خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و معرفی روستاي يهر دماوند ،پاورپوینت

   تعدادبرگ: 52 اسلاید   قیمت: 4900 تومان     تعدادمشاهده  6


روستای یهر از توابع شهرستان دماوند واقع در استان تهران است.

اهالی این روستا درگذشته به کشاورزی و دامداری اشتغال داشته و از اوایل دهه ۴۰ با مهاجرت جوانان روستا به تهران و با کاهش جمعیت روستا در سال‌های اخیر دامداری و کشاورزی بسیار محدود شده، و اکثر مزارع به باغ تبدیل شدند.

 

 

 

 

 

 

 

توجه : اين پاورپوينت فاقد عکس هاي روستا است و به مطالعات کامل روستا مي پردازد.
مقدمه

عليرغم رشد شتابان جمعيت شهري و اهنگ كاهش جمعيت نقاط روستايي به دلاي مختلف اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي هنوز بسياري از سكونتگاه هاي روستايي از نقاط فعال بوده و بخش وسيعي از جمعيت كشور را در خود جاي داده اند.
استان تهران با دارا بودن 1160785 نفر جمعيت روستايي و جمعيتي برابر 13413348 نفر بدليل ويژگي هاي اقليمي و جغرافيايي خاص خود از مهمترين اين مناطق مي باشد .
حفظ قابليت اين نقاط در نگهداشت جمعيت و تداوم فعاليت انها منوط به فراهم سازي زير ساختهاي توليد و خدمات و مهيا نمودن شرايط مناسب زيست محيطي فضاهاي مذكور است كه تحقق ان نيازمند به نگرش و برنامه ريزي فرابخشي در حوزه روستايي است .
يكي از ابزارهايي كه شراي مناسبتر فوق الذكر به ويژه شرايط بهتر كالبدي و زيست محيطي را در نقاط روستايي فراهم مي سازد سازماندهي فضايي – كالبدي اين نقاط است كه با تهيه و اجراي طرحهاي هادي روستايي زمينه هاي تحقق انها فراهم مي شود
طرح هادي يهر از توابع شهرستان دماوند نيز در راستاي تحقق اهداف فوق تهيه گرديده است .
1 - 1 مطالعات كلي شهرستان دماوند
1-1-1-تقسيمات سياسي شهرستان
1 – اين شهرستان داراي دو بخش رودهن و بخش مركزي و 4 شهر به نامهاي رودهن ، دماوند ، آبسرد و گيلان همچنين 5 دهستان به نامهاي آبعلي ، مهرآباد ، ابرشيوه ، تاررود و جمع آبرود بوده است .
1 – 2 – اين شهرستان داراي 196 آبادي است كه در سال 77 ، تعداد 88 آبادي خالي از سكنه و 108 آبادي داراي سكنه بوده است .
1 - 3 – آبادي هاي داراي سكنه دماوند 1/55 درصد است كه به معني تخليه ي حدود نيمي از روستاهاي اين شهرستان است كه مهمترين دليل آن مهاجرت براي زندگي مطلوبتر است .
1 - 4 – جمعيت روستايي اين شهرستان در سال 77 ، حدود 22 هزار نفر و در حدود 2 درصد جمعيت روستايي استان بوده است .
1 – 5 – كل جمعيت شهرستان دماوند در سال 77 ، حدود 65 هزار نفر بوده كه معادل 6/0 درصد بيش از جمعيت استان بوده است و در رده يازدهم استان از لحاظ جمعيتي قرار داشته و بعد از فيروزكوه كو جمعيت ترين شهرستان استان به شمار مي آيد .
1 – 6 – اين شهرستان به عنوان پل ارتباطي شهرستان هاي شميرانات ، تهران و پاكدشت در غرب شهرستان با فيروزكوه در داخل استان است .


    1-2-2- بررسي موقعيت جغرافيايي سياسي روستا
   روستاي يهر در بخش مركزي شهرستان دماوند قرار دارد . اين روستا از نظر تقسيمات سياسي – اداري در استان تهران شهرستان دماوند بخش مركزي ، دهستان ابر شيوه واقع است . اين روستا در 55 كيلو متري غري فيروز كوه و 110 كيلو متري شهر تهران قرار دارد . فاصله اين روستا تا محور اصلي تهران فيروزكوه 18 كيلو متر مي باشد . اين روستا 35 درجه و 50 دقيقه و عرض شمالي و 52 درجه و 22 دقيقه طول شرقي و در ارتفاع 2400 متر از سطح دريا استقرار يافته ايت . به لحاظ موقعيت نسبي يهر از سمت شمال با چند روستاي دهستان قزانچاي فيروزكوه از سمت جنوب مركز دهستان ابر شيوه يعني سربندان و از سمت شرق با روستاي كهنك و جاده ارتباطي به محور دماوند و فيروزكوه با فاصله 18 كيلو تر و از سمت غرب به موازات رودخانه دليچاي به روستاي مومج متصل مي گردد .
  
   -1-5- رودخانه هاي مهم دماوند
از كوه دماوند حدود 9 رود دائمي و فصلي سرچشمه مي گيرد كه 5 رود در دامنه هاي شمالي و بقيه در نيمه جنوبي قرار دارند . مهمترين رودخانه اي كه از دماوند تغذيه مي شود رود هراز است .
مهمترين رودهاي دماوند كه به هراز مي پيوندند عبارتند از :
5 – 1 – تينه در شمال
5 – 2 – تلخ رود در جنوب شرقي
5 – 3 – دلي چاي درغرب

 
1-3- پيشينه ي تاريخي روستا
در زمينه ي پيشينه ي تاريخي منطقه بايد گفت سابقه ي تاريخي روستا متأثر از سابقه  تاريخي استان و منطقه به چند هزار سال پيش بر ميگردد .
بطور كلي تاريخچه و وجه تسميه روستا با خصوصيات طبيعي و مكاني آن سنخيت دارد و روستاي يهر نيز از اين قائده مثتثني نمي باشد .
واژه يهر از نظر لفظي و لغوي يك كلمه تركي مي باشد اين كلمه به معني زين اسب بوده و مصداق عيني آن موقعيت روستا بصورت زيت اسب است و بستر اوليه و كانون اصلي روستا بصورت چاله و در دو طرف آن بصورت برجسته كه حالت زين اسب را دارد .
به گفته ريش سفيدان روستا ، اين دره در دوره غزنوي شكل گرفته و ابتدا بصورت شكارگاه شناخته شد و سابقه اين روستا به حدود 500 سال قبل بر ميگردد .
اما در گذشته به دليل شرايط سخت اقليمي و قحطي و ... منجر شد مردم اين منطقه به پهنه ي حاصلخيز مازندران كوچ كنند و امروزه اكثر خانه هاي بافت مسكوني در فصل زمستان خالي و بلا استفاده مي باشد و فقط در فصل تابستان بصورت ييلاقي و خوش نشين مورد استفاده همگان قرار دارد .
بافت روستا از دو محله بالا و پايين و از 4 طايفه به نامهاي ملايي – رفيع – حسني و عبدالعلي شكل گرفته است


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , بررسی ,معرفی ,روستاي , يهر , دماوند ,،پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای درده از توابع فیروزکوه
پاورپوینت بررسی روستای برغان
پاورپوینت بررسی روستای مهر سبزوار ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری روستای چشمه کبود ایلام ، پروژه روستا چشمه کبود
پاورپوینت بررسی معماری روستای مهدی آباد از توابع ایلام
پاورپوینت بررسی معماری روستای شهید کشوری از توابع ملکشاهی شهرستان مهران در استان ایلام
دانلود بررسی روستای فارسیجن
دانلود بررسی روستای رویین
دانلود بررسی تحلیل روستای سینک
دانلود بررسی پاور پوینت راز های معماری روستا
پاورپوینت بررسی معماری روستای مرویل
پاورپوینت بررسی معماری هتل صخره ای لاله کندوان
دانلود,پاورپوینت معماری روستای یهر دماوند,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری روستای محمد آباد در استان سمنان,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری روستای سعدینکلا در شهرستان آمل,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری روستای تاریخی و صخره ای میمند در استان کرمان,pptx
پاورپوینت بررسی معماری روستای دارکلا علیا مازندران
پاورپوینت بررسی معماری روستای سپستانک شهرستان رودبار گیلان
پاورپوینت بررسی معماری روستای اسلام آباد قم
دانلود بررسی پاورپوینت معرفی روستای کاهو مشهد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد