خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت ،سقف تیرچه بلوک

   تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت ،سقف تیرچه بلوک
 
بخشی از مطلب
 
نظر به اينكه سقف ها سهم نسبتاً زيادي از قيمت تمام شده ساختمان را به خود اختصاص مي‌دهند. طراحان ساختمان، سيستم‌هاي متنوعي را به منظور هرچه اقتصادي‌تر كردن آنها، ابداع و اجرا كرده‌اند كه صرفه‌جويي در مصرف بتن و فولاد و بهبود روشهاي اجرا محورهاي اساسي، فعالیت هاي انجام شده را تشكيل مي‌دهند.        یکی از متداول ترین سقف های یک طرفه سقف های ساخته شده با تیرچه های بتنی است . به چنین سقف هایی دال تیرچه ای گفته میشود . سقف تیرچه بلوک دال یک طرفه میباشد که از سه عنصر دال ، تیرچه و بلوک تشکیل یافته است. تیرچه ها و بلوک ها خود انواع مختلفی دارند . در این سقف برای کاستن بار مرده از بلوک های سفالی یا بتن توخالی برای پر کردن حجم استفاده میشود . پس فلسفه استفاده از چنین سیستمی کاهش وزن مرده کف از طریق ایجاد فضاهای خالی در دال است . در سقف اجرا شده با تیرچه بلوک تحمل فشار بر عهده بتن بالایی باضخامت حداقل 5 سانتیمتر و تحمل کشش برعهده میلگرد های کششی تیرچه ها (میلگرد های تحتانی) میباشد.  (مقاومت بتن در برابر نيروهاي فشاري، بسيار خوب ولي در برابر نيروهاي كششي كم است). در واقع این سقف از یک سری تیرهای «تی» شکل چسبیده و مجاور هم تشکیل شده است. مقاومت و پایداری سقف در برابر نیروهای وزن خود و بارهایی که قرار است سقف تحمل نماید مهم ترین ویژگی یک سقف است.
انواع سقف هاي تيرچه و بلوك
سقف هاي تيرچه و بلوك به دو دسته ي كلي سقفهاي با تيرچه هاي بتني و سقفهاي با تيرچه هاي فولادي با 
جان باز(سقف تیرچه کرومیت) تقسيم بندي مي شوند. حال آنكه هر يك از اين نوع سقفها به لحاظ جزئيات اجرايي و نيز نوع بلوك مصرفي تنوع دارند. (مانند سقف هاي با بلوك بتني، بلوك سفالي، بلوك پلی استایرن و.....).
 
مزاياي استفاده از سقف تيرچه و بلوك
1. به علت استفاده از بلوكهاي توخالي و حذف بتن منطقه كششي، در مصرف بتن صرفه جويي قابل توجهي مي شود.
2. به دليل كاهش فضاي بتني با استفاده از بلوك ها در منطقه ي كششي، از مصرف آرماتورهاي فولادي كاسته مي شود كه اين امر به لحاظ اقتصادي بسيار مناسب است.
3. به علت توليد صنعتي تيرچه و بلوك در كارخانه، كيفيت مناسب تري حاصل شده و نيروي انساني كمتري مورد نياز است.
4. با توجه به وزن كم تيرچه ها، حمل و نصب آنها توسط كارگران امكانپذير بوده و در ساختما نهاي با طبقات كم، نياز به استفاده از جرثقيل را منتفي مي نمايد.
5. به علت پيش ساخته بودن تيرچه و بلوك، نصب سقف بسيار سريع و آسان است .
6. قالب بندي زير سقف، تنها به شمع بندي و نصب چهارتراش در فواصل معين، جهت تأمين تكيه گاه هاي موقت تيرچه ها، محدود مي شود.
7. از نقطه نظر اجرايي، به كارگيري سقف هاي تيرچه و بلوك سرعت عمل بيشتري را موجب خواهد شد و به كارهاي پرهزينه و وقت گير كارگاهي نيازي نيست.
8. در سقف هاي تيرچه و بلوك، بتن ريزي به طور يكپارچه انجام مي شود و بتن كمتري نسبت به سقف هاي بتن آرمه متداول مورد نیاز است.
9. با توجه به امكان ايجاد يك ديافراگم صلب يا نيمه صلب در سقفهاي تيرچه و بلوك، با اعمال تمهيدات 
لازم،اين نوع سقفها نسبت به ساير سقفها از عملكرد لرزهاي بهتري نسبت به ساير سقفها برخوردار هستند.
10. بلوك هاي مجوف در سقف هاي تيرچه و بلوك به عنوان عايق حرارتي عمل ميكنند.
11. به علت مسطح بودن زير سقف (در مقايسه با ساير سق فها نظير طاق ضربي)، ضخامت نازك كاري به حداقل ميرسد و در نتيجه بار مرده سقف كاهش مييابد.
12. به دليل يكنواختي سطح بالاي سقف، براي كفسازي به ملات كمتري نياز است.
 
بزرگترین عیب این سقف این است که در دهانه های بزرگ نمی توان استفاده کرد .  
 
در فرآيند اجراي سقف، پيش از حصول مقاومت بتن ريخته شده، وزن بلوك ها و بتن، توسط تكيه گاه هاي موقت (شمع بندي) تحمل مي شود و پس از حصول مقاومت بتن ريخته شده، تيرچه ها لنگر خمشي حاصل از بارهاي قائم سقف را تحمل كرده و به تيرهاي اصلي يا تكيه گاه ها منتقل مي كنند. 
بتن فوقاني، همانند يك دال نازك با دهانه اي برابر فاصله بين دو تيرچه، خمش موضعي را در محل بين دو تيرچه تحمل مي كند. براي پر كردن فاصله تيرچه ها، از قطعاتي نظير آجرهاي توخالي سفالي، بلوكهاي بتني، بلو كهاي پلي استايرن و نظاير آنها استفاده مي شود. اين عناصر پركننده در سقف، باربر نبوده و متحمل نيرويي نيستند.
بنابراين اجزاي سقف تيرچه و بلوك عبارتند از :
1. تيرچه 
2. بلوك
3. میلگرد ممان منفی
4. میلگرد حرارتی   
5. کلاف میانی        
6. قلاب اتصال        
7. بتن پوششی         
 
1. تيرچه 
عضو پيش ساخته اي است متشكل از بتن و آرماتورهاي فولادي كه با قرارگيري بلو كها مابين تيرچه ها به عنوان قالب و با بتن پوششي تی شكل مناسبي را تشكيل ميدهند. تيرچه ها در دو نوع تيرچه خرپايي و تيرچه پيش تنيده، توليد مي شوند. 
اجزای تشکیل دهنده تیرچه عبارتند از :
الف- آرماتورهاي كششي
ب- آرماتور های عرضی
پ- آرماتور بالایی       
ت- بتن پاشنه تیرچه   
ث- آرماتور های تقویتی
ج- آرماتور کمکی اتصال
 
الف- آرماتورهاي كششي
در مرحله بارگذاري تيرچه، آرماتور زيرين خرپا به عنوان عضو كششي خرپاي تيرچه، بايد قادر به تحمل نيروي كششي(حاصل از لنگر خمشي) ناشي از بار مرده و زنده باشد. حداقل تعداد میلگرد کششی دو عدد است.                                                            
 
ب- آرماتور های عرضی
جهت تامین پیوستگی لازم بین تیرچه و بتن پوششی و همچنین تامین مقاومت برشی مورد نیاز تیرچه مورد استفاده قرار میکیرد.
 
پ- آرماتور بالایی  
جهت تحمل نیروی فشاری مورد کاربرد است .
 
ت- بتن پاشنه تیرچه   
برای تامین تکیه گاه بلوک ها بتن پاشنه نقش مهمی در روش اجرا سقف دارد.
 
ث- آرماتور های تقویتی
در صورتي كه دو عدد آرماتور كششي پاييني براي تحمل لنگر حداكثر در وسط دهانه كافي نباشد، بايد آرماتورهاي ديگري را در داخل خرپاي فلزي تعبيه كرد. اين آرماتورهاي اضافي را آرماتورهاي تقويتي مي نامند.
 
ج- آرماتور کمکی اتصال
اين آرماتور به منظور مهار كردن آرماتورهاي كششي و امكان استقرار آرماتور كششي در پاشنه تير بكار برده مي شود.
(در مورد تیرچه های پیش تنیده باید گفت اين نوع تيرچه فقط در كارخانه هاي مجهز توليد مي شود. در اين نوع تيرچه، مفتول ها را پيش از بتن ريزی تيرچه، توسط چنگک هايي تحت كشش معين قرار داده و سپس بتن ريزي مقطع اجرا مي شود. پس از عمل آوري بتن و اطمينان از كسب مقاومت لازم، مفتول ها را آزاد مي كنند. در نتيجه بتن تيرچه تحت تنش فشاري قرار مي گيرد.)
2. بلوك
بلوك سقفي قطعه اي است پيش ساخته و توخالي كه در بين دو تيرچه قرار گرفته و با توجه به ضخامت سقف و فاصله بين تيرچه ها، ابعاد آن متغير ميباشد. 
از بلوك به عنوان قالب دائمي (كه پس از اجرا در سقف باقي مي ماند) براي قالببندي جانبي جان تير  
تی شکل و همچنین قالب زيرين بتن پوششي درجا استفاده مي شود. قسمت زيرين بلوك براي تأمين سطح هموار براي انجام نازك كاري زير سقف و قسمت هاي تيغه هاي داخلي بلوك به منظور تقويت مقطع بلوك تعبيه ميگردند. مقاومت بلوك ها در محاسبات مقاومت سقف منظور نشده و تنها به عنوان قالب هاي دائمي و مصالح پركننده محسوب مي شوند. با اين وجود، بلوك ها بايد مقاومت لازم براي تحمل ضربه هاي ناشي از حمل و نقل متعارف و نيروهاي ناشي از عبور و مرور در زمان بتن ريزي و قبل از آن را داشته باشند شكل بلوك توخالي با توجه به اين موارد، طراحي شده و معمولاً از مواد مختلفي نظير سفال، بتن، بتن سبك، پلي استايرن و نظاير آن ها توليد مي شود.
بلوک های پلی استایرن به دلیل وزن کم مدتی است که برای ساختمان سازی مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته است. با توجه به اینكه وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی بكار می رود حدود 15 کیلوگرم است در حالی که وزن بلوک های یونولیتی ناچیز بوده تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آمدن وزن 
ساختمان می شود. از معایب این نوع بلوک میتوان به عدم مقاومت در برابر حرارت و عایق نبودن در برابر انتقال صوت اشاره کرد. (چون برای کاهش صوت به چگالی نیز نیاز است و بلوک های پلی استایرن نسبت به بلوک های سیمانی فاقد این مشخصه می باشند.)
                                         
3. میلگرد ممان منفی
با فرض اینکه تکیه گاه تیرچه ها مفصلی فرض شود در محل تکیه گاه ها ممانی ایجاد می شود که باید به وسیله آرماتور تحمل شود به این صورت که یک میلگرد به طول 2 – 2.5 متر تیرچه را به تیر یا دو تیرچه را به هم متصل می کند .                           
4. میلگرد حرارتی  
 براي جذب تنش هاي ناشي از تغيير حرارت و جمع شدگي ، آرماتورهايي در دو جهت عمود برهم و در قسمت بالايي بتن سقف و روي بلوك ها تعبيه مي گردد .
5. کلاف میانی     
از دهانه 3.5 متر به بالا در وسط دهانه بین بلوک ها عمود بر جهت تیرچه ها فاصله ای در حدود 10 سانتی متر قرار می دهند این فضا بعد از بتن ریزی به صورت تیر بتنی عمل می کند .          
 
6. قلاب اتصال     
جهت تقویت مقاومت برشی در نزدیکی تکیه گاه تیرچه از میلگرد اتصال (اوتکا) استفاده می شود.
 
7. بتن پوششی         
بتن پوششي، قسمتي است كه در محل كارگاه، پس از جاي گذاري تيرچه ها و بلو كها، بتن ريزي مي گردد و پس از حصول مقاومت لازم، به كمك آرماتورهاي كششي تيرچه، بار وارد به سقف را تحمل مي كند.
ضخامت بتن پوششي براساس طول دهانه و بار وارده طرح و محاسبه مي گردد. مشخصات فني بتن پوششي نظير دانه بندي، مصالح، نسبت آب به سيمان و نحوه ي اختلاط بايد مطابق ضوابط مندرج در آخرين ويرايش آيين نامه ي بتن ايران (آبا) باشد .
     
سقف تیرچه و بلوک کرمیت
در این سقف از تیرچه فولادی استفاده میشود . به علت خود ایستا بودن تیرچه های فولادی نیازی به شمع بندی ندارند و به همین علت از سرعت اجرای بسیار بالایی برخوردار می باشد. اجرای این سقف بر روی اسكلت های فولادی، بتنی و دیوارهای باربر امكان پذیر می باشد. همچنین فاصله محور تا محور تیرچه ها نباید از 70 سانتیمتر بیشتر باشد.
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ،سقف تیرچه بلوک ,مزاياي استفاده از , سقف تيرچه و بلوك ,بزرگترین عیب این سقف , بتن پاشنه تیرچه ,برای تامین تکیه گاه بلوک ها ,بتن پاشنه نقش مهمی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد