خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: پاورپوینت میراگرهای ویسکوز

   تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 7349 kb  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت میراگرهای ویسکوز
 
بخشی از مطلب
در روش‌های نوین طراحی لرزه‌ای، دو دیدگاه برای مقابله بـا انرژی زمین لرزه وجود دارد. دیدگاه اول، روش‌هایی که باعث کاهش نیروی وارد به سازه به وسیله‌ی جدا سـاختن سـازه از ارتعاش زمین می‌شوند. و سیستم‌های جداسازی پایه در این دسته قـرار مـی‌گیرنـد‌. در دیـدگاه دوم، جـا‌یگزین سـاختن تجهیزات میرایی برای اتلاف انرژی لرزه‌ای مورد نظـر اسـت. این تجهیزات با اتلاف بخشی از انرژی زمین لرزه، باعث کاهش خسارات ناشی از رفتار غیر الاستیک آنها می‌شوند.
 
فلسفه‌ی جداسازی پایه، تفکیک سـازه از لـرزش زمـین است که به وسیله‌ی انعطافپذیر کردن سـازه بـا اسـتفاده از مکانیسمی در زیر سازه توأم با ایجاد میرایی مناسب حاصـل می‌شود.  یکی از مزایای اصـلی سـازه‌هـای جداسـازی شـده، رفتار الاستیک آنها در زمـین لـرزه‌هـای متوسـط و خفیـف است.
 
میراگرهای ویسکوز یکی از سیستم‌های کنترل غیر فعال است که در محل مهاربندی جانمایی شده و بخشی از انرژی لرزه‌ای وروری به سازه را جذب کرده و سبب می‌شود که تقاضا استهلاک انرژی روی المان‌های سازه کاهش یافته و خرابی سازه‌ای به حداقل برسد. سازه‌های متعارف انرژی را از طریق تسلیم شدن ‌‌یا گسیختگی مصالح ساختمان جذب می‌کنند. بعنوان مثال در تیرها و ستون‌های فولادی انرژی لرزه‌ای با تشکیل مفصل پلاستیک و در سازه‌های بتنی با ایجاد ترک جذب می‌شود.
 
میراگرهای ویسکوز یک راهکار در تسلیم شدن یا گسیختگی ارائه می‌دهند. این میراگرها یک نیرو تامین می‌کنند که همیشه در مقابل حرکت سازه مقاومت می‌کند. این نیرو متناسب با سرعت نسبی دو سر میراگر است.
 
میراگرهای ویسکوز
مکانیزم عملکرد میراگرهای ویسکوز
 
‌در برخی سیستم‌های جداسازی، میرایی به وسیله‌ی میراگرهای ویسکوز تأمین می‌شود. کـاربرد میراگرهـای ویسـکوز دارای تابع رفتاری خطی و غیرخطی در سازه‌های جداسازی شده، در حالت‌های قرار گرفته شده در حوزه‌هـای نزدیـک و دور بررسـی شده است.
 
‌مکانیزم عملکرد این میراگر بصورت سیستم سیلندر – پیستون است. ‌داخل سیلندر سه محفظه وجود دارد‌، یک محفظه سمت راست پیستون، یک محفظه در سمت چپ آن و یک محفظه هم در آخر سمت راست‌. در پیستون سوراخ وجود دارد و در داخل سیلندر هم یک مایع که یا روغن و یا یک مایع تراکم پذیر است. وقتی پیستون در سیلندر حرکت می‌کند بر اثر‌ این حرکت مایع از سوراخ اوریفیس واقع در سر پیستون جابجا می‌شود. حرکت مایع از بین این سوراخ‌ها باعث استهلاک انرژی میشود به عبارتی انرژی بصورت حرارتی از بین می‌رود.
 
در برخی سیستم‌های جداسازی، میرایی به وسیله‌ی میراگرهای ویسکوز تأمین می‌شود. کـاربرد میراگرهـای ویسـکوز دارای تابع رفتاری خطی و غیرخطی در سازه‌های جداسازی شده، در حالت‌های قرار گرفته شده در حوزه‌هـای نزدیـک و دور بررسـی شده است.
 
‌میراگرهای ویسکوز یک راهکار در تسلیم شدن یا گسیختگی ارائه می‌دهند. این میراگرها یک نیرو تامین می‌کنند که همیشه در مقابل حرکت سازه مقاومت می‌کند این نیرو متناسب با سرعت نسبی دو سر میراگر است.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت میراگرهای ویسکوز ,روش‌های نوین طراحی لرزه‌ای، ,انرژی زمین لرزه ,کاهش نیروی وارد به سازه ,فلسفه‌ی جداسازی پایه، تفکیک سـازه ,لـرزش زمـین ,انعطافپذیر کردن سـازه ,میراگرهای ویسکوز ,سیستم‌های کنترل غیر فعال ,محل مهاربندی جانمایی ,انرژی لرزه‌ای وروری به سازه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد