خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بتن خود ترمیم شونده

   تعدادبرگ: 37 اسلاید   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 920 kb  تعدادمشاهده  0


ترکهای بزرگ در بتن سبب از بین رفتن ان سجام سازه می شوند به تبع آن نیاز مند به تعمیرات ه ستیم. از طرفی بدلیل بوجود آمدن تنشهای ک ش شی و انقباض در بتن بوجود آمدن ترک در بتن اجتناب ناپذیر ا ست. ترک های ریز به پهنای 0.2 میلیمتر عمدتا بر روی سازه تاثیر خاصی ندارد اما میتواند نفوذپذیری و تخلخل بتن را بالا برده و باعث ورود مواد شیمیایی مزاحم از قبیل کلرایدها، سولفاتها و اسیدها شود که در طولانی مدت منجر به خوردگی زود هنگام آرماتورها و افت کیفیت بتن خواهد شد

فهرست مطالب
بتن
بتن خود ترمیم شونده چیست؟
رویکرد اصلی و مکانیزم‌های آنها
فرآیند خود ترمیمی مبتنی بر باکتری‌ها
پلیمرهای هوشمند (حافظه‌دار)
عوامل موثر در استفاده از بتن خود ترمیم شونده
کاربرد بتن خود ترمیم شونده در ساختمان‌های مسکونی و عمومی
کاربرد بتن خود ترمیم کننده در سازه‌های عمرانی و جاده‌ها
نتیجه‌گیری

بخشی از مطلب
کلمه بتن برگرفته از کلمه لاتین concreteretus به معنای چسبندگی و سخت شدن است. اولین استفاده از سیمان به دوازده میلیون سال پیش باز می‌گردد و این در حالی است که تاریخ نخستین استفاده از مصالح ساختمانی شبه بتن، به ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. با این حال تا پیش از استقرار امپراطوری روم، این مواد به صورت بتن امروزی تولید نشده بودند. ساخت بتن، انقلابی در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آمد و هم اکنون نیز این چنین است. اما بتن مدرن یعنی همان بتن مبتنی بر آهک، به دلیل شکل‌گیری ترک‌هایی که بر استحکام سازه تاثیر می‌گذارند، طول عمر کوتاهی دارد. در این راستا بسیاری از محققان تلاش نمودند تا استحکام و قوام بتن را بهبود بخشند و طول عمر آن را به منظور پابرجا ماندن ساختمان‌ها برای طولانی مدت، افزایش دهند. ساخت بتن الیافی و بتن شفاف در سال‌های اخیر نیز در راستای همین امر صورت گرفته است.
مقدمه بتن خود ترمیم شونده
تلاش محققان جهت افزایش استحکام و طول عمر مفید بتن سبب شد که مفهوم بتن خود ترمیم شونده، راه خود را به درون صنعت ساخت و ساز بازنماید. دو زمینه تحقیقاتی اصلی جهت تحقیق در مورد این نوع بتن وجود دارد؛ یکی راه طبیعی مبتنی بر هیدرات برای مهر و موم کردن ترک‌ها در طول زمان و دیگری راه مصنوعی جهت مهر و موم ترک‌هایی که به مداخله انسانی نیاز دارد. هدف اصلی این کار، افزایش دوام بتن است که تأثیر مثبت زیادی بر محیط زیست و اقتصاد خواهد داشت. از سوی دیگر، این امر می‌تواند طرح‌های معماری را با استفاده از روش‌های جدید طراحی متحول ساخته و طرح فضای داخلی را تغییر دهد؛ به طوری که این فضا برای انجام عملکردهای متنوع مناسب باشد و در عین حال انعطاف پذیری لازم را نیز ارائه کند.
بتن خود ترمیم شونده چیست:
مواد خود ترمیم شونده، موادی هستند که توانایی بازگشت به حالت اولیه را دارند. مفهوم بتن خود ترمیم شونده (SHC) که ترمیم آن به مرور زمان اتفاق می‌افتد (اتوژنیک)، نخستین بار در حدود دو دهه پیش مطرح شد و می توان آن را در بسیاری از سازه‌های مشاهده کرد که به رغم عدم تعمیر و نگهداری قابل ملاحظه، برای مدت زمان طولانی پایدار و پابرجا مانده‌اند. بنابرین در نگاه اول می‌توان نتیجه گرفت که فعل و انفعالات رطوبت با کلینکر سیمان غیرهیدراته، سبب ترمیم خود به خود ترک‌ها شده است. با این وجود،در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از روش های مدرن ساخت و ساز، کاربری سیمان در ساخت سازه کاهش چشمگیری داشته است. از این رو، میزان سیمان غیر هیدراته موجود نیز کمتر شده است که کاهش اثر خود ترمیمی طبیعی را به دنبال دارد.
بتن خود ترمیم
فازهای اصلی توانایی ترمیم طبیعی، آماس و هیدراتاسیون خمیر سیمان هستند که با ته‌نشست کربنات کلسیم (CaCO3) ادامه می‌یابند و در نهایت باعث انسداد مسیرهای جریان و رسوب ناخالصی‌های آبی و یا حرکت برخی ذرات بتنی جدا شده در طول فرآیند ترک‌خوردگی می‌شود. من جمله عوامل دخیل در روش طبیعی ترمیم می‌توان از دما، درجه آسیب، چرخه یخ‌زدگی، طول عمر بتن و وضعیت ملات نام برد. اما روش مصنوعی ترمیم ترک در بتن، که یک فرایند خود ترمیمی با دخالت انسان است در سال ۱۹۹۴ اختراع شد.
نخستین و اصلی‌ترین روش مصنوعی ترمیم بتن، استفاده از یک عامل ترمیم کننده (چسبنده) بود که در داخل یک کپسول کوچک قرار می‌گرفت. در این روش، شکل‌گیری ترک باعث شکستن کپسول‌های میکرو و آزاد شدن عوامل ترمیم‌کننده‌ای می‌شد که بهبود و ترمیم ترک را برعهده داشتند. چسب‌ها می‌توانستند در رشته‌های کوتاه یا لوله‌های طولانی ذخیره شوند (Nishiwaki et al 2006، Joseph 2008، Joseph et al 2008) لکن محققان دانشگاه کاردیف، دانشگاه کمبریج، دانشگاه Bath و یک شرکت ساختمانی کره جنوبی، مکانیزم‌های بسیار موثرتری را کشف نمودند. بنابرین در ادامه مطلب به ذکر مزایا و معایب دو رویکرد متمایز و امیدوارکننده‌ای پرداخته می‌شود که به زودی در سراسر جهان به کار گرفته خواهند شد.
امروزه روش های متعددی جهت ایجاد بتن هوشمند و ارتقا ویژگی‌های آن در عین  کاهش هزینه‌های کلی مواد به کار گرفته شده در آن وجود دارد که بنابر صلاحدید مهندسین و کارفرمایان به منظور تولید بتن خود ترمیم‌شونده مورد استفاده قرار می‌گیرند. لکن بنا بر تجربیات به دست آمده از آنالیز انواع مختلف خود ترمیم‌شونده، اثبات گردیده است که دو روش اصلی کارآمدتر هستند و کارکرد ساده‌تری نیز دارند.
این نوع بتن خودترمیمی که به عنوان بتن خود ترمیم شونده زیستی نیز شناخته می‌شود، از یک فرایند ساده در راستای مهر و موم کردن ترک‌ها بهره می‌برد. مکانیزم اصلی به کار گرفته شده در ساخت این بتن، ایجاد مخلوط بتنی است که شامل یک پیش ماده مانند لاکتات کلسیم (Ca(C3H5O2)2 و یا کپسول‌های کوچک حاوی باکتری‌ با مخلوط بتن باشد. این باکتری‌ها پس از اینکه آب به مخلوط بتن اضافه شد، شروع به رشد می‌کنند. به محض این که باکتری‌ها شروع به رشد کردند، سنگ آهکی را تولید می‌کنند (CaCo3) که ناشی از چند برابر شدن باکتری هاست.
به گفته دکتر ریچارد کوپر از گروه زیست شناسی و بیوشیمی دانشگاه BATH، ترکیب باکتری‌ها در بتن باعث ایجاد لایه‌های محافظ می‌شود که از خوردگی فولاد جلوگیری می‌کنند. با این حال وی در سخنان خود از بهره‌گیری باکتری‌ها از اکسیژن که خوردگی در فولاد را به دنبال دارد، سخنی به میان نیاورده است؛ چراکه باکتری هایی که در این نوع بتن استفاده می‌شوند، باکتری های مقاوم در برابر قارچ و اسپور هستند. باکتری‌های این گروه به سبب شکل میکروبی و نیز طول عمر ۲۰۰ ساله خود، مناسب‌ترین نوع باکتری‌ها به شمار می‌روند. بنابراین، استفاده از باکتری‌ها به عنوان مکانیزم ترمیم ترک، به دلیل خواص آلی پایدار آنها، یکی از بهترین مکانیزم‌ها برای تولید بتن خود ترمیم شونده است.
پلیمرهای هوشمند (حافظه دار):
مواد هوشمند جدیدی (SMP) که پس از اعمال محرک!، توانایی بازگشت به حالت اولیه خود از طریق تغییر شکل را دارند، جزو این گونه از پلیمرها به شمار می‌روند. این مکانیزم از هر دو اصل اتوژنیک و اتونومیک استفاده می کند. این مواد از یک سیستم ساخ.و.....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
انواع بتن, بتن, بتن خود ترمیم, بتن خود ترمیم شونده, بتن خود ترمیم کننده, بتن خود تعمیر, پاورپوینت بتن خود ترمیم, پاورپوینت بتن خود ترمیم شونده, مقاله بتن خود ترمیم شونده ,بتن خود ترمیم شونده چیست؟ ,رویکرد اصلی و مکانیزم‌های آنها ,فرآیند خود ترمیمی مبتنی بر باکتری‌ها ,پلیمرهای هوشمند (حافظه‌دار) ,عوا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی دال های بتنی سبک با سیستم سقف Ubot
پاورپوینت بررسی الزامات فنی‌ سقف بتن مسلح مجوف با تیرچه دو طرفه
پاورپوینت بررسی الزامات طراحی و اجرای نمای سیمانی
پاورپوینت بررسی بتن الیافی
پاورپوینت بررسی انواع سقف های رایج بتنی کرومیت کمپوزیت متال دک کوبیاکس
پاورپوینت بررسی بتن خود متراکم Self compacting concrete
پاورپوینت بررسی سیستم پیش تنیدگی در ساختمان سازی
پاورپوینت بررسی ایمنی در کارگاه های ساختمان
پاورپوینت بررسی آرماتورهاي غير فولادي در بتن
پاورپوینت بررسی بتن و انواع آن
پاورپوینت بررسی کاربرد اتصال برشی اصطکاکی اتصال تیر میان طبقه راه پله بتنی به ستون
پاورپوینت بررسی اجرای بتن راهنمای فصل هفتم مبحث 9 مقررات ملی
دانلود, پاورپوینت تحقیق کامل ساختمان 2 ,pptx
پاورپوینت تحلیل ساختمان‌های بتن مسلح با قالب‌های عایق ماندگار(ICF)
دانلود, پاورپوینت قالب ‌بندی بتن ,pptx
دانلود, پاورپوینت اختلاط بین بتن و بتن ریزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت رفتار سازه ها تحت بار زلزله ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد