خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx

   تعدادبرگ: 40   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx

بخشی از مطلب

         كاربرد بتن سبكدانهLWAC)  ) را مي توان از 3000 سال قبل از ميلاد مشاهده كرد. هنگامي كه در طول تمدن، شهر هاي معروفي  مانند Mohenjo-Daro  وHarrappa  ساخته شدند . بتن سبكدانه براي اولين بار در اروپا هنگامي استفاده شد كه رو مي ها در حدود 2000 سال پيش ، پانتئون ،كانالهاي آب و
كلو سئوم را در روم ساختند . نكته قابل توجه اين است كه  پو ميس هنوز هم به عنوان يك سنگدانه در ساخت بتن سازه اي در كشور هايي چون آلمان ،ايتاليا ، ايسلند و ژاپن استفاده مي شود . در برخي از كشور ها مثل مالزي ،براي ساخت بتن ، ازسبكدانه پوكه نخل روغن استفاده مي شود.
 اولين سبكدانه ها، سبكدانه هاي طبيعي با منشاء غالباً آتشفشاني مانند پوميس( Pumice) ، اسكوريا
scoria) )، توف tuff) )و نظاير آن بودند كه در بعضي سازه هاي قديمي مورد استفاده قرار گرفته اند. اساساً بتن سبکدانه (LWAC ) ، نوآوري جديدي در فناوري بتن نیست. بلكه بتن سبک از روزگاران امپراطوری روم تاکنون شناخته شده است و برج ها، سالن¬های بزرگ، معابد ،كليساهاي بزرگ (شكل2-1) ،آمفي تئاتر هاي بزرگ(شكل 2-2) و اهرام در مكزيك  با سبک¬دانه¬ها ساخته شده است.نمونه اي از آنها در زير آورده شده است[4].

 
شكل 2-1-كليسا ي بزرگ ايا صوفيه ساخته شده به دستور امپراتور ژوستينين،
در قرن چهارم ميلادي در استانبول تركيه

 
شكل 2-2-آمفي تئاتر بزرگ روم،كلوسئوم، ساخته شده بين سالهاي 70و82ميلادي

  معبد Pantheon در سال 27 قبل از ميلاد مسيح به اتمام رسيده است . در اين سازه بتن از نظر وزن مخصوص از پايين تا بالاي گنبد تغيير مي كند . مهندسان رومي اعتماد بنفس كافي داشته اند تا گنبدي با قطر 43.3 متر بسازند كه تا بيش از 2000  سال بي رقيب باقي مانده است[2].
در عصر جديد به مرور زمان ، به دليل مزاياي بتن سبكدانه و به ويژه خاصيت چگالي كم آن و عايق بودن در برابر حرارت ، تقاضا براي استفاده از آن افزايش يافت. بطوريكه در سالهاي اخير بتن سبكدانه به يكي از مهمترين مصالح سازه اي در ساخت و سازهاي فرا ساحلي  تبديل شده است . با افزايش تقاضا براي استفاده از بتن سبكدانه و عدم دسترسي به سنگدانه هاي طبيعي ، فناوري توليد سبكدانه هاي مصنوعي ظهور كرد و منجر به گسترش سبكدانه هاي مصنوعي شد ،كه ا زمصالح خام طبيعي مثل رس ، اسليت ، شيل و نظاير آن واز محصولات جانبي صنايع چون خاكستر بادي ، خاكستر هاي رو باره اي و نظاير آن توليد مي شوند[1].
توسعه سبکدانه¬ بیشتر بر اساس مواد خام در دسترس محلی بوده است. بنابراین در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبک-دانه¬ها بر اساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) توسعه یافته است. در هلند از سوی دیگر، تکنولوژی تولید سبک¬دانه بر اساس Fly ash توسعه یافته است. در ایسلند، کاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است که تکنولوژی توسعه یافته بر اساس پامیس می¬باشد. در كانادا و روسيه از رو باره  آهنگدازي سبكدانه هاي با كيفت بسيار خوب  بدست آورده اند،آمریکایی¬ها در جنگ جهانی دوم حدود 104 کشتی با بتن سبک در محدوده 3 تا 14000 تن ساختند.
يكي از اين كشتي ها ،كشتي بتني ساخته شده از دانه هاي رس منبسط شده  معروف سلما(Selma ) در جنگ جهاني اول مي باشد كه پس از گذشت حدود 60 سال هنوز در حال بهر برداري قرار دارد[5].
 عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبک برای سکوها را فراهم نموده است. در طی دوره سال¬های 73 – 1960 حدود 15 پل دهانه بزرگ با استفاده از بتن سبک Leca بر روی رودخانه-ها در هلند ساخته شد.
تلاش بیشتری بر روی توسعه تولید Fly ash متمرکز شد که نتیجه آن تولید Ardelite و Lytag گردید. کاربرد آن در بتن از جهت طرح اختلاط، اجرا، خواص مکانیکی و رفتار سازه¬ای به خوبی در یک تحقیق ملی مورد کاوش قرار گرفت.
تحقیق گسترده و توسعه سبک¬دانه (LWA) و بتن سبک (LWAC) به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریکای شمالی انجام گرفت. در آمریکا، تحقیق بر روی بتن سبک سازه¬های دریایی شمال تحت عنوان the state of the Art تشریح شد، که در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیه¬های ارزشمند نسبت به کاربرد بتن دانه سبک برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت.بطوريكه ناو گان آمريكا دريافت كه براي استفاده از بتن سبك در سازه كشتي ، وزن مخصوص بتن نبايد از 1760كيلو گرم بر متر مكعب بيشتر و مقاومت فشاري آن نيز بايد تقريباً برابر با 28 مگا پاسكال باشد.با استفاده از سنگدانه هاي رسي منبسط شده در كوره هاي گردان بتن با مقاومت 34 مگا پاسكال و وزن مخصوص 1760 كيلو گرم بر متر مكعب بدست آمد[5].
 انجمن سیمان انگلیس (the British Cement Association) گزارش جامع درباره بتن سبک سازه¬ای تهیه کرده است. یکی از شفاف¬ترین نتایج مطالعات، تفاوت در کاربرد و پذیرش عمومی سبک¬دانه از کشوری به کشور دیگر بوده است[31].

2-3- سبكدانه ها(LWA ) :
2-3-1- تعریف :
      سنگ¬دانه¬های با وزن کمتر از  1120 عموماً به عنوان سبک¬دانه در نظر گرفته می¬شود[1].
جهت مقایسه، بیشتر سنگ¬دانه¬های معمولی نظیر ماسه و شن، وزنی در حدود   1520 تا 1860 دارند. سبک¬دانه¬ها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری کم می¬باشد. طبقه-بندی سبک¬دانه¬ها بر مبنای منابع، روشهای تولید و کاربرد نهایی آنها می¬باشد.

2-3-2- طبقه¬بندی سبک¬ دانه¬ها از نظر روش توليد :
1-    سبكدانه هايي كه به صورت طبيعي وجود دارند و تنها با انجام دادن عمليات مكانيكي ، مانند شكستن ، دانه بندي و نظائر آن براي استفاده آماده مي شوند.
2-    سبكدانه هايي كه با عمليات حرارتي برروي مصالح طبيعي يا محصو لات جانبي صنايع و يا مصالح زائد و نظائر آن به دست مي آيند.
مصالح طبيعي كه در ساخت سبكدانه هاي دسته دوم استفاده مي شوند، عبارتند از :
 پرليت، ورميكوليت،رس،شيل،اسليت وغيره...از طرف ديگر محصولات فرعي صنعتي كه براي ساخت سبكدانه ها استفاده مي شوند شامل خاكستر بادي گندوله شده (PFA) ،روباره كوره آهنگدازي (BFS) ،ضايعات صنعتي ، لجن و نظاير آن است



 


کلمات کلیدی مرتبط:
بتــن سبـك سـازه اي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx ,بخشی از مطلب , , كاربرد بتن سبكدانهLWAC) ) را مي توان از 3000 سال قبل از ميلاد مشاهده كرد. هنگامي كه در طول تمدن، شهر هاي معروفي مانند Mohenjo-Daro وHarrappa ساخته شدند . بتن سبكدانه براي اولين بار در اروپا هنگ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی جدید در محل کار
پاورپوینت بررسی 10 موضوع ایمنی برای کار
پاورپوینت بررسی خطرات آتش سوزی و اقدامات کنترلی در محل کار
پاورپوینت بررسی پرسش و پاسخ مصاحبه افسر ایمنی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد