از ایوند تامین میشوند ان چه مشخص است کمبود منابع ابی چه به لحاظ اشامیدنی و کشاورزی اندکی ملموس بوده بر وضعیت زیستی و اقتصادی روستا تاثیر گذار بوده است .
ب. مصالح بوم آورد روستا
•نوع مصالح ساختمانی واحد های روستا خود تحت تاثیر وجود رابطه بین شیوه ومعشیت و چگونگی دسترسی انان به محیط پیرامون است در کل به علت وجود مواد و مصالحی چون سنگ ماسه و چوب و غیره در بوم منطقه در صد این مصالح در واحد های روستا بیشتر است دریافت قدیمی روستا عمره مصالح به کار رفته عبارت انداز چوب خشت چوب سنگ ماسه از بوم منطقه تهیه شده اند و در بافت جدید روستا عمدتا با مصالحی چون اجر اهن و حتی سیمان و سنگ های صنعتی و معدنی  احداث  شده اند  در کل بر اساس امار اخذ شده از خانه  بهداشت روستا 9درصد  واحد ها با مصالح اجر و چوب ساخته شده اند.
پ. توپو گرافی
•در شمال  غربی  منطقه مورد مطالعه ارتفاعات مرو داغی  واقع شده که ارتفاع بلندترین نقطه ان 2205 متر است و این عامل توپوگرافی  باعث شده  که تمامی روستاهای دهستان رود قات جهت دسترسی به شهر تبریز  و یا بیشتر از جاده اسفالته استفاده نمایند نتیجتا ان که شمال و شمالغرب دهستان رودقات  دارای  ارتفاعات  و عوارض  توپو گرافی  میباشد  و شیب عمومی  منطقه  به سوی جنوب است تبریز با ارتفاع متوسط 1300 متر میرسیم.
ت. پوشش گیاهی
•گونه های گیاهی قالب  در منطقه خانواده  کند میان بقولات مانند اسپرس یونجه گون خارشته داک شیرین بیان تلخ بیان و خانواده چتریان منجک  است از جمله درختان مثمر منطقه میتوان به درختان گلابی سیب زرد الو بادام و از درختان غیر مثمر به اقاقیا و بید درخت تبریزی اشاره کرد.
ث. بادها
•بادمه که از شرق به غرب  جهت ان میباشد باد سفید که جهت وزش ان از جنوب به جنوب غربی میباشد نسیم خشکی و دریا نسیم دریا و خشکی که در اثر اختلاف درجه حرارت بین خشکی و دریاچه ارومیه به وجود میاید

 

 

مطالب مرتبط در این زمینه

این روستا معبد زرتشتیانه و یه درخت کهنسال اونجا هست که قدمت زیادی داره .علاوه بر این ویرانه های چند آب انبار و کاروانسرا نیز درمحدوده روستا دیده میشه .
روستای زین آباد در یک منطقه میانکوهی واقع شده و آب و هوایی معتدل و خشک داره .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پروژه ,روستای ,زین آباد , تبریز, , طرح هادی , روستای زین آباد ,زین آباد,طرح هادی زین آباد ,پروژه روستای زین آباد ,تبریز,پروژه روستای زین آباد, ,دانلود پروژه روستا,دانلود , پروژه روستای زین آباد,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای حصار مهتر رباط کریم تهران - پروژه روستا 2
پروژه روستای کنگ از توابع شهرستان طرقبه شاندیز
پاورپوینت بررسی معماری روستای رمدان گلوگاه مازندران
پاورپوینت بررسی روستا و قلعه تاریخی مهرپادين مهريز
پاورپوینت بررسی روستای واریان کرج
پاورپوینت بررسی روستای جشوقان اصفهان
پاورپوینت بررسی تاثیر آب در پیدایش و معماری روستا
پاورپوینت بررسی روستای سینک توابع شمیرانات بخش لواسانات
پاورپوینت بررسی روستای درده از توابع فیروزکوه
پاورپوینت تحلیل مسکن ارزان قیمت در مناطق روستایی چین اثر گروه Studio
پاورپوینت بررسی روستای طرح هادي روستاي چلندر از توابع نوشهر
پاورپوینت بررسی روستای عباس کلا شهرستان نور
پاورپوینت بررسی روستای مغان مشهد
پاورپوینت بررسی روستای کوه کمر از توابع شهرستان مرند
پاورپوینت تحلیل بررسی گردشگری روستای کندوان
پاورپوینت بررسی روستای نیلق در استان اردبیل، شهرستان کوثر
پاورپوینت بررسی معماری روستاي اورامان یا هەورامان
پاورپوینت بررسی روستای شاه کوه
پاورپوینت بررسی روستای دوسیران توابع کازرون شیراز
پاورپوینت بررسی روستاي كرفس از توابع شهرستان رزن همدان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد