خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی قوس در راهسازی پاورپوینت

   تعدادبرگ: 33   قیمت: 14000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت قوس در راهسازی
بخشی از مطالب:
برای ارتباط دو خط مستقیم متوالی در پلان از پیچ یا قوس افقی استفاده می شود که معمولاً کمانی از یک دایره است.
 
هر خودرو در حال عبور از قوس افقی، تحت تأثیر نیروى گریز از مرکز قرار مى گیرد.
 
براى تأمین ایمنى و راحتى حرکت خودرو، بهتر است شیب عرضى راه با توجه به سرعت طرح و شعاع قوس افقی تغییر یابد.
 
هندسه قوس‌ها
 
مسیر راه را می‌توان با یك خط شان داد كه آن را محور راه می‌نامند. هنگامی كه راستاهای مسیر بدست آمد در محل برخورد آنها قوس‌های دایره‌ای طراحی می‌نمایند. در نمای ۱ قرارگیری قوس بین دو راستای مسیر نشان داده شده است.
 
قوس‌‌ها از دیدگاه هندسی بخشی از پیرامون دایره می‌باشند كه آنها را قوس‌های ساده یا دایره‌ای می‌نامیم. در نمای ۲ اجزای ساده هندسه قوس‌ها و در نمای ۳ اجزای فرعی قوس‌ها نشان داده شده است كه از فرمول زیر بدست می‌آیند:
 
در پاره‌ای از كشورها همانند آمریكا، طراحی قوس بر پایه روش درجه‌بندی قوس D یا α می‌باشد و برابر است با زاویه مركزی روبروی كمان ۱۰۰ft (30.48متر) كه به طور قراردادی برابر است با:
 
(با تبدیل رادیان به درجه)D=100ft/R
 
(شعاع به متر)D=1746.37/R
 
(شعاع به فوت)D=5729.578/R
 
منظور از درجه قوس، میزان انحنا یا تیزی قوس (سختی) می‌باشد. هرچه D یا α كمتر باشد (شعاع قوس بیشتر گشته)، قوس ملایم‌تر و نرمتر است و رانندگی در این قوس‌ها آسان‌تر است. هرچه D بیشتر باشد، قوس تیزتر و رانندگی بر روی این قوس دشوارتر (با كاهش سرعت) می‌باشد.
 
.
قوس‌های آمیخته
 
اینگونه قوس‌ها بیشتر در جاده‌های فرعی و یا در برشگاه‌ها (تقاطع‌های غیرهمسطح) استفاده می‌شود. هنگامی كه بین دو قوس هیچگونه مسیر مستقیم نباشد و دو قوس در كنار همدیگر قرار گرفته باشند، بطوری كه انتهای یك قوس، ابتدای قوس دیگر باشد، آنها را قوس آمیخته یا قوس‌های مركب می‌نامند. مركز یكی از قوس‌ها باید روی شعاع دیگری باشد. بهتر است از این قوس‌ها برای راه‌های اصلی كشور چشم‌پوشی گردد، زیرا امكان اجرای بر بلندی و قوس‌های پیوندی (كلوتوئیدی) در اینگونه قوس‌ها پردردسر و غیراصولی می‌باشد. در بیشتر موارد خودرو هنگام پیمودن این قوس‌ها باید سرعت خود را كاهش دهد.
 
این آمیختگی قوس‌ها می‌تواند به گونه‌های زیر باشد:
 
الف) دو قوس پیاپی: دو قوس با شعاع‌های نابرابر به دو حالت می‌تواند كنار همدیگر باشند (قوس با شعاع بزرگتر در ابتدا و یا قوس كوچكتر در ابتدا).
 
ب) سه قوس پیاپی: سه قوس با شعاع‌های نابرابر و یا برابر به چندین حالت می‌تواند كنار همدیگر قرار گیرند كه چگونگی قرارگیری آنها در كنار هم بستگی به كاربرد آنها دارد. این قوس‌ها برای یال شبدری در برشگاه‌ها بیشتر استفاده می‌شود كه سرعت اتومبیل از مسیری كه می‌آید تا به زیرگذر یا روگذر برود، متغیر است. روش قرارگیری قوس‌ها می‌تواند بر پایه اندازه شعاع قوس (از بزرگتر به كوچكتر یا برعكس) باشد.
 
حالت دیگر اینگونه قوس‌ها، قرارگیری سه قوس پیاپی كه دو قوس با شعاع برابر در طرفین یك قوس میانی قرار گیرد. از آنها می‌توان بجای قوس پیوندی در راه‌های درجه دو استفاده كرد.
 
ج) چهار قوس پیاپی: كاربرد این گونه قوس‌ها نیز همانند حالت سه قوس می‌باشد.
 
د) قوس‌های برگردان: اینگونه قوس‌ها نیز همانند بند الف بوده، با این تفاوت كه مركز یكی از قوس‌ها بر روی شعاع قوس دیگر قرار نگرفته است، ولی باید در راستای شعاع قوس دیگر باشد.
 
ه‍( قوس‌های مارپیچی (سر پانتین): اینگونه قوس‌ها در جائی كه امكان اجرای قوس با شعاع بزرگتر فراهم نباشد و یا اینكه بخواهیم شیب طولی بین دو نقطه را هماهنگ كنیم و یا اینكه ناهمواری كوهستانی، طرح را مجبور كند جایگاه قوس را جابجا كند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , قوس در , راهسازی , , , , , , , , , ,هندسه قوس‌ها , ,مسیر راه , ,قوس‌‌ها , , ,قوس‌های آمیخته , ,قوس‌های مارپیچی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نیروگاه های بادی
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه های چادری ، سازه پارچه ای ، سازه های غشایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سیستم ساختمانی ترونکو
پاورپوینت تحلیل بررسی انواع شمع های ساختمانی و شمع های درجا
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد