خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی طراحی و معماری اتاق خواب

   تعدادبرگ: 68 اسلاید   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 5781 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی طراحی و معماری اتاق خواب
   فهرست مطالب

مقدمه    5
محل استقرار اتاق خواب     7
موقعيت اتاق خواب در خانه     10
مناسب ترين محل استقرار اتاق خواب نسبت به فضاهاى ديگر    11
سلسله مراتب دسترسى    12
تقسیم بندی اتاق با توجه به افراد استفاده کننده از آن(انواع اتاق خواب)   13
اتاق والدین     14 
اتاق فرزند      15
اتاق فرزند دختر    16
اتاق فرزند پسر     18 
اتاق کودک و نوزاد     20
نمونه اتاق مهمان    23
مبلمان اتاق خواب    26
محل قرارگيرى تختخواب      27
جهت قرارگرفتن تختخواب     29
تختهاى فرو رفته و  كمد    30
استفاده بهينه از فضاها    32
طرح هاى مناسب براى اتاق خواب و سيركولاسيون داخلى    34
استاندارد های فضا و مبلمان     36
تخت خواب     37 
کمد     44
بازشوها      47
نورگیری     48
نور پردازی    49
رنگ  52
بررسى موردى1     62
بررسى موردى2     65
فهرست منابع    67
 


بخشی از مطلب
متاسفانه بسياري از ما عادت به مجموعه‌اي از الگوهاي از پيش تعيين شده قديمي داريم كه گاهي پايبندي ما به اين الگوها بسيار خسته‌كننده و يكنواخت مي‌شود. براي جلوگيري از كسل‌كنندگي يك فضا و غلبه بر ترس از تغيير، بايد نكاتي را قدم به قدم انجام داد. خيلي‌ها به دليل خصوصي بودن فضاي اتاق خواب و نمايان نشدن دكوراسيون آن در برابر ديگران، آنجا را فضايي كم اهميت مي‌پندارند و از چيدمان صحيح آن طفره مي‌روند، در صورتي‌كه پرداختن به جزئيات دكوراسيون، از احترام گذاشتن به فضاهاي خصوصي ريشه مي‌گيرد. با رعايت كوچك‌ترين نكات و دقت در انتخاب بافت و رنگ، مي‌توانيد تغيير بسيار بزرگي را در همان فضاي اتاق خواب پديد آوريد و آن‌ را به فضايي تازه و رنگارنگ تبديل كنيد. 
قدم اول : تغيير رنگ ديوارها
 رنگ ديوارها، رنگ زمينه‌ هر اتاق است كه بيان‌كننده روحيات و خلقيات صاحب آن اتاق است. اگر مي‌خواهيد تغييري در دكوراسيون اتاق خوابتان بدهيد، بهتر است كه ابتدا وسايل آن را به وسط اتاق جمع كرده و ديوارها را با رنگ‌ مورد علاقه‌تان رنگ‌آميزي كنيد.اگر مي‌خواهيد تنها رنگي به زمينه‌ اتاق اضافه شود، استفاده از رول بُردها در بالاي ديوارها توصيه مي‌شود. 
قدم دوم : تغيير تخت‌خواب 
عنصر اصلي در دكوراسيون اتاق خواب، تخت‌خواب است. با تعويض كردن يا تغيير دادن  تخت‌خواب، تغيير بسيار بزرگي در دكوراسيون اتاق خواب به وجود مي‌آيد. اگر تمايلي به تغيير تخت‌خواب نداريد، بهتر است روتختي و كوسن‌هاي روي تخت را عوض كنيد. بهتر است به هنگام انتخاب روتختي و روبالشي‌هاي جديد، همگي را از يك رنگ و يك طرح هماهنگ انتخاب كنيد. استفاده از رنگ‌هاي روشن و طرح‌هاي ساده، به برقراري آرامش در اين فضا كمك مي‌كند. 
 
قدم سوم : استفاده از تابلو‌هاي نقاشي 
با نصب تابلوهاي نقاشي روي ديوارهاي اتاق خواب، فضايي شاعرانه، هنري و خصوصي شكل مي‌گيرد. با استفاده از آثارهنري مانند نقاشي‌هاي قديمي، مدرن، كلاسيك، آبستره و پوسترهاي رنگي متفاوت، بر زمينه اتاق خواب افزوده مي‌شود و ديگران در علاقه‌مندي‌ها و سليقه‌تان شريك مي‌شوند. اگر به عكس‌هاي خانوادگي علاقه‌منديد، مي‌توانيد مجموعه‌اي از اين عكس‌ها را روي ديوار نصب كنيد. اين كار فضايي خصوصي را خلق مي‌كند. 
 
 
قدم چهارم : تغيير نورپردازي 
براي خلق فضايي متفاوت و ايجاد تغيير كلي در اتاق خواب، مي‌توانيد نورپردازي اتاق را تغيير دهيد. با تغيير نورپردازي حتي درخشش اجزاي مبلمان بسيار متفاوت‌تر از آنچه بود، خواهد شد. مي‌توانيد چراغ‌هاي روميزي كنار تخت‌خواب را تغيير دهيد. براي مثال، اگر رو تختي را از رنگ ليمويي انتخاب كرده‌ايد، از يك چراغ روميزي كه روكش ليمويي دارد استفاده كنيد. با اين انتخاب، به هنگام روشن بودن چراغ،  رنگ ليمويي به دكور اتاق اضافه مي‌شود . 
قدم پنجم : اضافه كردن گل و گياه 
زيباترين و آسان‌ترين تغييري كه در اتاق خواب مي‌توانيد انجام دهيد، اضافه كردن جعبه هاي گل طبيعي و مصنوعي به دكور اتاق خواب است.  استفاده از انواع گل‌هاي رنگارنگ براي ايجاد فضايي هماهنگ و آرام بسيار مناسب هستند
بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟
برای آنکه خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ ها به شما کمک می کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می کند.
▪ زرد
این رنگ می تواند هیجانات شما را تحت تاثیر قرار دهد و میزان انرژی شما را تقویت کند. بنابراین انتخاب این رنگ برای اتاق خواب یا پرده آن نمی تواند گزینه مناسبی باشد.
▪ آبی
رنگ آبی موجب می شود که حس خونسردی در شما تقویت شود. بنابراین اگر بعد از یک روز کاری پر تنش در این اتاق استراحت کنید خیلی زود ریلکس و آرام می شوید.
▪ سبز
استفاده از رنگ سبز می تواند تاثیر آرام کننده بر شما داشته باشد و باعث شود راحت تر بخوابید.
▪ قرمز
رنگ قرمز اگرچه رنگی رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در اتاق خواب توصیه نشده است.
 
 
▪ نارنجی
این رنگ نمی تواند رنگ مناسبی برای زمانی که شما احتیاج به آرامش و تمرکز برای خواب دارید، باشد.
● این وسایل را از اتاق خواب تان حذف کنید
اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام دادن برنامه هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگ ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است. این وسایل و یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط می شود مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما را نیز تضمین می کند.
● چوبی یا فلزی؟
بسیاری از متخصصان بر این باورند که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر هستند. زیرا فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند و مناسب ترین جنس برای تهیه تختخواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می شود.
● باید پنجره ای داشته باشید
هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است. به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شود و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کند. که هر دوی اینها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.
استفاده از کاغذ دیوارها ، رنگ آمیزی های متنوع و قاب های عکس و تصاویر ترسیمی همه و همه از راه های مختلف برای زیباتر کردن دیوارهای اتاق  خواب است . طرح دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و در حقیقت باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد . دیوار مثل تابلوی بزرگی است که می تواند کل اتاق خواب را به یک شاهکار تبدیل کند . امروزه ایده های هنری زیادی برای دیوارهای اتاق خواب به کار برده شده است . رنگ و طراحی دیوار اتاق نباید با سیستم روشنایی آن در تضاد باشد . قدیمی ترین روش  مورد استفاده در این باب استفاده از کاغذهای دیواری نقش دار است . 
البته امروزه سلیقه ها تفاوت زیادی کرده است . معمولا امروز مردم ترجیح می دهند که دیوار را رنگ کنند و سپس از یک نقاش چیره دست می خواهند تا تصاویری را بر روی دیوار ترسیم کند این تصاویر اصولا مناظر طبیعت ، گل ها و دریا است  .  برای طراحی دیوارهای اتاق خواب به یک موزه هنری سر بزنید و از نحوه کنار هم قرار گرفتن رنگ ها در تابلوها ایده بگیرید . 
کاغذ دیواری در صورت داشتن یک نقش زیبا و مناسب نیز هنوز برای اتاق های خواب کارآمد است  . نوجوانان رنگ های تیره ترو حتی مشکی را برای دیوار ترجیح می دهند و کودکان رنگهایی مانند صورتی . سلیقه ها بسیار متنوع است .
پر طرفدارتین طرح ها ، آنهایی هستند که حال و هوای رمانتیک دارند . رنگ های درخشان مانند قرمز و زرد و آبی در طراحی دیوارها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد . قاب عکس های انتخابی نیز اصولا نقش هایی از گلها یا دریا است  . البته در حال حاضر در جامعه ما اغلب  توجهی به دیوار ندارند و ان را به رنگ سفید یکنواخت رنگ آمیزی می کنند و آن قدر وسایل مدرن در اتاق قرار می دهند که دیوار اصولا دیده نمی شود .اما می توانید حتی طرح های ساده وکم رنگی مثلا آبی به صورت نقطه های ریز یا راه راه های باریک یا اشکال ظریف هندسی  روی دیوار قرار دهید . 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی طراحی و ,معماری اتاق خواب ,محل استقرار اتاق خواب ,موقعيت اتاق خواب در خانه ,مناسب ترين محل استقرار ,اتاق خواب نسبت , به فضاهاى ديگر ,سلسله مراتب دسترسى ,تقسیم بندی اتاق ,اتاق والدین ,اتاق فرزند ,اتاق فرزند دختر ,اتاق فرزند پسر ,اتاق کودک و نوزاد ,نمونه اتاق مهمان ,مبلمان ات,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی هنر آرت دکوپاورپوینت
دانلود بررسی اصول کلی در رابطه با طراحی داخلی و دکوراسیون حمام پاورپوینت
دانلود بررسی ضوابط طراحی فضاهای اداری پاورپوینت
دانلود بررسی دکوراسیون اتاق خواب پاورپوینت
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی فضاهای مسکونی در معماری
دانلود بررسی تاثیر رنگ در طراحی فضاهای داخلی معماری پاورپوینت
دانلود بررسی نورپردازی در طراحی داخلی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک مدرن در طراحی داخلی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی دکوراسیون مدرن با دیوارهای چوبی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبك باروک در طراحی داخلی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی ارگونومی در معلولین فایل پاورپوینت
دانلود بررسی ارگونومی در محیط آموزشی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی ارگونومی در منازل مسکونی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی دکوراسیون اتاق خواب پاورپوینت
دانلود بررسی اصول طراحی چیدمان فروشگاهی پاورپوینت
دانلود بررسی مدلهایی برای مسائل چیدمان ABS پاورپوینت
دانلود بررسی نور پردازی فضاهای داخلی پاورپوینت
بررسی نشیمن، پذیرایی، غذاخوری در, طراحی داخلی ,پاورپوینت
بررسی و آشنایی با سبک طراحي و تزيينات داخلي آرت دکو،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی تجزیه و تحلیل قدرت رنگ در دكوراسیون، فایل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد