دانلود,بررسی پاورپوینت مهندسی پل و عرشه,pptx
بخشی از مطلب
اصول اصلی پل
سه نوع اصلی از پلها موجودند:پل قوسی پل تیری پل معلق
تفاوت عمده ی این سه پل در فاصله دهانه ی پل است. دهانه, فاصله ای است بین پایه های ابتدایی و انتهایی پل, اعم از اینکه آن ستون, دیوارهای دره یا پل باشد. طول پل تیری مدرن امروزه از 200 پا ( 60 متر ) تجاوز نمی کند. در حالی که یک پل قوسی مدرن به 800 تا 1000 پا ( 240 تا 300 متر ) هم می رسد. پل معلق نیز تا 7000 پا طول دارد.
چه عاملی سبب می شود که یک پل قوسی بتواند درازای بیشتری نسبت به پل تیری داشته باشد؟ و یا یک معلق بتواند تقریباً تا 7 برابر طول پل قوسی را داشته باشد؟ جواب این سوال زمانی بدست می آید که بدانیم چگونه انواع پلها از دو نیروی مهم فشاری و کششی تاثیر می پذیرند.
نیروی فشاری نیرویی است که موجب فشرده شدن و یا کوتاه شدن چیزی که بر روی آن عمل می کند می شود.نیروی کششی نیرویی است که سبب افزایش طول و گسترش چیزی که بر روی آن عمل می کند, می گردد.
فهرست مطالب
مهندسی پل و عرشه
مقدمه
اصول اصلی پل
ساخت عرشه بتني پل با قالب فلزي روفيكس (نسل اول):
قالب بندی عرشه
تاریخچه روش پیشرانی برای اجرای پل ها :
عناصر حمال
محدودیت های استفاده از روش پیشرانی در ساخت عرشه پل های فلزی :
معایب استفاده از روش پیشرانی در ساخت پل های عرشه فلزی :
مزایای استفاده از روش پیشرانی در ساخت پل های عرشه فلزی :
مشخصات فنی پل های عرشه ی
مراحل انجام پیشرانی پل های عرشه ی
مقطع عرضی شمع ، سر شمع ، ستون ، نئوپرن ها ، عرشه فلزی و دال بتونی
بهره گیری از سقف های عرشه فولادی برای اجرای پل